0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Hogyan ismerjük föl a láthatatlan veszteségeket?

A konyhakész saláták piacán kiemelkedő Eisberg Hungary Kft. hatékony működtetéséhez nagyban támaszkodnak a Lean módszertan eszközeire és a munkatársak, munkafolyamatok fejlesztéséhez külső szakértőket is bevonnak. Gazsi Zoltán ügyvezető szerint megérte a tudatos szemléletváltás, mert a sokszor láthatatlan veszteségek felismerése és kiküszöbölése révén sok pénzt „találtak”.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeripari Igazgatósága Fejlődjünk együtt! címmel szervez szemléletformáló üzemlátogatásokat élelmiszeripari vállalkozások számára. Az első alkalommal az Eisberg cégcsoport magyarországi üzemébe látogathattak el az érdeklődők.

A Lean módszerrel segít a veszteségek kezelésében, ám ehhez mindenekelőtt tudni kell hogy a vásárló miért veszi meg a cég termékeit, mi a számára fontos hozzáadott érték. A Lean bevezetése az úgynevezett veszteségvadászattal indult a vállalatnál, azaz név nélkül összegyűjtötték a dolgozók panaszait, hogy mi akadályozza őket abban, hogy jobban teljesítsenek. Erre épült aztán rá az ötletláda. Arra törekszenek, hogy mindenkitől legalább 3 ötletet kapjanak egy évben, legyen az egyszerű vagy bonyolult kezdeményezés. Kaptak már pofonegyszerű megoldást addigi tetemes költségek megtakarítására is. A Lean módszertan vagy akár csak az ötletláda azonban csak akkor működik jól, ha van egy felelőse, aki a munkaidejének egy részében – az Eisberg Hungary Kft.-nél 40 százalékában – azzal foglalkozik, hangsúlyozta az ügyvezető.

Az üzleti eredményesség minden eleme emberekhez köthető.  

Sok cégnél a dolgozói motiváció hiánya a szűk keresztmetszet a versenyképesség javításához. Az Eisbergnél úgy vélik, a motiválatlan embert szinte biztosan félreértik, vagy ő ért félre másokat, és ezzel veszteséget okoz. Ugyanakkor a motivált dolgozó is hibázhat, és annak oka szinte mindig a nem megfelelő kommunikációban keresendő.

A cégen belüli tájékoztatásra rendszeres megbeszéléseket tartanak, az állandóan ismétlődő kérdések megválaszolására pedig a közelmúltban bevezették a chatbot kapcsolatot.

A rendszerre pillanatok alatt rákapacslódhatnak az okostelefonnal rendelkezők, és elolvashatják az aktuális üzeneteket például a várható termelésről, túlórákról, fizetések utalásának napjáról, új munkatásarakról. A rendszeres tájékoztatás elejét veheti az álhíreknek, miközben arra is lehetőséget teremt, hogy a dolgozók is feltegyék kérdéseiket, amelyekre heti két alkalommal válaszolnak. A rendszernek köszönhetően a dolgozók úgy érzik, hogy nagyobb figyelmet kapnak, és ez a mind nagyobb munkaerőhiány idejében megtartó erő lehet.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu