0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 15.

Az Alltech 2023-as Agri-Food-felmérése

Közzétette legutóbbi globális takarmánytermelési felmérésének adatait az Alltech. Az immár tizenkettedszer elkészített, 142 ország több mint 28 ezer takarmánygyárának adatai alapján készült elemzés szerint a jelentős makrogazdasági kihívások ellenére a világ takarmánytermelése 2022-ben gyakorlatilag változatlan volt, 1,266 milliárd tonna, ami alig 0,42 százalékkal marad el a 2021-estől.

Európát takarmánypiacát érte a legtöbb és legsúlyosabb negatív hatás, köztük állatbetegségek, a z egész földrészt sújtó rossz időjárás és az ukrajnai háború. A covid-19-világjárvány még mindig az egész világ agrár-élelmiszeriparára jelentős hatással volt, tovább tetézve az ellátási láncok nehézségeit – amik ugyanakkor felgyorsították az új technológiák és a környezeti fenntarthatósági gyakorlatok adaptálását és elterjedését.

Tavaly a tíz legnagyobb takarmánytermelő ország Kína (260,739 millió tonna), az Egyesült Államok (240,403 millió tonna), Brazília (81,948 millió tonna), India (43,360 millió tonna), Mexikó (40,138 millió tonna), Oroszország (34 147 millió tonna), Spanyolország (31 234 millió tonna), Vietnám (26 720 millió tonna), Argentína (25 736 millió tonna) és Németország (24 396 millió tonna) voltak.

A Földön előállított összes takarmány 64 százalékát ebben a tíz ország termelték meg. Ugyanakkor a világ takarmányfogyasztásának a fele négy országban összpontosul, Kínában, az Egyesült Államokban, Brazíliában és Indiában.

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a takarmánytermelés több régióban is nőtt: Latin-Amerikában 1,6, Észak-Amerikában 0,88, Óceániában 0,32 százalékkal, viszont Európában 4,67, Afrikában 3,86, az ázsiai csendes-óceáni térségben 0,51 százalékkal csökkent.

A felmérés adatai szerint globálisan nőtt az akvakultúrás, a brojler-, a tojástermelésben és az állateledel-gyártásban felhasznált takarmány mennyisége, míg a húsmarha-, a tej- és a sertéstermelésben felhasznált takarmányé csökkent.

Forrás: Feed Strategy