0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 13.

Borkoktélok: új divatízek borra komponálva

Senki nem találná ki, melyik a legegyszerűbb borkoktél. Természetesen a fröccs. Azt viszont már senki nem gondolná, hogy a következő népszerű változat a vörösboros kóla volt. Lehet, hogy egyesek csak titokban merték fogyasztani, de később közülük sokan váltak a bor szerelmeseivé.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) megtartotta a ˇKeverd és kóstold” kampány sajtótájékoztatóját, melyen a boralapú koktélok kerültek fókuszba. Az eseményen részt vett Frittmann János HNT elnök, Borbély Tamás HNT elnökségi tag és a kampány szakmai partnere Schöck Norbert bartender.

Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos kampányt indítottak és megmutatták, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaik tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett nézniük, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai.

Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés.

Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nem csak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italok, koktélok jelenthetik a választ.

Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampánynak, amelyet először a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutattak be a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából, valamint pezsgőjéből.

A bemutatott 4 bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében.

Ezért úgy döntöttek, hogy a fogyasztók körében augusztustól népszerűsítik a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.

A sajtótájékoztatón Frittmann János hangsúlyozta, a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányozták a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó.

Borbély Tamás elmondta, hogy a sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!” kampány első állomása. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:

  • Szentendrei Bornapok – Kőhegyi Pincészet stand 2023. augusztus 25.
  • Budafoki Borfesztivál – Garamvári Pincészet stand 2023. szeptember 02.
  • Budapest Borfesztivál – VINCE Magazin stand 2023. szeptember 08.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu