0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 18.

Németország: az akciós biozöldségek éve

2022-ben minden korábbi rekordot megdöntött az áruházláncok biozöldség-akcióinak gyakorisága Németországban, pedig már 2021-ben sem volt belőlük kevés. A legtöbbször biopaprikát, bioparadicsomot és bio-salátauborkát kínáltak akciósan a láncok.

Az agrárpiaci információkat gyűjtő és elemző AMI adatait ismertetve a fruchthandel.de arról számolt be, hogy a teljes 2022-es év során

közel ötezer alkalommal hirdettek valamilyen biozöldséget akciós áron Németország-szerte

(az AMI szakemberei ehhez a felméréshez mintegy 500 terméket, különböző láncokhoz és helyi üzletekhez tartozó mintegy 50 értékesítési helyet, illetve a láncok nyomtatott és digitális szórólapjait figyelik országszerte).

Évek óta trend, hogy a biozöldségeken belül a legtöbb akcióban paradicsom, paprika vagy uborka szerepel, 2022-ben sem volt ez másképp, sőt 6%-kal nőtt is az arányuk. A második helyen a levélzöldségek (saláták), a harmadikon a gyökérzöldségek (élükön a sárgarépával) állnak. Figyelemre méltó a zöldfűszerek, a gombák és a káposztafélék felemelkedése; ugyanakkor a kényelmi termékek és a hüvelyesek szerepe tovább csökkent az akciós kínálatokban (ezek amúgy is évek óta sereghajtók ebben a tekintetben).

A vevőcsalogató biozöldség-ajánlatok mintegy 60%-ában ugyanazt a top 10 zöldséget figyelték meg az AMI piackutatói.

A top tízen belül magasan vezet a paradicsom, évek óta semmi nem veszélyezteti az első helyét. Egykor a bioburgonya volt a második, mostanra azonban lecsúszott az ötödik helyre, átadva a második helyet a papikának; harmadik a sárgarépa, negyedik a salátauborka. Eléggé feljött időközben a madársaláta és a csiperke is; a tavalyelőtt még hetedik rukkola ugyanakkor kiesett a top tízből, helyette a biohagyma került be. A top tízen kívül a már említett gombák és káposztafélék – karfiol, csúcsos káposzta, leveles kel – szerepeltek számos akciós újságban tavaly, de egyebek között akciós biobazsalikommal és bio-medvehagymával is többször csalogatták a vevőiket az üzletek, olvasható a fruchthandel.de cikkében.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu