Az agrárpiaci információkat gyűjtő és elemző AMI adatait ismertetve a fruchthandel.de arról számolt be, hogy a teljes 2022-es év során
közel ötezer alkalommal hirdettek valamilyen biozöldséget akciós áron Németország-szerte
(az AMI szakemberei ehhez a felméréshez mintegy 500 terméket, különböző láncokhoz és helyi üzletekhez tartozó mintegy 50 értékesítési helyet, illetve a láncok nyomtatott és digitális szórólapjait figyelik országszerte).
Évek óta trend, hogy a biozöldségeken belül a legtöbb akcióban paradicsom, paprika vagy uborka szerepel, 2022-ben sem volt ez másképp, sőt 6%-kal nőtt is az arányuk. A második helyen a levélzöldségek (saláták), a harmadikon a gyökérzöldségek (élükön a sárgarépával) állnak. Figyelemre méltó a zöldfűszerek, a gombák és a káposztafélék felemelkedése; ugyanakkor a kényelmi termékek és a hüvelyesek szerepe tovább csökkent az akciós kínálatokban (ezek amúgy is évek óta sereghajtók ebben a tekintetben).
A vevőcsalogató biozöldség-ajánlatok mintegy 60%-ában ugyanazt a top 10 zöldséget figyelték meg az AMI piackutatói.
A top tízen belül magasan vezet a paradicsom, évek óta semmi nem veszélyezteti az első helyét. Egykor a bioburgonya volt a második, mostanra azonban lecsúszott az ötödik helyre, átadva a második helyet a papikának; harmadik a sárgarépa, negyedik a salátauborka. Eléggé feljött időközben a madársaláta és a csiperke is; a tavalyelőtt még hetedik rukkola ugyanakkor kiesett a top tízből, helyette a biohagyma került be. A top tízen kívül a már említett gombák és káposztafélék – karfiol, csúcsos káposzta, leveles kel – szerepeltek számos akciós újságban tavaly, de egyebek között akciós biobazsalikommal és bio-medvehagymával is többször csalogatták a vevőiket az üzletek, olvasható a fruchthandel.de cikkében.