Back to top

Tovább emelkedhet a bolti tej ára

Az uniós áremelkedés mértékét meghaladva - igaz, az európai átlagnál alacsonyabb szintről indulva - az elmúlt fél évben 6 százalékkal emelkedett a nyers tej felvásárlási ára - ismerteti a keddi Világgazdaság.

A gazdasági napilap cikke szerint a magasabb árak megjelentek a feldolgozói átadási, majd a fogyasztói árakban is, de a jelenlegi árszint még mindig csak részben fedezi a feldolgozók költségeinek növekedését.

Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója szerint

a nemzetközi piaci helyzet, a várhatóan folytatódó nyerstejár-emelkedés és a forint-euró árfolyam változása is a fogyasztói árak további emelkedésének irányába hat.

A hazai nyers tej felvásárlási árának emelkedése megjelent a főbb tejtermékek feldolgozói átadási árában is: a túró, valamint a savanyított tejtermékek 6, a tejföl 4,5, a vaj pedig közel 4 százalékkal drágult. Ugyancsak 4 százalék körüli növekedésen van túl a fogyasztói tej feldolgozói átadási ára, kivéve a 2,8 százalék zsírtartalmú UHT-tejet, amelynek jellemzően stagnált az ára.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kitart a vírushatás a tojáspiacon

Számottevően emelkedett az étkezési tojás csomagolóhelyi ára az idei év első 28 hetében: az egy évvel ezelőtti állapothoz képest az M+L méretkategóriában 12,5 százalékos a drágulás. Ez 27,1 forintos darabonkénti ár – írja jelentésében a NAIK Agrárgazdasági Kutatóintézet.

A helyi termelés és szezonális étkezés jelenthet megoldást

A mezőgazdaságban komoly kihívást jelent az éghajlatváltozás, amelynek előidézői között szerepet játszik az áruszállítás is. Környezetünk védelméért így az élelmiszertranszport visszaszorításával és a helyi termelés elősegítésével is sokat tehetünk– mutat rá pályamunkájában Huber Anita, a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat egyik díjazottja.

Mikor érett a görögdinnye?

A görögdinnye vásárlásakor mindig van az emberben egy kicsi bizonytalanság, vajon érett, jó ízű lesz-e? A megfelelő érettség, íz a többi gyümölcs esetében is alapvető szempont, de ez a kérdés valahogy mégis a görödinnyénél vált különösen fontossá.

Több mint harmadával nőtt az online vásárlások összértéke egy felmérés szerint

A tavalyi azonos időszakhoz képest a második negyedévben 34 százalékkal nőtt, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon - derül ki a Jófogás internetes kereskedelmi portál, és a GKI Digital tanácsadó cég csütörtökön közölt összesítéséből.

Mi a méz és hogyan adjuk el?

Mottó: Amíg mézünket, mint ipari alapanyagot értékesítjük, addig sírhatunk, tehetünk bármit, a méz árát nem mi határozzuk meg, függetlenül a termelési költségeinktől.

Nagyot bukott a cseh sörgyártás

Több mint 4,7 milliárd koronás (63,45 milliárd forint) veszteséget könyvelt el a cseh sörgyártás és kereskedelem március, április és május hónapban a koronavírus-járvány miatt elrendelt kormányzati intézkedések következtében - derült ki a cseh Gazdasági és Piaci Elemzések Központjának (CETA) tanulmányából, amelyet szerdán ismertettek Prágában.

Ételallergia, élelmiszeradományozás, higiénia - változik a szabályozás

Változnak a közeljövőben az európai uniós élelmiszerhigiéniai szabályozások. A módosítások az élelmiszer-biztonság erősítését, az élelmiszer-pazarlás csökkentését célozzák, egyben támogatják a jótékony célú élelmiszer-adományozásokat. Ugyancsak cél az egyre gyakoribb ételallergiák elleni küzdelem, az élelmiszer-ellátási lánc során a keresztszennyeződések kiküszöbölése.

Árutőzsde: stagnáló tejpiaci árak

A Budapesti Értéktőzsde árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A piaci szereplők a nemzetközi árutőzsdéken tájékozódhatnak a gabonafélék és az olajmagok különböző lejáratokra szóló jegyzéséről.

Nébih: szalmonella miatt visszahívja tojásait az Aranykorona Zrt.

Szalmonella kórokozó jelenléte miatt visszahívja az Aranykorona Zrt. a tojótyúk-tartó telepéről június 26. és július 24. között kikerült, 28 napos szavatossági időn belüli tojásokat - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a honlapján.

Hatalmasat zuhant a fogyasztóI bizalom a koronavírus miatt

A Covid-19 pandémia hatására 2019 utolsó negyedévéhez képest globálisan 14 pontot zuhant a fogyasztók bizalma világszerte: 107-ről 92-re esett vissza; Európában 74 ponton állt 2020 második negyedévében. A magyar mutató 11 pontos eséssel 66 pontra süllyedt - derült ki a Conference Board Nielsennel közösen készült online fogyasztói bizalmi indexéből