
ugyanaz a társaság helyezte kilátásba a sztrájkot november 14-től, amelyik márciusban is komoly fennakadásokat okozott az egész ország ellátásában.
A magát belföldi és nemzetközi közúti árufuvarozók érdekvédelmi platformjának nevező társaság főleg egyéni vállalkozókat, illetve kis- és középvállalatokat tömörít. Márciusi sztrájkjuk alkalmával (itt számoltunk be róla) a szakértők igyekeznek hangsúlyozni, hogy a „platform” nem hivatalos szakszervezet, így az akció munkajogilag nem minősíthető szabályszerű sztrájknak; a szállítmányozók hivatalos szakszervezetei pedig elhatárolódtak a megmozdulástól, melynek résztvevői autópálya-felhajtókat és logisztikai központokat tettek hozzáférhetetlenné, és gumiabroncsokat rongáltak.
Nem ok nélkül aggódik a teljes zöldség-gyümölcs ágazat. A szektor külkereskedő cégeit képviselő Fepex adatai szerint
november az egyik legfontosabb hónapjuk az éves bevétel szempontjából, heti 600 ezer tonna árut adnak el ilyenkor, 700 millió euró értékben.
A szövetség azt követeli a sztrájkra készülőktől, hogy ne lehetetlenítsék el a friss zöldség-gyümölcs eljuttatását a belföldi és a nemzetközi piacokra. Csatlakozott a követelésükhöz egy sor mezőgazdasági szövetkezet, kereskedelmi szövetség, valamint élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, illetve a hotel- és vendéglátóipari szektor számos képviselője is.
Mindannyiuk emlékeiben élénken él még a márciusi akció, amikor a platformnak sikerült hetekre megbénítania a közúti közlekedést. A mostani sztrájk kiterjedtsége még nem látható előre. A logisztikai szektor legfontosabb munkaadói egyelőre elhatárolódnak tőle, és szeretnék folytatni a tárgyalásokat a kormánnyal, írja a fruchthandel.de portál cikke.