Ugyan idén
az egyeztetések folytatódtak, és az ágazat közös kommunikációjáért felelős Holland Virágiroda feladatainak újraértelmezéséről és irányváltásáról, valamint a kiskereskedők és termelők egyenlő versenyfeltételek alapján történő finanszírozásról végül megszületett a megállapodás. Az egyeztetések értelmében a BBH igazgatósága úgy döntött, hogy tevékenységük fókusza a szélesebb iparági kommunikációra helyeződik át, tehát a fogyasztói kommunikáció és kutatások mellett célzott tevékenységet folytatnak a holland, valamint a fontos európai értékesítési piacokon is. A következő időszakban az érdekelt felek kidolgozzák az új irányok további részleteit, és az egész ágazatra vonatkozó értékelési rendszert alakítanak ki, majd tovább vizsgálják a finanszírozási hajlandóságot is.
(Mint arról a Kertészet és Szőlészetben korábban beszámoltunk, a Royal FloraHolland virágtőzsde idén jelentette be, hogy jövő év elejétől nem szedi be a tőzsdére szállító termelőktől és kereskedőktől a hozzájárulásokat, és nem is továbbítja azokat a virágirodának. A Royal FloraHolland intézkedésének fő oka az, hogy egyenlőtlen versenyfeltételek alakultak ki, mivel a „szabadúszók” anélkül profitáltak a kollektív tevékenységek hozzáadott értékéből, hogy fizettek volna érte.)