Mehmet Koyak, a berlini székhelyű Anadolu Market GmbH zöldség-nagykereskedő cég ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy míg korábban sok uborkát és cukkinit, és a piaci helyzettől függően többféle fűszernövényt is vásároltak Törökországból, most egyik napról a másikra összeomlott a kereskedelem. Várhatóan hosszú távú következményekkel kell számolni.
Az ügyvezető szerint a mediterrán térségben tapasztalható költségnövekedés és a jelenlegi hideg időszak érezhetően befolyásolja az árszínvonalat, amelyet a törökországi logisztikai nehézségek tovább növelnek (az onnan érkező kamionoknak akár négy nappal is hosszabb lett a menetidejük). Ennek ellenére a kereskedő bizakodó, szerinte a zöldség és gyümölcs étkezésben betöltött szerepe nő, egyebek közt a vegán táplálkozás fokozódó népszerűsége miatt is.