Az üzlet Torinóban nyitotta meg kapuit a tetején pedig egy 1400 négyzetméteres kert üzemel. A Lidl Italia területi igazgatója, Maurizio Cellini elmondta: a kereskedelemnek nagyobb részt kell vállalnia a társadalom életében olyan projekteken keresztül, melyek pozitív hatással vannak a környéken élő családok mindennapjaira.
A kert a fenntartható gazdálkodás jegyében a civil szervezettel együttműködve fog üzemelni.
Az élelmiszer-termelés mellett a tetőkertet az iskolák oktatásra, ismeretterjesztésre is használhatják. Sőt, a civil szervezetek azoknak is segíthetnek a kert művelésén keresztül, akik szeretnének visszatérni a munkaerőpiacra.
Napelemes oldal
Az olasz „kert projekttel” párhuzamosan Belgiumban is komoly fejlesztést hajt végre a Lidl. Terveik szerint 1,6 millió euró értékben szerelnek fel 7200 napelemet Sint-Niklaas városában.
A kereskedelmi lánc közel 600 háztartás ellátásához elég áramot fog termelni évente, ami azt jelenti, hogy üzleteinek áramszükségletét 33 százalékban a napelem fogják biztosítani.
A vállalat célja, hogy 2020-ra teljes energiafelhasználásnak 12,5 százaléka megújuló energiaforrásból származzon.