0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 14.

Mit kell hozzáadnunk az italunkhoz, ha a sima víz nem hidratál eléggé?

Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a vízfogyasztás szinte minden testi funkcióhoz elengedhetetlen. A kérdés azonban az, hogy vajon még többet profitálnánk-e abból, ha néhány extra összetevővel kiegészített vizet innánk?

Egy közösségi médiára feltöltött videóban azt állítják, hogy a sima víz ivása önmagában nem elég hidratáló, ezért más ásványi anyagokra is szükségünk van ahhoz, hogy feltöltsük a szervezetünket létfontosságú tápanyagokkal. A videóban olyan összetevőkkel egészítették ki a sima ivóvizet, mint a citrom, a lime és a himalájai tengeri só.

Dr. Jill Carnahan, orvos elmondta, hogy a sima víz fogyasztása kiváló megoldás a mindennapi hidratálásra, de néhány további összetevő hozzáadása is hasznos lehet bizonyos populációk számára, mivel az igények egyénenként eltérők lehetnek.

Kezdjük azzal, hogy a szervezetünkre jótékony hatással lehetnek a hozzáadott elektrolitok, ha sok stressznek vagy hormonális egyensúlyzavarnak vagyunk kitéve.

„A mellékvesék felelősek a mineralokortikoidok szabályozásáért és termeléséért, amelyek kapcsolatban állnak az elektrolitokkal és befolyásolják a só- és vízháztartást” – mondja Dr. Carnahan. Ez azt jelenti, hogy minden olyan zavar, amely a mellékveséket érinti, negatív hatással lehet a hidratáltsági szintre. „Tehát alapvetően, ha nagy stressznek vagyunk kitéve, vagy a mellékveséink valamilyen okból nem működnek jól, fontos, hogy a vízhez adjunk elektrolitokat, különösen nátriumot, ugyanis, ha csak sima vizet iszunk, az hiponatrémiát, vagyis alacsony nátriumszintet okozhat, ami további nehézségekhez vezethet, ha túlzottan izzadunk” – mondja Dr. Carnahan. Ezek az esetek persze ritkák.

„Emellett az infraszauna használata, a túlzott testmozgás, és a nagymértékű izzadás is só- és elektrolitveszteséget okoz” – teszi hozzá Dr. Carnahan, ezért azt javasolja, hogy adjunk a vízhez némi nátriumtartalmú ásványi anyagot.

Ha gyomor-bélrendszeri problémákkal küzdünk, amelyek hasmenéshez vagy tápanyagvesztéshez vezethetnek, fontos, hogy ne csak egyszerűen vízzel pótoljuk a folyadékot.

„Ha valamilyen oknál fogva hasi problémáink vannak, például gyomorhurut vagy hasmenés, akkor több káliumot veszítünk a bélrendszeren keresztül, így ebben az esetben a legjobb lenne, ha a vizet extra magnéziummal és káliummal egészítenénk ki” – mondja.

Mit igyunk a sima víz helyett?

„Amikor ásványi anyagokkal dúsított vizet iszunk, akkor lúgos terméket fogyasztunk. Az ezekhez az italokhoz adott ásványi anyagok segíthetnek az egészséges csontok megőrzésében” – mondja. „Ettől függetlenül nem vagyok nagy rajongója az ízfokozott vizeknek vagy az ásványi anyagok nélküli, szénsavas vizeknek.”

Hogyan növelhetjük a hidratáltságunkat, ha egyáltalán nem találjuk vonzónak a vízfogyasztás lehetőségét?

„Ha valaki nem szereti a tiszta víz ízét, akkor citrom vagy lime, esetleg uborka hozzáadása tökéletesen jó alternatíva lehet” – mondja Dr. Carnahan.

Forrás: wellandgood.com