Back to top

Menő "Máltai Szeretetszolgálatos" táska a Spar-nál

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat tiszaburai varrodájában készülő vászontáskákat értékesítenek mostantól az INTERSPAR hálózatában. Az eladások a hátrányos helyzetű település varróüzemében dolgozó lányokat és édesanyákat segítik, miközben környezetbarát alternatívát nyújtanak a bevásárlás során.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és több mint húsz éve állandó stratégiai partnere, a SPAR legújabb közös kezdeményezése keretében a tiszaburai varróüzemben foglalkoztatott lányok és asszonyok által készített vászon bevásárlótáskákat értékesítik az INTERSPAR üzletek.

Tiszabura az ország egyik legszegényebb településeként ismert, a faluban három éve zajlik a felzárkózást segítő, máltai Jelenlét Program.

A Szeretetszolgálat iskolát, óvodát és szociális irodát működtet itt, valamint asztalosműhelyt és varróüzemet is létesített. A varrodában a településen élő nők dolgoznak, akik a helyben szervezett képzésen sajátították el a szakmát. A korábban segélyekre szoruló, elhelyezkedni nem tudó emberek ma már értékteremtő munkát végeznek, amely a családok életét is megváltoztatta. Az üzem első nagy sikere az idei Budapest Borfesztiválra készített több mint negyvenezer nyakba akasztható pohártartó elkészítése volt, a mostantól kapható vászontáskák pedig a második komoly referenciamunkát jelentik.

„A többször használható, környezetbarát bevásárlótáskák forgalmazásával a SPAR-csoport munkával látja el a tiszaburai üzemet, ezzel nagyban hozzájárul a varroda hosszú távú működéséhez”

– mondta Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője. A tiszaburai vászontáskák az INTERSPAR hipermarketekben 549 forintos darabáron vásárolhatóak meg a kasszasoron, és ahogy a varróüzem növeli a termelést, úgy válnak elérhetővé egyre több SPAR szupermarketben is 2020 elejétől.

„A SPAR családi vállalkozásként mélyen átérzi a közösségek szolgálatának fontosságát, számtalan hasznos és jótékony kezdeményezés támogatói vagyunk, köszönhetően vásárlóinknak is. Folyamatosan új programokat tervezünk és indítunk közösen, amelyek között kiemelt helyet foglal el a nehéz sorsú családok felkarolása. Többet szeretnénk adni, mint az alkalmankénti támogatás, ezért komplexebb, hosszú távú és fenntartható támogatási rendszerben gondolkodunk, amely nagy eséllyel vezet eredményre” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A máltai varroda vászontáskái nem csupán strapabíróak, hanem divatosak is

. Az egyedi megjelenés a Máltai Manufaktúra kommunikációs partnerének, a Carbon Group ügynökségnek köszönhető, amely támogatásképpen minden grafikai és dizájnmunkát ingyenesen végzett a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára.

Forrás: 
Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ismeri a meggytinktúra hatását?

A meggy hasznos összetevőit tinktúra formájában is megőrizhetjük. Rendszeres fogyasztása egyebek mellett erősíti az immunrendszert, késlelteti az öregedést, jótékony hatással van az emésztésre, és a sor még hosszasan folytatódik.

Felfüggesztették az uniós juh- és kecskehús magántárolási támogatást

Az Európai Unió Hivatalos Lapjának 63. évfolyam, 2020. június 10-i L223 számában megjelent a Bizottság (EU) 2020/1007. rendelete a juh- és kecskehús magántárolásához nyújtott támogatás iránti kérelmek benyújtásának felfüggesztéséről.

Erősödő tudatos vásárlói magatartás

A budaörsi Príma Élelmiszer Áruházban a tudatos vásárlói magatartás megerősítéséről tartottak sajtótájékoztatót, ahol a tőkehúsok származási helyének feltüntetésének fontossága kiemelt téma volt. A vásárlók és az ágazati szereplők pozitív visszajelzései alapján az Agrárminisztérium július 15-től a sertéshúsok mellett már a juh-, kecske- és baromfihúsra is kötelezővé teszi a származási jelölést.

Rangos elismeréseket adott át az agrárminiszter

104-en kaptak elismerést az Agrárminisztérium Föld Napja, Környezetvédelmi Világnap és pedagógusnap alkalmából szervezett díjátadó ünnepségén. Nagy István agrárminiszter úgy fogalmazott: a kitüntetettek kutatói, oktató-nevelő és ismeretterjesztő munkája példaértékű, s hozzájárul ahhoz, hogy hazánkat a jövőben is értékközpontú, egymással és a természettel harmóniában élő emberek lakják.

Milyen a kínai vásárló – avagy miért vesznek egyre több külföldi terméket?

A digitális nemzedék költekezik, és köreikben menő külföldi, drága terméket vásárolni. Az idősek meggondoltabbak, de ők is kedvelik a külföldi árut, viszont fontos az ár. Aki Kínába exportál jó, ha tisztában van a trendekkel.

Újabb találgatások a Tesco jövőjéről: marad vagy megy?

A londoni tőzsde szakértői továbbgombolyították a Tesco áruházlánc kelet-közép-európai vállalkozásainak jövőjével kapcsolatos találgatásokat. Úgy gondolják, hogy a kiskereskedő távozik a régióból.

Fagyizórazziába kezdett a NAV

A fél országra kiterjed az a razzia, amelyben az adóhivatal emberei a fagylaltozókat, a kávézókat, a cukrászdákat ellenőrzik, a revizorok egyes adózási és munkaerőpiaci szabályok megtartására koncentrálnak. A tavalyi élelmiszer-biztonsági ellenőrzések arra mutattak rá, hogy a fagyizóknál a higiénia is igen lényeges.

Betett a home office a kávénak

Jelentősen visszaesett a kávéfogyasztás a koronavírus-járvány miatt elrendelt karantén, illetve otthoni munkavégzés miatt. Csaknem egy évtizede először a fogyasztás visszaesésére számítanak.

Veszélyes kihívás az állatok ijesztgetése

Fiatalok kihívás formájában arra biztatják egymást, hogy házi- és haszonállatokat ijesszenek meg, és erről videó posztban számoljanak be az interneten. Az állattartók a veszélyekre figyelmeztetnek.

Arborétum a panelházak között - növényritkaságok Miskolc közepén

Miskolc idegenforgalmi jelentősége az utóbbi években növekszik, a rengeteg turisztikai beruházásnak köszönhetően egyre kedveltebb belföldi úti cél. A városba érkezők közül azonban csak kevesen tudnak arról, hogy az Avas délkeleti lejtőjén, az Aulich utcában a panelházak ölelésében megbújik egy gyűjteményes kert