A sajtó-workshop keretében a két kabalafigura mellett Görbicz Anita, Vincze Ottó, valamint Bolyai gyermekotthon lakói is fakanalat ragadtak, s
A múlt évben indult Európai Friss Kalandok kampány a NAK és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet közös munkájának eredménye. A kampány szükségessége megkérdőjelezhetetlen, hiszen a WHO, azaz az Egészségügyi Világszervezet kutatásai is azt támasztják alá, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása pótolhatatlan szerepet játszik a gyermekek fejlődésében, egészségügyi állapotuk javításában, fenntartásában.
Sajnos világtrend, hogy egyre kevesebbet fogyasztunk zöldségből, gyümölcsből, pedig a WHO ajánlása szerint 400 grammot kellene fogyasztani belőlük naponta. De mi magyarok összesen 262 grammot eszünk. Ezzel az Európai Unió sereghajtói közé tartozunk.
A rendezvényen Süle Katalinnak, a NAK elnökségi szóvivőjének, a szervezet Zala megyei elnökének köszöntőjéből megtudhattuk, hogy
De a két mesehős az Auchan és a Tesco áruházak árukóstolóin is megjelent, akárcsak a Minimax mesecsatorna műsorán. Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Kertészeti és Beszállítói Ipari Osztályán rámutatott arra, hogy társadalmi oldalról igen jó a program fogadtatása, ugyanakkor modell értékű az, ahogy a NAK és a francia szakmaközi szervezet együttműködik.
A sajtóeseményen a fent leírtakon kívül mini termelői piacon is bemutatták a hazai friss zöldség-, gyümölcskínálatot az érdeklődőknek.