0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 19.

Bárhol, bármikor, baromfi – a grillen is

Keressük a Magyar Baromfi védjeggyel ellátott húsféleségeket a boltokban, azok szavatolják, hogy egészséges és jó minőségű hús kerül az asztalunkra. Egyebek mellett ez hangzott el a szaktárca, az AMC és a baromi termékpálya termelőit összefogó terméktanács idei fogyasztásösztönző kampányának nyitórendezvényén.

A grillezett pulyka- és kacsahús mellé Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy hazánk nemcsak önellátó baromfitermékekből, de a megtermelt mennyiség jelentős hányadát exportálja is, amelyhez a szaktárca az elmúlt agrártámogatási időszakban a Vidékfejlesztési Programban mintegy 600 esetben, összesen 170 milliárd forint támogatással járult hozzá.

Az idén indult hétéves ciklusban

a Stratégiai Tervben megmaradnak ezek a támogatási formák, tehát a baromfitermelők a beruházásaikhoz, a járványvédelemhez, az állatjóléti intézkedéseikhez és a génmegőrzéshez nyerhetnek el támogatásokat

– a helyettes államtitkár reméli, az ágazat képes is lesz „felszívni” ezeket.

„Az elmúlt 10 évben világszinten mintegy 15 százalékkal nőtt a baromfihús iránti igény, ami a népesség növekedésével és a szegényebb régiók jóllétének növekedésével csak tovább fokozódik. A jó minőségű magyar baromfitermékekre tehát várhatóan lesz kereslet” – jelentette ki Tarpataki Tamás.

Mindezek mellett a hazai fogyasztás növeléséről sem mondhatunk le, tette hozzá Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, aki kiemelte 2017 óta minden évben kamánnyal igyekeznek népszerűsíteni a magyar baromfihús fogyasztását.

Ennek az eredménye is, hogy hazánkban ma a legkedveltebb húsféleség a baromfi.

Mi magyarok évente fejenként 40 kiló baromfihúst eszünk meg. 80 százalékban csirkét, de a 40 kilóból 3 kiló pulyka- és 2 kiló liba- és kacsahús is kerül a magyar fogyasztók asztalára.

Az idei nyári kampány arra fókuszál, hogy a baromfihús egészséges. Ezt vallja a vízilabdázó Kiss Gergely és a tornász Berki Krisztián is, akik segítenek a fiatalokat, illetve a sportolókat meggyőzni, hogy fogyasszanak minél több egészséges baromfihúsból készült ételt, a nyári partikon is jórészt ez kerüljön a grillre.

A kampányhoz egyébként egy nyereményjáték is kapcsolódik, ahol kerti grillsütőt, illetve hatalmas baromfis ajándékcsomagokat lehet nyerni. Ez a jatek.amc.hu oldalon érhető el.

A Baromfi Termék Tanács elnöke a kampánynyitón elmondta, hogy 1995/96 körül előzte meg hazánkban a baromfifogyasztás a sertést, így ma ez a leggyakrabban az asztalunkra kerülő húsféleség. Dr. Csorbai Attila kiemelte, hogy a hús-, ezen belül a baromfihús fogyasztása minden híresztelés, ellenkampány ellenére az egészséges táplálkozás egyik alapeleme.

A termékpályáról szólva elmondta,

a hazai termelés évek óta növekszik, jelenleg évi 700 ezer tonna, ami a hazai igény 180 százaléka, vagyis van mit exportálnunk.

Víziszárnyasból például a termelésünk 80 százaléka külföldre kerül, annak ellenére is, hogy évről-évre megjelenik hazánkban a madárinfluenza.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu