0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 15.

Étel- és családmentő online vásárlások

Megfelelő IT-támogatás mellett sokkkal hatékonyabbá válhat a Magyar Élelmiszerbank Egyesület étel- és családmentő tevékenysége. A civil szervezet legnagyobb részt önkéntes munkával és adományokból működik. Az első félévben 4,7 millió kilogramm lejáratközeli és csomagolási hibás árut mentett meg a kidobástól és adományozott nélkülözőknek.

Jelenleg 250 ezer nélkülözővel állnak kapcsolatban és több tucat gyártóval, valamint kereskedővel működnek együtt. Ehhez elengedhetetlen, hogy komoly logisztikai rendszert működtessenek, amely egy vállalatirányítási szoftveren alapul. Ebben tartják nyilván a készleteiket, és ez segíti az elszámolásukat az adóhatóság, illetve az adományozók felé.

A „pro bono”, azaz szakmai önkéntességre épülő együttműködések számtalan lehetőséget tartogatnak a jótékonysági szervezetek fejlődéséhez, a költséghatékonyságtól kezdve a tanuláson át a kapcsolatépítésig.

Ezekben a partnerségekben ugyanakkor mindig van egy kis kockázat is, hiszen nem lehet elvárni a vállalkozásoktól, hogy minden esetben ugyanolyan fontosak legyenek nekik az önkéntesen vállalt feladatok, mint a piaci megbízások. Éppen ezért az Élelmiszerbank esetében a kulcsfolyamatok működtetésébe kevésbé szoktak önkéntes csapatokat bevonni. Naponta 30 ezer kilogramm élelmiszer biztonságos tárolását, készletezését, illetve több tízezer rászoruló ellátását nem szeretnék ilyen kockázatoknak kitenni. A logisztikai rendszerüket éppen ezért professzionális, piaci alapú együttműködésben üzemeltetik.

Vannak azonban olyan részfeladatok, amiknél jó megoldás a pro bono. Egyebek mellett SQL lekérdezéseket segítő önkéntessel működnek együtt, egy másik önkéntes beszállítójuk pedig a levelezésüket könnyíti meg.

Amiben azonban leginkább hozzájárulhat az IT a hatékonyságuk növeléséhez, az a munkájukat bemutató honlapok készítése, valamint a lakosság pénzügyi támogatását lehetővé tevő adományozási megoldások fejlesztése webshopok üzemeltetői által.

„Az emberek szívesen segítenek jó ügyeket, de szeretik minél gyorsabban és egyszerűbben, lehetőleg az online térben letudni az adományozást – mondta Nagygyörgy András, az egyesület külső kapcsolatok igazgatója.

Napjaink egyik legnépszerűbb támogatási formája az úgynevezett kosárfunkciós vagy más néven „check-out” adományozás, amikor is a felhasználók egy-egy online vásárlásukhoz kapcsolódóan a „kosárfázisban” mindössze egy-két extra kattintással tudnak felajánlani egy-kétszáz forintot az általuk megvásárolt termékek kifizetésével egy időben. Számos külföldi és egyre több hazai példa bizonyítja, hogy

ha egy webshop üzemeltetője lehetővé teszi az ilyesfajta jótékonykodást a felhasználóinak, azzal nemcsak rengeteg segítséget tud összegyűjteni fontos társadalmi ügyekhez, de a vásárlói elismerését és lojalitását is elnyerheti.

Az Élelmiszerbanknak is volt már része ilyen együttműködésekben, és kiváló tapasztalataink vannak. Éppen ezért egy nemzetközi ügyvédi irodával, egy Big Four adótanácsadóval és IT-szakemberekkel összefogva kidolgoztunk egy útmutatót az online kereskedők számára, hogy miként tudnak gyorsan és hatékonyan bevezetni ilyen adományozási megoldásokat a saját rendszereikbe. Nagy bizakodással várjuk most online üzletek, illetve webshopfejlesztők jelentkezését, hogy velük összefogva tudjunk támogatásokat gyűjteni és így még több nélkülözőnek segíteni.”

Forrás: magyarmezogazdasag.hu