0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Görögdinnye bárhol, bármikor

A spanyol Peris cég előrecsomagolt, azonnal fogyasztható görögdinnye-szeletekkel lép piacra belföldön is, miután a termék sikerrel vizsgázott Nagy-Britanniában. Most próbálkoznak a hasonló kiszerelésű sárgadinnye bevezetésével is. Ebben a formában könnyen fogyasztható ez a lédús nyári csemege.

Folyamatosan változnak a gyümölcsvásárlási szokások: manapság többen vesznek fél vagy negyed görögdinnyét, mint egészet.

Egyrészt nem akarnak hat kiló körüli dinnyét cipelni a bevásárlókosárban, másrészt szeretnék látni is azt, amit megvesznek. Christian Palacios, a zöldség és gyümölcs-kereskedelemmel foglalkozó Peris marketingvezetője szerint ez az oka annak, hogy a valenciai társaság új terméket vezetett be, a készre csomagolt szeletelt dinnyét.

Ez a gyümölcs a meleg nyári hónapokban a legkeresettebb, és ebben a formában bárhol és bármikor fogyasztható, egyedül vagy a családdal, barátokkal.

Néhány éve az angol piacon szerepel jól és a spanyol vásárlók is várhatóan kedvezően fogadják majd. Bár továbbra is a fél és negyed görögdinnye a legelterjedtebb, Christian Palacios nagyon bizakodó az új termékkel kapcsolatban. Vizsgálják a sárgadinnyeszeletek árusításának a lehetőségét is, mert bár a sárgadinnye nem olyan közkedvelt, mint a görögdinnye, hasonlóképp sikeres termék lehet, ha csak be kell kapni.

Bár az utóbbi két évben a műanyag csomagolás nagyon népszerűtlen lett, a jelenlegi járványügyi helyzetben bizonyította a megbízhatóságát, emlékeztet a marketingvezető. Sokoldalú és higiénikus, és a nagy forgalmazók nem engedhetik meg maguknak azt a kockázatot, hogy megfertőződjenek a vásárlóik.

Jelenleg hiány van jó minőségű görögdinnyéből a piacon, mert Almeriában kedvezőtlen volt az időjárás, nehéz finom üvegházi görögdinnyét találni, az árak az egekbe emelkedtek. Amikor azonban beindul a szabadföldi szüret Murciában és Valenciában, a helyzet változni fog. Az idén Valenciában nagyobb területen termesztenek dinnyét, viszont például a Castiglia-La Mancia körzetben 20 százalékkal zsugorodott a termőterület.

Mindent összevetve a koronavírus-járvány kezdete óta nőttek a cég eladásai,

különösen a fogyasztásra kész „on-the-go” termékek forgalma emelkedett, 30 százalékkal.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/freshpalaza.it