0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 17.

Ökobarométer 2022

A válság ellenére is keresettek a bioélelmiszerek. Németországban az infláció és a vásárlási hajlandóság csökkenése ellenére a teljes élelmiszerpiacon megkérdezettek 89 százaléka nyilatkozott úgy, hogy továbbra is szívesen vásárol bioélelmiszert, derült ki a 2022-es Ökobarométer piackutatásból.

A válaszolók 85 százaléka szokott bioterméket választani, ha van választási lehetősége. A biotojás, a biozöldségek és biogyümölcsök a legnépszerűbbek a német vásárlók körében.

A bio-alapanyagokból készülő ételek a munkahelyi étkezdékben és a menzákon is népszerűek.

A biotermékek fogyasztása mellett a következő érveket említették: az adott állatfaj igényeinek megfelelő tartási körülmények, a lehető legtermészetesebb táplálék, a közelben állították elő őket és egészséges táplálékok.

Cem Özdemir, a német szövetségi élelmiszer- és mezőgazdasági miniszter a felmérés közzététele alkalmából azt nyilatkozta: „A környezet, az éghajlat, a biodiverzitás és a családi gazdaságok szempontjából egyaránt jó hír, hogy az emberek továbbra is biotermékeket kívánnak fogyasztani. Németország célja, hogy 2030-ra az ökológiai gazdálkodás aránya elérje a 30 százalékot. A német kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy a családi gazdaságoknak és a fogyasztóknak egyaránt megérje a biotermelés és a biotermékek fogyasztása.”

A 2022-es Ökobarométer felmérés főbb eredményei: a válaszadók 33 százaléka úgy nyilatkozott, hogy gyakran vásárol bioélelmiszert, 3 százalékuk pedig kizárólag ilyen ételeket vesz.

A válaszadók 49 százaléka csak alkalmanként vásárol bioélelmiszert. A bioélelmiszerek közül a tojás, a zöldségek és a gyümölcsök kereslete a legnagyobb, azokat a burgonya, a tejtermékek, a hús és a húskészítmények követik. Bioédességeket és bio szeszes italokat ritkábban vásárolnak.

Bioélelmiszer vásárlásakor az adott állatfaj szükségleteinek megfelelő tartási körülményeket (54 százalék) és az élelmiszerek egészséges voltát (44 százalék) tartják a legfontosabb vagy második legfontosabb szempontnak.

A méltányos termelési és kereskedelmi feltételeket, valamint a klímavédelmet a bioterméket vásárlók egynegyede vallotta fontosnak. Körülbelül egyötödük számára a legfontosabb vagy a második legfontosabb szempontot az íz.

Tízből kilenc fogyasztó szupermarketben szerzi be a bioélelmiszereket.

A válaszadók majdnem fele, 49 százaléka étkezik közösségi vendéglátóhelyen, például étteremben, menzán, munkahelyi étkezdében. A válaszadók negyede havonta legalább egyszer, 15 százalékuk legalább hetente egyszer vendéglátóhelyen étkezik. Ötből négy válaszadó, vagyis 80 százalékuk volna hajlandó többet fizetni az étkezdében vagy a menzán, ha bioalapanyagból készült ételt is kínálnak.

Forrás: BMEL.de