Back to top

A CAUSSADE Semences Group és az EURALIS Semences egyesülésével létrejött a Lidea vállalat

Az EURALIS Semences és a CAUSSADE SEMENCES Group egyesülése 2020. szeptember 1-ével lép hatályba. Ennek a fúziónak az eredményeként létrejött a Lidea vállalat. Ezzel az egyesüléssel a vállalat bekerült a 10 legnagyobb, globális szerepet betöltő vetőmaggal foglalkozó vállalatok közé és célja, hogy vezető pozíciót érjen el bizonyos növényi kultúrákban, a tágabb értelemben vett Európa területén.

Ez az egyesülés a két vállalat egyetértése és elhatározása alapján jött létre annak érdekében, hogy egymást kiegészítse és erősítse a fajtaszortiment, a kutatás, az alkalmazott ipari technológiák és piaci lefedettségek területén.

Egy olyan üzletágban, ahol a verseny kiélezett, a most véglegesített egyesülés számos előnnyel jár. Először is lehetővé teszi az új gazdálkodó szervezet számára, hogy az adott iparágban elérje a kritikus méretet, miközben a hasonló egyesülések száma globálisan megsokszorozódott az elmúlt években. Másodsorban, az egyesülés lehetőséget teremt folytatni azokat az ipari és K+F beruházásokat, melyek nélkülözhetetlenek a vetőmag előállítás fejlesztéséhez, ezen keresztül is jelentősen erősítve az európai piacokon forgalmazott márkáink pozícióit.

Ennek eredménye a mezőgazdasági termelők és forgalmazók által elismert termékek és fajták széles skálája, valamint a meglévő és az új területeken való fejlődésre irányuló törekvésünk.

Ezért, a Lidea-nak gyorsan vezető pozíciókat kell elérnie, köszönhetően az egymást kiegészítő, több fajtát kínáló szortimentjének, valamint a franciaországi és európai vetőmag előállító hálózatának és feldolgozó kapacitásának.

Vezetőség

Pierre Pages-t nevezték ki az új szervezet igazgatótanácsának elnökévé. Emellett az Euralis alelnöke. Ő maga viella-i mezőgazdasági termelő, vetőmag előállítással, kukorica és gabonatermesztéssel
foglalkozik.

Pierre Flye Sainte-Marie lett kinevezve a Lidea vezérigazgatói posztjára (CEO). Pierre a Caussade Semences Group vezérigazgatója 2019. márciusa óta, 30 éves nemzetközi tapasztalattal rendelkezik a mezőgazdasági vertikum területén. Korábban a Corteva Europe Africa alelnöke volt, miután a Dow Agrosciences Europe-nál a Közel-Kelet, Afrika és az ázsiai-csendes-óceáni térség vezetője volt.

Küldetés

A Lidea küldetésének elsődleges célja, hogy olyan megoldásokat alkossunk és ajánljunk, melyek összhangban vannak az ökoszisztémával, mindezt személyre szabottan és fenntartható módon, több fajtájú vetőmag felhasználásán keresztül, melyek egész évben hozzáadott értéket teremtenek. Ezért is fontos a jó mezőgazdasági gyakorlatok fejlesztésében való részvételünk, a mezőgazdasági termelők e változásokban való támogatása, szem előtt tartva a gazdaságaik jövedelmezőségének megőrzését.

Az új vállalat identitása


A Lidea névadása: A vállalat neve egy modern, megkülönböztető, nemzetközi márka, amely kifejezi a megújulást anélkül, hogy megfeledkeznénk a múltunkról. Sőt, ahogy azt már észrevették, az új vállalat minden betűje a két eredeti márka közül legalább az egyikből származik.

A Lidea könnyen kiejthető és könnyen megjegyezhető, hangzásában pozitív, mely kihangsúlyozza az új vállalat kreativitását és innovációját.

Pierre Flye Sainte-Marie, a Lidea vezérigazgatóját idézve " jobb földrajzi lefedettséggel, a megvalósított kritikus mérettel és a megbízható partnerségre való támaszkodás képességével a Lidea célja, hogy a nemzetközi piac egyik kulcsszereplője legyen. Számtalan izgalmas kihívással kell szembenéznünk, melyek pozitív dinamikát hoznak létre és mely forrása kollégáink motivációjának".

Pierre Pages, a Lidea igazgatótanács elnökének szavai: "Bízunk az új vállalat jövőjében. Lényegében a sikert jelentő legfontosabb tényezők rendelkezésünkre állnak: földrajzi közelség és elérhetőségünk, a kollégáink képessége a hatékony együttműködésre, az ő kreativitásuk, mindemellett pedig a működési kiválóságra való igényünk".

Az új vállalat számokban


• Több mint 2000 alkalmazott
• 350 millió EUR forgalom
• 8 gyártóüzem: Franciaországban, Romániában, Ukrajnában, Spanyolországban és hamarosan Oroszországban
• 17 kutatóállomás Európa-szerte
• Évente több, mint 30 millió EUR ráfordítás az ipari és K+F beruházásokra
• 45.000 hektáron fémzárolt vetőmag előállítása 5 országban
• Növényi kultúrák: kukorica, napraforgó, repce, kalászosok, takarmánynövények, szója, cirok, hüvelyesek.

Forrás: 
Lidea sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Zöldítő vetőmagvak kivitelre

Szolid termelési költség, megsüvegelésre méltó árbevétel – röviden így jellemezhetnénk a Multi Mag Debrecen Kft. által exportcélra termeltetett aprómagvakat. Ebben az évben összesen 3200 hektárt integrált a cég, nem kevesebb, mint 126 termelővel voltak szerződéses kapcsolatban.

Rózsaszínű ananász - Termése lédúsabb és édesebb, mint a hagyományosé

A Del Monte Fresh Produce N.A., Inc. új terméket vezetett be a piacon: az exkluzív, prémium kategóriás Pinkglow™ ananászt. A rózsaszín ananász egyedülálló a piacon, és az Egyesült Államokban október 12. óta kapható, de egyelőre csak online vásárolható meg, limitált mennyiségben.

„Egy magyar nádor”… avagy a nagy elődök nagy utóda

A Nádor. Csak így említik, közvetlenül, mondhatni, bizalmasan. Ha nem mondják elé, hogy Mv, akkor is minden búzatermelő tudja, hogy a több mint 70 éves múltra visszatekintő martonvásári nemesítés kiválóságáról van szó, az utóbbi évek sikerfajtájáról, amely a 2019-es fémzárolási adatok alapján 20 százalékos szaporítási részaránnyal bír.

Javultak az agrárium szereplőinek kilátásai

Jelentősen javultak a magyar mezőgazdaság kilátásai a koronavírus-járvány első hullámához képest – derül ki a Takarékbank október 21-ei sajtótájékoztatóján bemutatott Takarék AgrárTrend Indexének harmadik negyedéves felméréséből. Ugyanakkor a piaci szereplőknek továbbra is óvatosnak kell lenniük a jövőben.

Lassan szikkad a talaj

A múlt hét jelentős esőzései után a héten már országszerte száraz, egyre melegebb időjárási körülmények között szikkadhattak a talajok, így lassan folytatódhat a kukorica betakarítása és az őszi kalászosok sár miatt félbe maradt vetése. A száraz idő a hétvégéig folytatódik, szombattól kissé változékonyabbra fordul időjárásunk, főként délen és keleten lehet számítani kisebb esőkre, záporokra.

Drágul az étkezési búza, újra árat emelhetnek a malmok

Nehezen vásárolnak most a malmok megfelelő, jó minőségű búzát a piacon, az árak a tonnánkénti 60 ezer forintot is elérik, helyenként pedig már meghaladják – értesült gabonakereskedői forrásokból a Világgazdaság. Ez az aratás kezdete óta 20 százalékos áremelkedésnek felel meg.

Létrejött a Közös Agrárpolitikáról szóló megállapodás

Megszületett a megállapodás az új Közös Agrárpolitikáról a Mezőgazdasági és Halászati Tanácsban szerda hajnalban - közölte Nagy István agrárminiszter. Az egyezség nagy csatában, két és fél napos tárgyalássorozat után jött létre a testület október 19-21-i ülésén, Luxemburgban - tette hozzá a miniszter.

Kevés vagy sok a burgonya?

Nehéz egyértelmű választ adni, ezért európai és hazai piaci trendeket, állapotokat vázolt Murai György. Mint az Agrico Magyarország Kft. ügyvezetője elmondta, az idei szezon Európában rosszul indult, Hollandiában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban két hónapon keresztül szinte egy csepp esőt sem kaptak a földek.

A világ legerősebb és legdrágább chilije Sárrét szívében terem

Hajdú-Bihar megyében, a Sárrét szívében, Bárándon meglehetősen csípős a családi hangulat Erdei Rolandéknál. A mesterdiplomás agármérnök az egyik legjelentősebb chilitermelőnek számít idehaza, amihez kellett egy diplomamunka, némi elszántság, jó piaci érzék és mély elköteleződés az agrárium iránt. Eredményei magukért beszélnek, például az idén két terméke is díjat kapott az Egyesült Államokban.

Együtt a jövő agrárszakemberei: megállapodást kötöttek a MAGOSZ-os ifjú gazdák és az egyetemi hallgatók

A MAGOSZ Hajdú-Bihar megyei ifjú gazdaköre és a Debreceni Egyetem Mezőgazdasági-, Élelmiszertudományi és Környezettudományi Karának Hallgatói Önkormányzata közötti megállapodás célja, hogy az egyetemekről kikerülő fiatal agrármérnökök már az egyetemi éveik alatt élő kapcsolatot alakítsanak ki a szakmai szervezettekkel.