A grillezett pulyka- és kacsahús mellé Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy hazánk nemcsak önellátó baromfitermékekből, de a megtermelt mennyiség jelentős hányadát exportálja is, amelyhez a szaktárca az elmúlt agrártámogatási időszakban a Vidékfejlesztési Programban mintegy 600 esetben, összesen 170 milliárd forint támogatással járult hozzá.
Az idén indult hétéves ciklusban
a Stratégiai Tervben megmaradnak ezek a támogatási formák, tehát a baromfitermelők a beruházásaikhoz, a járványvédelemhez, az állatjóléti intézkedéseikhez és a génmegőrzéshez nyerhetnek el támogatásokat
– a helyettes államtitkár reméli, az ágazat képes is lesz „felszívni” ezeket.
„Az elmúlt 10 évben világszinten mintegy 15 százalékkal nőtt a baromfihús iránti igény, ami a népesség növekedésével és a szegényebb régiók jóllétének növekedésével csak tovább fokozódik. A jó minőségű magyar baromfitermékekre tehát várhatóan lesz kereslet” – jelentette ki Tarpataki Tamás.
Mindezek mellett a hazai fogyasztás növeléséről sem mondhatunk le, tette hozzá Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, aki kiemelte 2017 óta minden évben kamánnyal igyekeznek népszerűsíteni a magyar baromfihús fogyasztását.
Ennek az eredménye is, hogy hazánkban ma a legkedveltebb húsféleség a baromfi.
Mi magyarok évente fejenként 40 kiló baromfihúst eszünk meg. 80 százalékban csirkét, de a 40 kilóból 3 kiló pulyka- és 2 kiló liba- és kacsahús is kerül a magyar fogyasztók asztalára.
Az idei nyári kampány arra fókuszál, hogy a baromfihús egészséges. Ezt vallja a vízilabdázó Kiss Gergely és a tornász Berki Krisztián is, akik segítenek a fiatalokat, illetve a sportolókat meggyőzni, hogy fogyasszanak minél több egészséges baromfihúsból készült ételt, a nyári partikon is jórészt ez kerüljön a grillre.
A kampányhoz egyébként egy nyereményjáték is kapcsolódik, ahol kerti grillsütőt, illetve hatalmas baromfis ajándékcsomagokat lehet nyerni. Ez a jatek.amc.hu oldalon érhető el.
A Baromfi Termék Tanács elnöke a kampánynyitón elmondta, hogy 1995/96 körül előzte meg hazánkban a baromfifogyasztás a sertést, így ma ez a leggyakrabban az asztalunkra kerülő húsféleség. Dr. Csorbai Attila kiemelte, hogy a hús-, ezen belül a baromfihús fogyasztása minden híresztelés, ellenkampány ellenére az egészséges táplálkozás egyik alapeleme.
A termékpályáról szólva elmondta,
a hazai termelés évek óta növekszik, jelenleg évi 700 ezer tonna, ami a hazai igény 180 százaléka, vagyis van mit exportálnunk.
Víziszárnyasból például a termelésünk 80 százaléka külföldre kerül, annak ellenére is, hogy évről-évre megjelenik hazánkban a madárinfluenza.