Back to top

Milyen a kínai vásárló – avagy miért vesznek egyre több külföldi terméket?

A digitális nemzedék költekezik, és köreikben menő külföldi, drága terméket vásárolni. Az idősek meggondoltabbak, de ők is kedvelik a külföldi árut, viszont fontos az ár. Aki Kínába exportál jó, ha tisztában van a trendekkel.

A „digitális nemzedék tagjai, azaz a fiatal kínai a fogyasztás növekedésének motorja. Ezt a fogyasztói csoportot nem befolyásolja a növekedés lelassulása vagy a megélhetési költségek növekedése. Optimista a jövőben.

Véleményük szerint a külföldi termékek, beleértve az ételeket és italokat, jobbak, mint a kínai, és szerintük ezek fogyasztása emeli társadalmi helyzetüket.

Továbbá meg vannak győződve arról, hogy egy drágább termék sokkal jobb, mint egy olcsóbb. A fejlődő városokban, ahol a bérek viszonylag gyorsan emelkednek, a fiatal kínai nők nagyobb vásárlási erővel bírnak, mint a már fejlett kínai metropoliszokban élő társaik.

A kínaiak évről évre egyre többet költenek fogyasztásra és megváltozott a vásárlás módja is. A kiadások racionalizálásának és optimalizálásának folyamata látható. De ez nem vonatkozik a már fentebb említett a fiatalokra.

A középkorú kínai generáció leginkább külföldi termékeket vásárol, mert ezeket jobb minőségűnek tartja, mint a kínai termékeket, de fontos, hogy racionális áron válassza ki a legoptimálisabb minőséget.

Ez azzal is magyarázható, hogy a kockázat vállalás az életkorral csökken, és növekszik a biztonság iránti igény, azaz nincs a "valamit és bármi áron" viselkedés.

A kínaiak figyelmesen elolvassák az árukon lévő címkéket, és önállóan mérik fel, hogy egy élelmiszer termék egészséges-e. A fejlett városok lakosait törekszenek az egészséges életmód megvalósítására. Jelenleg a legnépszerűbb termékek, amelyek címkéje a "friss" és a "természetes" összetevőket tartalmazza. Ez pedig nem lehet marketing trükk, a termékeknek valódinak és frissnek kell lenniük. Szeretik az újdonságokat kipróbálni, de érdekes módon, ha a kínaiak gyorsan megszeretnek egy adott terméket, hajlamosak arra, hogy gyorsan el is hagyják azt.

Az utóbbi években sok kínai gyártó jelentős előrelépést tett a termékei minőségének javítására a külföldi versenytárs kiszorítása érdekében.

A kínaiak, bár szeretik az új és külföldi termékeket, ugyanakkor gazdasági hazafiak is. Kevés olyan külföldi termék van, amely teljes fogyasztói elfogadással büszkélkedhet, ilyen a Pepsi Cola, a Coca Cola és a McDonalds, összegezte a kínai vásárlási trendeket Jacek Strzelecki, a kínai mezőgazdasági és élelmiszeripari piac független lengyel szakértője.

A Kínai Állami Statisztikai Hivatal (CPBS) adatai szerint 2019. végén Kína népessége több, mint 1,4 milliárd ember volt.

Ebből 848 millió 430 ezer lakott városokban, 551 millió 620 ezer a vidéki területeken. A férfiak létszáma715 millió 270 ezer volt, a nőké pedig 684 millió 780 ezer.

A kínai emberek, különösen a 50 év fölöttiek nagy hajlandóságot mutatnak a megtakarításra. Ennek egyik oka az, hogy sok családban nincs férfi utód, akik hagyományosan felelősek a szüleik gondozásáért. Ezenkívül a társadalombiztosítási rendszer miatt a kínai emberek elsősorban magukra támaszkodnak. Másrészt a fiatal kínaiak generációját, különösen a nagyvárosit, a fogyasztói magatartás jellemzi olykor a lehetőségeiken túl is.

2019-ben a Nagy Fal mögötti országban élők átlagos jövedelme 30 733 jüan (1 380 000 Ft) volt. Egy statisztikai városlakó éves bevétele 42 359 jüan (1 900 000 Ft), míg egy átlagos vidéki kínaié 42 359 jüan (720 000 Ft) volt. Az elmúlt években százezrek léptek ki évente a vidéki szegénységből.

A CPBS szerint 2019-ben Kínában az egy főre jutó fogyasztásra fordított kiadás évente 21 559 jüan (970 000 Ft) volt. A városi lakosság többet költött, 28 063 jüant (1 260 000 Ft) fejenként, míg a vidéken fele annyit, 13 328 jüant (600 000 Ft) fordítottak fogyasztásra.

 

Forrás: 
magyarmazogazdasag.hu/rp.pl

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az Auchan átlagosan 5,6 százalékkal emeli az áruházi dolgozók alapbérét

Az Auchan Retail Magyarországnál a nem vezető beosztásban dolgozó áruházi munkatársak alapbére átlagosan 5,6 százalékkal emelkedik március 1-től - tájékoztatta a vállalat szerdán az MTI-t.

Komoly korlátozást vezetett be Szerbia a borimportra

Szerbia új intézkedéseket jelentett be, melyeknek célja a külföldi borok kereskedelmének korlátozása. A szabályozással az importőrök által szállított borok mennyiségét kívánják szabályozni.

Mikrozöldek különleges csomagolásban

A dán Grow Up FARM cég teljesen új terméket dob piacra Eat-Grow-Repeat néven. A borsó-mikrozöld különlegessége valójában a csomagolás, amelynek alja csírázta­tótál­caként funkcionál, miután a zacskó felső részét eltávolították. Ha a tálcát világos helyre, például ablakpárkányra helyezik és locsolják, újranőnek a zsenge mikrozöldek.

Újratervezéssel növelték a bevételt

A nemzetközi gombaipar számára is kihívásokkal teli év volt 2020. A szigorúbb határellenőrzés megnehezítette az erdei gombák szállítását, a gasztronómiai fesztiválok és az adventi vásárok elmaradása pedig katasztrofálisan visszavetette a gomba iránti keresletet. Ennek ellenére a nemzetközi gombakereskedelemmel foglalkozó németországi vállalat, a Paris Direkt sikeres évet zárt.

Kutyajóléti válságtól tartanak a britek

A járványidőszakban, a négy fal közt elmélkedve rengetegen döntenek úgy az Egyesült Királyságban, hogy itt az ideje, hogy beszerezzenek maguknak egy négylábú társat. A lelkesedés azonban gyakran hamar elillan, így egyre másra kerülnek utcára a jobb sorsra érdemes kutyák. Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa.

Rejtőzködő növények a hegységek csúcsain

Az általában élénkzöld növények gyakran nőnek egyesével a Himalája és Hengduan hegység csúcsain Délnyugat-Kínában. Ezek a növények nagyon keresettek a tradicionális kínai gyógyászatban való használatuk miatt, könnyű prédaként a hagyományos kínai gyógynövénygyűjtők számára.

Három hétig utazott a tengeren egy konténerbe zárt macska, úgy élte túl, hogy megdézsmálta a dobozokban lévő édességet

Három hétig, élelem és víz nélkül utazott a tengeren egy konténerbe zárt macska, a dobozokban lévő édesség és a kicsapódó pára mentette meg az életét.

Mogyorókrémteszttel indítja az évet a Szupermenta

A Szupermenta évindító terméktesztjén 34 mogyorókrémet vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból egyik termékkel sem akadt gond, 17 mogyorókrém csomagolásán azonban előfordultak bizonyos jelölési hibák.

Gyógynövények - Harmadik nemzedék, harmincéves üzem

Nagy Balázs nagypapája, Mihály már a rendszerváltás előtt is gyógynövényekkel foglalkozott, 1991-ben pedig megalapította saját vállalkozását. Az idén harmincéves cég főtevékenysége nem változott az évtizedek folyamán, ám a feldolgozás során a gyűjtött alapanyagok rovására nőtt a termesztett gyógynövények aránya.

Gyenge diótermés, emelkedő árak

Nagyon gyenge lett Szlovákiában a tavalyi diótermés. Az ország nagy részében gombásodás és baktériumos megbetegedés is sújtotta a termést, emiatt mindenképpen drágább lesz idén a dió. Óriási károkat okozott a dióburokfúró légy, ami már tavalyelőtt is alaposan megtizedelte a termést, és továbbra sincs hatékony védekezés ellene. A dió permetezéséről 6–7 évvel ezelőtt szinte még nem is hallottunk.