Back to top

Kampány a fiatalok borfogyasztásáért

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az Unger and Partners brandmanagement céget bízta meg a fiataloknak szóló kampány megtervezésével és irányításával. Unger Zsolt prémium márkaépítő és szakmai stábja felel a teljes stratégiáért, a kreatív koncepcióért, az együttműködő partnerektől kezdve a médiaterv összeállításáig.

Az ügynökségnek évtizedes tapasztalata van minőségi márkák teljes körű felépítésében és piacra bevezetésében úgy, hogy a leghatékonyabban szólítsák meg a termék vagy szolgáltatás célcsoportját. Az ügynökség referenciái között olyan márkák sorakoznak, mint a Gere borászat, a Kreinbacher pezsgőbirodalom, a Gerbeaud cukrászda, az Emilé étterem, a Vis Vitalis ásványvíz, vagy a saját vállalkozásuk, a Cinq Filles prémium díszdoboz- és édességüzlet. Emellett számos más szektorban és projekt kapcsán letették már a névjegyüket.

„A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa nagyon megtisztelő feladattal bízta meg cégünket, hiszen nemcsak kihívás, de felelősség is edukálni a fiatal fogyasztókat.

Célunk, hogy hatékonyan ösztönözzük a célcsoportunkat a mértékletes minőségi, magyar borfogyasztásra a leginnovatívabb módon”

– fogalmazott Unger Zsolt, az Unger and Partners alapítója, ügyvezetője.

A kampányt megelőzően a Trend Inspiráció ügynökség részletes kutatást végzett a fiatalok borhoz való hozzáállásáról, és arról, hogy milyen helyet foglal el a bor az alkoholfogyasztási szokásaik között. A kutatás két, egymástól életmódjában és tapasztalatában eltérő csoportot tárt fel, a 20-25, illetve a 25-35 éves korosztályt, majd ezeket vizsgálta tovább kvalitatív (helyszíni és online lekérdezések), illetve kvantitatív (fókuszcsoportok) segítségével.

Az eredmények világosan tükrözték a bor különleges, más italoktól eltérő szerepét, megítélését, presztízsét mindkét csoportban.

Bár kultúrát, ünnepélyes alkalmakat, minőségi ajándékozást társítottak hozzá, termékként kevésbé tudták elhelyezni a fogyasztási szokásaik között, mint a mindennapos eseményekhez társuló sört, valamint a szórakozáshoz, szórakozóhelyekhez kötődő röviditalokat. Elsősorban a fiatalabb korosztálynál volt általános, hogy bár vonzó, érett, kívánatos személyi­ség­jegynek tűnik a szemükben a kialakult ízlés és a gasztronómiai ismeretanyag, de nagyon sokuknál hiányzik, megnehezítve a rendszeres, ízlésüknek megfelelő és örömükre szolgáló borfogyasztást.

A HNT, illetve az Unger and Partners 2020 második félévében zajló kampányának fő célja az edukáció, a szimpatikus, de nehezen megközelíthető borkultúra elérhetővé tétele a fiatalok számára, és ezáltal a fogyasztói szokások ösztönzése is.

A kampány borászatra és tájegységre való tekintet nélkül a magyar bort, mint márkát építi fel, és ösztönzi a tudatos ízlés kialakítását, a hazai borok általános értékelését és fogyasztását.

 

Forrás: 
Borászati Füzetek
Ezt a cikkünket és a témában további cikkeket a Borászati Füzetek 2020/3 számában olvashat.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Égnek a híres Napa-völgyi szőlőültetvények Kaliforniában

Erőteljes szél táplálja a tüzeket Kalifornia északnyugati részén, és tűz borítja a híres Napa-völgyi szőlőket, ahol emberek ezreinek kellett elhagyniuk otthonaikat az éjszaka közepén.

A fehérborok már a pincékben forrnak

A borvidékekről a szürettel kapcsolatban fennakadásról, zavarról nem érkezett hír. A tavalyihoz képest minden borvidéken később kezdődött a betakarítás. Mennyiség tekintetében a szárazság némileg érezteti hatását, a korai illetve a fagy által érintett fajták esetében 15-20 százalék terméskiesést jegyeznek.

A koronavírus átalakította a vásárlási szokásokat is, egyre tudatosabbak a vásárlók

Kevesebb időt töltenek az élelmiszerboltokban a vásárlók, és céltudatosabban vásárolnak. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképe azt mutatja, hogy ugyan valamelyest visszaalakultak a járvány megjelenése előtt megszokott vásárlási szokások, de bizonyos változások megmaradtak.

Jó minőségű, közepes mennyiségű szőlőre számítanak Szekszárdon

Jó minőségű, de közepes vagy annál kisebb mennyiségű szőlőre számítanak a szekszárdi borvidéken, ahol a szüret felénél tartanak a termelők.

Fejlesztés, munkahelyvédelem - Támogatás a kertészeteknek

Október közepén indul az az új fejlesztési támogatás, amely 30 milliárd forintot biztosít a kertészeti ágazat versenyképességet és hatékonyságot szolgáló beruházásaihoz.

Az innováció a kulcs a fenntarthatóság és az élelmezésbiztonság eléréséhez

Anne Alonzo vitaindító beszédet mondott a Politico Agriculture and Food Summit - Mezőgazdaság és élelmiszer konferencián. A Corteva Agriscience 2021 júniusában fogja ismertetni a működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló tervét, hangzott el egy kiemelt jelentőségű rendezvényen, amelyen politikai döntéshozók és a mezőgazdasági ágazat képviselői voltak jelen.

202 érem: prémium borok és élelmiszerek Magyarországról

Éremesővel és komoly elismeréssel indult a hét a magyar agrár-élelmiszeripari termékek számára Londonban. A járványhelyzet miatt jelentős késéssel, de kihirdették a Great Taste Awards és Decanter World Wine Awards díjakat is.

Újabb három sajátmárkás COOP-termék a legjobbak között

Idén újabb három termékkörben is Érték és Minőség Nagydíj védjegyhasználattal és kitüntető címmel ismerték el a COOP sajátmárkás termékeit. Az ezúttal harmadik alkalommal kiosztott elismeréseket a COOP Jót jó áron téliszalámi és paprikás téliszalámi, a bolognai mártás alappor és a Jó nekem natúr desszertrúd termékei kapták meg.

Egy füst alatt: Magyar Ízek Őszi Vására

Új helyszín és új ízek várják szeptember utolsó hétvégéjén a Vajdahunyad vár látogatóit a Magyar Ízek Őszi Vásárán, ahol ezúttal a füstölt termékeké lesz a főszerep. Szeptember 26-27-én a vásári forgatagban közel 40 kistermelő saját termékei kerülnek ki a pultokra.

Teljes kiőrlésű „kenyerek” rangadója a Nébih terméktesztjén

A Szupermenta program legújabb tesztje 16 teljes kiőrlésű búzaliszt és 2 Graham-liszt felhasználásával készült péktermék – köztük toast, vekni és cipó – komplex vizsgálatával zajlott. Egy minőségi és számos jelölési hiba miatt 11 termék esetében indítottak hatósági eljárást a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.