Back to top

A Strabucks kínálata növényalapú termékekkel bővül

A kávélánc csapata elhatározta, hogy szembeszáll a lehetetlennel és egyre több terméket készít vegetáriánusok és vegánok számára. A vállalat növényalapú italokkal és ételekkel egészíti ki jelenlegi kínálatát, az eddig megszokott íz világgal új szendvicsek és kávék érkeznek üzleteikbe.

A Starbucks leleplezte újítását miszerint újabb növényalapú termékeket vezetnek be ázsiai kávézóikba. A kávévállalat nyolc üzletében kezdi el bemutatni legújabb termékeit, melyek között szerepel a zabitalből készült csokis macchiato és a mandulital alapú mogyorós latte.

Illusztráció

A csokis macchiatot eszpresszóból és zabitalból készítik majd vanília sziruppal és csokoládé öntettel koronázzák meg, míg a mogyorós lattét mandulából készült tejpótlóból, eszpresszóból, mogyoró szirupból és ropogós mandulából alkotják. Továbbá zab-, mandula- és kókuszital is választható lesz a kávé alapjához.

A Starbucks új irányvonalához tartoznak még a növényalapú ételeik, melyek Hongkongban, Új-Zélandon, Szingapúrban, Tajvanon és Tájföldön elérhetőek.

A vállalat úgy nyilatkozott, hogy a helybéliek íz preferenciáihoz igazodnak a termékek kiválasztása során.

Olyan ételek lesznek elérhetők, mint a „Maize Impossible” szendvics, amely hat különböző feltét és majonéz kombinációja. Az „Impossible” azaz „Lehetetlen” fantázianévvel ellátott szendvics különlegessége a növényből készült kolbászhelyettesítő, emellett tojást, sajtot, hagymát, sült tököt és salátát is tartalmaz. Szingapúrban az „Impossible Wrap” megjelenését is várhatják a vásárlók, amelynek alapja vegán pástétom, valamint avokádóból, gombából, karamelizált hagymából és sajtból áll a wrap. A termékbővülés Tajvanon folytatódik, ahol a „Beyond Meat Bolognese Penne” fogást lehet majd választani. Pirított „Beyond Meat” azaz növényekből készült húspótló és fűszeres olasz paradicsomszósz áll az étel középpontjában, melyet penne tésztával tálalnak, ezenkívül karfiol és shimeji gomba is található benne. A továbbiakban is az eddig megszokott ízű és minőségű, kézzel készült alapanyagokból összeállított termékeket szolgálják fel üzleteikben.

„Már izgatottan várjuk, hogy növényalapú kínálatunkkal vásárlóink igényei szerint tudjuk nyújtani a Starbucks élményt.”-mondta Sara Trilling, az ázsiai Starbucks elnöke.

„Reméljük, hogy ázsiai vendégkörünkben kellemes fogadtatása lesz termékeinknek, a jövőben pedig folytatni szeretnénk ezt az újonnan elkezdett irányvonalat más országokban is.”

Az Euromonitor, globális piackutató cégcsoport egyetért abban, hogy pozitív döntés követni a vásárlói trendeket. „Ázsiába betört a növényalapú ételek és italok hulláma és ez folyamatosan fejlődni fog az elkövetkezendő években, akárcsak a vásárlók érdeklődése az egészséges és környezettudatos életmód felé.” mondta a Reuters lapnak Maria Mascaraque, az Euromonitor ipari vezetője.

Forrás: 
independent.co.uk

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Zöld Hetek

Amikor az ember és az erdő kapcsolatára gondolok, mindig Áprily Lajos verssora jut az eszembe: „Engem az erdő véd s szeret, utaimon erdők kisértek”, mert tökéletesen megfogalmazza, hogyan kellene nekünk, embereknek az erdőhöz viszonyulnunk. Akik az erdők közelében élnek vagy foglalkozásukból adódóan az erdőhöz kötődnek, azoknak egyszerűbb.

Exportértékesítéshez kapott támogatást az Univer Product

Romániai exportértékesítését fejlesztő marketingkommunikációjához kapott kormányzati támogatást az Univer Product Zrt. A kecskeméti társaság ételízesítőit, sűrített paradicsomát és bébiételeit több mint 15 országba exportálja. Legnagyobb mennyiségben, az idei tervek szerint 3,2 milliárd forint értékben a romániai piacra.

Nagyon kell figyelni a Halloween-tökök és a sütőtökök közti különbségre

Október végén nagy hagyománya van a sütőtökfogyasztásnak, és – bár a Halloween hazánkban kultúridegen, kelta eredetű szokás - a tökfaragás is népszerű. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara felhívja mindenki figyelmét arra, hogy körültekintően vásároljon illetve egyen tököt. Ugyanis míg a sütőtökök finom csemegék, a dísztökök kis mennyiségben is komoly rosszullétet okozhatnak.

Lemken – 240 éve a mezőgazdaság szolgálatában

A minőségi talajművelő-, vető- és permetezőgépeiről híres, talajművelő gépeivel számos európai országban vezető pozíciókat szerzett családi vállalkozás is, mint mezőgépgyártó, 240 évvel ezelőtt egy kovácsműhelyben kezdte működését. Kezdetben lópatkolással, lóvontatású eszközök (ekék, boronák, gereblyék, szekerek stb.) javításával és egyedi gyártásával foglalkozott.

Japánbirsek: nemcsak dísz-, gyógynövények is

A japánbirsek kedvelt díszcserjék, ám termésükről kevesen tudják, hogy feldolgozva fogyaszthatóak, sőt gyógyhatással is rendelkeznek. Régen befőttek, lekvárok savanyúságának beállítására gyakran használták ezeket az aranyszínű almácskákat.

Könnyített adózás, új támogatások: Döntött az Agrárminisztérium

Új adózási szabályozás várható 2021-től az őstermelők és a családi gazdaságok esetében, amely kisebb adminisztrációt, nagyobb átláthatóságot és jelentős könnyebbséget jelent minden érintettnek. Mindeközben új válságkezelési támogatás, új pályázat jelent meg, és egy korábbi keret megemeléséről is döntött a szaktárca.

Kertekben is másolhatjuk a növénytársulásokat

A természetben található növényi életközösségek nem véletlenszerűen kialakuló csoportok. A növények társítása a kerti kultúrkörnyezetben is hasznos, hiszen az egyes fajok segíthetik, vagy pont ellenkezőleg: akadályozhatják is, megnehezíthetik egymás életét...

Szabadkereskedelmi megállapodást írt alá Nagy-Britannia és Japán

Szabadkereskedelmi megállapodást írt alá Japánnal a brit kormány. A londoni külkereskedelmi minisztérium ismertetése szerint az egyezmény alapján a japán piacra irányuló brit export 99 százaléka vámmentes lesz.

Uniós agrárpolitikai reform 2022 után

Az Európai Parlament képviselői pénteken elfogadták álláspontjukat a 2022 utáni agrárpolitika reformjáról. A parlamenti delegáció ezzel készen áll a tárgyalásokra az uniós szakminiszterekkel.

Rózsaszínű ananász - Termése lédúsabb és édesebb, mint a hagyományosé

A Del Monte Fresh Produce N.A., Inc. új terméket vezetett be a piacon: az exkluzív, prémium kategóriás Pinkglow™ ananászt. A rózsaszín ananász egyedülálló a piacon, és az Egyesült Államokban október 12. óta kapható, de egyelőre csak online vásárolható meg, limitált mennyiségben.