Több évtizede ápol szakmai kapcsolatot a Debreceni Egyetem kiadónkkal, aminek köszönhetően a Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar oktatói több ágazatot érintően publikálnak szakmai cikkeket lapjaink hasábjain. A megállapodásnak köszönhetően immáron további újabb felületeinken jelenhetnek meg az Egyetem kutatási eredményei.
– A Magyar Mezőgazdaság Kft. egy olyan kommunikációs csatorna, amely széles körben, hitelesen képes segíteni a tudományos eredményeink közvetítését. Ez azért fontos, mert a kutatók tudományos eredményeinek hasznosulniuk kell a gyakorlatban, amiket magas színvonalon kell továbbítani a szakma felé. Hiszek az írott sajtó erejében, sokkal hitelesebbnek tartom, mert ami nyomtatásban megjelenik, az évtizedek múlva is számonkérhető – mondta a partneri szerződés aláírása kapcsán Jávor András rektori főtanácsadó.
Harsányi Endre agrár- és élelmiszertudomány fejlesztéséért felelős ágazatfejlesztési rektorhelyettes, az Agrár Kutatóintézetek és Tangazdaság főigazgatója elmondta a Debreceni Egyetem agrárképzési, kutatási és fejlesztési tevékenységét három szervezeti egység látja el: a Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar (MÉK), a Gazdaságtudományi Kar (GTK), valamint az Agrár Kutatóintézetek és Tangazdaság (AKIT).
– Ezeknek a szervezeti egységeknek a tudományos eredményei, valamint az Egyetem innovációs tevékenységének és oktatási programjainak a megismertetése kapnak nagyobb nyilvánosságot az együttműködésnek köszönhetően.
Hájos László, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. egyik tulajdonosa, szenior főszerkesztője kijelentette, a Debreceni Egyetem kutatóinak, tanárainak szakmai megalapozottságával a kiadó tovább gazdagodik. Felidézte, három évtizedes együttműködésük alatt a Debreceni Egyetem mindig „segítő kezet” nyújtott, többek közt az azóta megszűnt Mezőgazdasági Könyvhónaphoz.
Kadosa Gábor, a Magyar Mezőgazdaság Kft. marketingkoordinátora a kiadó legfontosabb célkitűzésének a fiatalok agrárpályára való orientációját és ott tartását, valamint a hiteles és pontos tájékoztatást említette.
– A Magyar Mezőgazdaság Kft. az ország legnagyobb agrárlapkiadója: jelenleg tíz nyomtatott szaklapot készít (amelyek megjelennek digitálisan is), illetve 11 online csatornán vannak jelen – ezzel igyekezve megszólítani a Z generációt is.
A kiadó gondozza a Magyar Mezőgazdaság, valamint a Kertészet és Szőlészet hetilapot is, melyek terjesztési sűrűsége egyedülálló a hazai agrármédia-piacon – ismertette a marketingkoordinátor. Szerinte a Debreceni Egyetem a tudomány egyik központja, mely olyan pluszinformációkat adhat a gazdatársadalomnak, amiket kamatoztatva előrehaladhat, fejlődhet gazdaságuk, így a teljes hazai agrárium.