Hamburg belvárosában már 2018 óta létezik egy több kilométeres kijelölt útvonal, amelyen arra rendezték át a lámpák vezérlését és minden egyéb technológiai hátteret, hogy valódi, városi körülmények között tesztelhesse rajta az automatizált és hálózatalapú közlekedéssel kapcsolatos fejlesztéseit bárki, aki ebben érdekelt: autógyártók, technológiai cégek és kutatóintézetek.
Ennek a belvárosi tesztszakasznak, valamint a kikötői terminálnak a technológiai infrastruktúrájára épít a 23 millió euróval támogatott pilot projekt.
Az automatizált közúti áruszállítási projekt célja, hogy jelentősen javítson a logisztikai helyzeten Európa-szerte, legfőképpen pedig megoldást nyújtson a gépjárművezető-hiányra, és segítsen jobban kihasználni a szűkös szállítási kapacitásokat.
Még nem teljesen áll készen az útvonal, ez is a négyéves projekt része lesz. Az egész alapját a standard ITS-G5 technológia adja, ez
lehetővé teszi egyrészt az egyes járművek közötti kommunikációt, másrészt az útszakasz infrastruktúrája és a járművek közötti adatcserét.
A kamionok önvezetően mennek majd ezen a szakaszon, részben a városi infrastruktúra támogatására építve. Fontos lépés lesz az is, hogy az európai logisztikai ágazat legnagyobb szereplőit is erősen be szeretnék vonni a tesztelésbe.
Ugyancsak előkészítés alatt áll egy hasonló teszt a Rotterdamot a norvég Moss városával összekötő kamionútvonalon, amely négy országhatárt keresztez, és négy nagy észak-európai kikötői terminál támogatja majd – olvastuk a fruchthandel.de cikkében.