0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 22.

A csicseriborsó finom és egészséges – a konyhába való!

A humusz egy rendkívül változatosan alakítható, egészséges, csicseriborsós kence, ami bearanyozza a délelőttöt, vagy néhány falatnyi kényeztetést nyújt uzsonnára. Édesen és sósan is elkészíthető...

Amire építkezhetünk

A csicseriborsó egy szuper összetevő, ami a kenyérkence alapját szolgáltatja. Ehhez keverhetünk friss fűszereket, némi hidegen sajtolt olajat, és gazdagíthatjuk zöldségekkel. Vagy akár csokival is. De ne rohanjunk annyira előre, győződjünk meg inkább előbb arról, miért is jó nekünk, ha csicserit fogyasztunk, illetve ezzel küldjük a gyerkőcöt iskolába.

Jót tesz az alakunknak, mert magas telítőértéke révén hosszan tartó jóllakottságot biztosít.

Szénhidráttartalmának feldolgozása elhúzódó, ebből kifolyólag kedvezően befolyásolja a vércukorszintet, mérsékli az étkezés után bekövetkező vércukorszint emelkedést.

Rendszeres fogyasztásával csökkenthetjük a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának rizikóját.

Serkenti a bélperisztaltikát, megkönnyíti és rendszeressé teszi a székletürítést.

Táplálja a bélrendszerben található hasznos baktériumokat, akik pedig minket támogatnak azzal a butiráttal, amit a csicserifeldolgozás közben termelnek. Ez az anyag erős gyulladásgátló tulajdonsággal rendelkezik. Csökkenti a bélszövet átjárhatóságát, vagyis megakadályozza, hogy a kártékony baktériumok illetve más toxinok kiszabaduljanak, és a vérkeringéssel eljutva gondot okozzanak a test más részeiben. Szabályozza a bélfal sejtjeinek növekedését, segít megszabadulni a beteg és elhalt sejtektől, ezáltal megelőzni a bélrák kialakulását.

Kolin és magnéziumtartalma révén támogatja a mentális egészség megőrzését.

Antioxidáns tartalmánál fogva egyes rákfélék (tüdő-, nyelőcső-, gége-, vastagbél-, méhnyak-, prosztatarák) prevenciójában is részt vesz.

Kezdjük az alapokkal

Csicseriborsókrém: turmixoljuk simára 250 g konzerv csicseriborsót 1-1 mokkáskanálnyi füstölt fűszerpaprikával (lehet csípős is) és őrölt köménnyel, 1 gerezd zúzott fokhagymával, ízlés szerint sóval, 2-3 evőkanál hidegen sajtolt olajjal, 1-2 evőkanál tahinivel, 1 evőkanál citromlével és szükség szerint tisztított vízzel.

Egy csipetnyi fantáziával

Változtathatunk a fűszerezésen, gazdagíthatjuk zöldségekkel, magvakkal, különféle hidegen sajtolt olajokkal. Mindezek a tápértékét is kedvezően befolyásolják. Amennyiben kicsit szabadabban értelmezzük, még akár az alapot is lecserélhetjük.

Céklás hummusz: 200 g főtt csicseriborsót turmixoljunk 50 g héjában főtt, megtisztított és feldarabolt céklával, némi tisztított vízzel, két evőkanál tetszőlegesen választott, enyhe ízű hidegen sajtolt olajjal, őrölt fűszerköménnyel és ízlés szerint sóval.

Magyaros babhumusz: 250 g főtt fehér- vagy tarkababot turmixoljunk krémesre fél fej feldarabolt vöröshagymával, egy kis gerezd zúzott fokhagymával, fél teáskanál őrölt fűszerpaprikával, egy csipet frissen zúzott köménnyel, őrölt fekete borssal valamint ízlés szerint sóval.

Zöld hummusz: egy csésze zsenge főtt zöldborsót turmixoljunk pépesre egy kis gerezd zúzott fokhagymával, egy evőkanál hidegen sajtolt olajjal, néhány gyömbérmentalevéllel, sóval, borssal.

És akkor végül édesen is

Ha ügyelünk az összetevők minőségére és csak a legszükségesebb mértékben édesítjük, megengedhetjük magunknak, hogy időnként kicsit elcsábuljunk.

Csokikrém csicseriből: turmixoljunk simára egy csésze csicseriborsót, kb. negyed csésze sűrű kókusztejjel, másfél evőkanál kakaóporral, egy csipet vaníliaporral, és ízlés szerint édesítsük. A sűrűséget a folyadék hozzáadásával tudjuk szabályozni.

 

„A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen.”- javasolta Hippokratész. A humusszal valószínűleg még ő is elégedett lenne.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu