0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 19.

A legrosszabb lefekvés előtti ételek, amelyek növelik az inzulinrezisztenciát és lassítják az anyagcserét

Vannak bizonyos ételek, amelyeket nem szabad reggel fogyasztani a fogyás érdekében, de sokan nem veszik figyelembe a vacsora hatását, pedig néhány étel lelassítja az anyagcserét és növeli az inzulinrezisztenciát.

Dr. Andrea Maxim, természetgyógyász, valamint Trista Best, dietetikus szerint a tészta és a rántott csirke a legrosszabb ételek, amelyeket vacsorára fogyaszthatunk. A tészták ugyanis gyulladáskeltő összetevőket tartalmaznak, például finomított szénhidrátokat, amelyek végül felerősítik az inzulinrezisztenciát. A rántott csirkét viszont részben hidrogénezett olajokban, vagyis transzzsírokban sütik, ami lelassítja az anyagcserét.

Tészta

A közkedvelt tészták könnyű és kiadós ételek, de közel sem ideális választások diéta idején. Még akkor sem, ha tápanyagokban gazdag szószokkal és fűszernövényekkel tálaljuk, például bazsalikommal (ami az immunitást is erősíti). Maxim felhívja a figyelmet arra, hogy ha búzából készült tésztákról van szó, ezek lelassíthatják az anyagcserét és megakaszthatják a fogyókúrás terveket.

„Bármilyen búzából készült tészta megemelheti az inzulinszintet és könnyebben gyulladást okoz, mint a tészták alternatívái” – magyarázza.

A tésztában lévő búza természeténél fogva gyulladáskeltő, emiatt a szervezet nem képes teljes mértékben jól megemészteni – teszi hozzá.

A gyulladás puffadáshoz vezet, ami Maxim szerint vízvisszatartást okozhat. Hasonlóképpen, a szénhidrátok sűrűsége megnöveli az inzulinszintet. Ez pedig megemeli a vércukorszintet, ami még több zsír felhalmozódását okozza.

Ezért a legjobb, ha kerüljük a búzaalapú tésztákat, és ú egészségesebb alternatívákat választunk, például a csicseriborsó tésztát, amelynek magasabb a rost- és fehérjetartalma, valamint az egészséges keményítő tartalma is. Emellett gluténmentes és sokkal kevesebb szénhidrátot tartalmaz. Ezenkívül a csicseriborsóból készült alternatíva laktatóbb, mint a hagyományos tészta, és kevesebb éhségérzetet eredményez a nap későbbi részében.

Rántott csirke

Egy másik népszerű vacsora, amely lassíthatja az anyagcserét és növelheti az inzulinrezisztenciát, a rántott csirke. Akár egy gyorsétteremben vesszük, akár otthon készítjük el, nem tagadható, hogy a rántott csirke nem éppen diétabarát fogás. Ha azon kapjuk magunkat, hogy minden nap ezt az ételt fogyasztjuk, akkor a későbbiekben számos egészségügyi komplikáció kockázatának tehetjük ki magunkat.

Ennek oka a csirke sütéséhez használt összetevőkben rejlik.

„A rántott csirkét gyakran nagy mennyiségű egészségtelen zsírokkal és feldolgozott összetevőkkel készítik” – mondja Best. Az egyik legkárosabb összetevő a sütéshez használt olaj. „Amikor a csirkét olajban sütik, magába szívja az olajat, és a hő hatására káros vegyületek képződhetnek” – figyelmeztet Best. Majd hozzáteszi, hogy ezeket a vegyületeket összefüggésbe hozták olyan krónikus betegségekkel, mint a szívbetegségek és a rák. Valamint sokkal kisebb mértékben az anyagcserét is leállíthatja.

„Sok rántott csirke recept és gyorséttermi opció elkészítésének központi lépése a hús lisztbe vagy kenyérmorzsába forgatása, ezek az alapanyagok pedig gyakran finomított gabonafélékből készülnek” – mutat rá Best. Ezek a finomított szénhidrátok hasonlók a tésztákban találhatókhoz, amelyeket szinte minden rostjuktól és tápanyaguktól megfosztottak, így szinte semmilyen tápértéket nem nyújtanak, ellenben tele vannak kalóriával. Ezt nevezi a fogyókúrás világ „üres kalóriáknak”.

Best megjegyzi, hogy a finomított szénhidrátok gyors vércukorszint-emelkedést is okozhatnak.

„Ez hozzájárulhat a gyulladáshoz és az inzulinrezisztenciához, amelyek a krónikus betegségek kockázati tényezői” – mondja. A rántott csirke helyett próbáljunk meg elkészíteni roston sütve a csirkehúst, vagy akár légsütőben is kipróbálhatjuk!

Forrás: shefinds.com