A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) megtartotta a ˇKeverd és kóstold” kampány sajtótájékoztatóját, melyen a boralapú koktélok kerültek fókuszba. Az eseményen részt vett Frittmann János HNT elnök, Borbély Tamás HNT elnökségi tag és a kampány szakmai partnere Schöck Norbert bartender.
Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos kampányt indítottak és megmutatták, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaik tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett nézniük, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai.
Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nem csak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italok, koktélok jelenthetik a választ.
Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampánynak, amelyet először a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutattak be a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából, valamint pezsgőjéből.
Ezért úgy döntöttek, hogy a fogyasztók körében augusztustól népszerűsítik a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.
A sajtótájékoztatón Frittmann János hangsúlyozta, a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányozták a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó.
Borbély Tamás elmondta, hogy a sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!” kampány első állomása. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:
- Szentendrei Bornapok – Kőhegyi Pincészet stand 2023. augusztus 25.
- Budafoki Borfesztivál – Garamvári Pincészet stand 2023. szeptember 02.
- Budapest Borfesztivál – VINCE Magazin stand 2023. szeptember 08.