0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Forradalmasított sörös doboz a tökéletes sörhabért

A sör lelke, a tökéletes hab. Az ideális sör és hab arány elérését célozza meg egy újítás a sörös dobozokon.

A japán Nendo stúdió, élén az elismert tervezővel, Oki Sato-val, bemutatott egy olyan sörösdoboz prototípust, amely forradalmat jelenthet a söriparban. A Nendo által kifejlesztett megoldás állítólag tökéletes habot biztosít. Egy olyan innovatív kialakítású doboz prototípusát mutatta be, amely lehetővé teszi az úgynevezett arany arány elérését az ital és a hab között.

A titok egy viszonylag egyszerű megoldásban rejlik:  a dobozon két számozott tépőzár található. Hogy miért?  A tervezők rámutattak, hogy a sörös doboz fedelének tulajdonságai és a zárak közötti távolság jelentősen befolyásolja, hogy a sörös doboz mennyire válik nyitottá.  

Aki az ideális sörarányt szeretné elérni, annak így kell majd kinyitnia a dobozt: először húzza ki az 1-es  számmal jelölt zárat, majd töltse az italt félig a korsóba. Néhány másodperc várakozás után, amely alatt a hab  már lecsillapodott, a második zárat kell meghúzni, amely lehetővé teszi a doboz teljes nyitottá válását. Ezután az ital maradékát a pohárba lehet önteni.

youtube://v/PFwaDg-rsH0

 

Ez a megoldás hozza az úgynevezett arany arányt, mivel a Nendo dobozt úgy tervezték, hogy a szeszes ital és a hab aránya 7:3 legyen.

A habot a sör alapvető elemének tekintik, hogy biztosítsa az ital megfelelő ízét. A habréteg ugyanis – megfelelő vastagság esetén – dugóként működik, amely megakadályozza, hogy a sör levegővel érintkezzen és az aroma, íz és szénsav felszabaduljon.  

– A célunk az volt, hogy olyan sörösdobozt hozzunk létre, amely képes szabályozott mennyiségű habot termelni, mintha a sört egy bárban vagy étteremben csapolnák  a korsóba- mondták a Nendo tervezői.

A 2002-ben Oki Sato által alapított Nendo stúdió számos területen dolgozik – a grafikai tervezéstől kezdve a belsőépítészeten és a terméktervezésen át az építészetig. A japán cég számos ismert márkával dolgozott már együtt, amiért különböző dizájnversenyeken is elismerésben részesült. A dizájner cég minden – még a látszólag jelentéktelen – fogyasztói igényre is gondol.  

Sato többször is hangoztatta, a dizájn arról szól, hogy pozitív pillanatokat adjunk az embereknek, ezért a Nendo olyan termékek létrehozására törekszik, amelyek vizuálisan vonzóak, ugyanakkor tartósak és praktikusak is.

 

Forrás: maygarmezogazdasag/rp.pl