Back to top

Egy borászatban csak jól érezhetjük magunkat

A borral, borturizmussal foglalkozók számára informatív és sokrétű videókonferencia zajlott decemberben, a Borturizmus Magyarországon 2020 Webinar kapcsán, de a bor iránt mélyebben érdeklődőknek is érdekes előadásokat tartalmazott az esemény.

Az online rendezvényen a borturizmus aktualitásait, számokat és statisztikákat osztottak meg az előadók, a hallgatók nyomon követhették a nemzetközi borturisztikai trendeket és három meghívott borászatot hallgatva kiértékelhették, miként áll Magyarország e téren, s ezen túl megismerkedhettek a borturisztikai eszköztárával, az ágazat nyújtotta élménykínálattal és a borutak szervezésének tudnivalóival.

„A magyar borkultúrát és a hazai borturizmust a bort megalkotó és a borászatot képviselő személyek teszik színessé és különlegessé”- hangsúlyozta Gál Zsombor, az esemény fő szervezőjének, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Borturizmus és Borkommunikációs Terület vezetője, hogy a szakmai szervezetekkel együttműködve 2019-ben létrehozták a magyar bor új márkakoncepcióját.

A közösségi márkakoncepció megalkotása fordulópontot jelent a magyar bor kommunikációjában, így egységes márkakoncepció részeként új logó, szlogen és friss üzenetrendszer erősíti a magyar borok kommunikációját belföldön és a világpiacon.

„Régi igény volt a borágazat szereplőinek részéről, hogy legyen egy konszenzuson nyugvó, egységes arculata a magyar bornak, a Magyar Turisztikai Ügynökség ezt a szándékot karolta fel”- hívta fel a figyelmet a Magyar Bor: Személyesen közösségi ernyőmárkára. Ezen keresztül is szeretnék megmutatni, hogy a magyar borok világszínvonalúak, csúcsminőséget képviselnek. Feladatuknak tekintik marketingkommunikációs eszközökkel támogatni Magyarország pozíciójának megerősítését a világ bortérképén. Az új logó és szlogen egységes megjelenést és kommunikációt jelent a fogyasztók felé.

Olyan üzenetrendszert szerettek volna megalkotni, amely kifejezi a magyarok évezredes, nemzeti büszkeséget tápláló, személyes viszonyát a magyar borral. 

Az új bormárka képviseli a magyar borkultúra változatosságát, egységbe szervezve a magyar bor kommunikációját. A magyar bor márkastílusának létrehozása azt a célt szolgálja, hogy mind a belföldi, mind a külföldi fogyasztók számára megismerhetővé váljanak a magyar bor és a borászatok értékei, ezáltal pedig a magyarországi borvidékek felfedezésére inspiráljon.

Az új logó két részből áll: az egyik egy ikon, a másik a fő üzenet. Az ikon a magyar trikolórt jeleníti meg, a szlogen pedig a „Személyesen” kifejezés lett. A kommunikációban megjelink további szlogenként a Magyar Bor = Magyar Borász, mint tartalmi üzenet.

„A bor alkotóit előtérbe helyező kommunikáció a világban is egyedi, nincs más olyan borágazati kommunikációs stratégia, mely első helyre helyezi az embert.

Fontos kiemelni, hogy ez az üzenet minden borvidéken működik, nem válogat, mindenki azonosulhat vele” – hangsúlyozta Gál Zsombor, hogy a hely és a borász egyedisége jelenik meg minden egyes palackban. „Hisszük, hogy az új arculat karakteressége, szerethetősége közelebb hozza a fogyasztókat a magyar borhoz, és a borok születésének mélyebb megismerésére inspirál. Legfontosabb szándékunk, hogy kedvet csináljunk a borral kapcsolatos utazásokhoz, szeretnénk elmesélni, miért érdemes felfedezni mind a 22 borvidékünket” – tette hozzá.

A borturizmus lényege az élmény
Fotó: viniczai

Ehhez életre keltették a bor.hu portált, és megtöltötték tartalommal. Borturisztikai térképeket készítettek a könnyebb tájékozódás érdekében – elsősorban a borrégiókta hangsúlyozva -, s folyamatosan bővítik fotó- és  videótárukat.

Mára 320 borászat regisztrált az oldalon, amin keresztül már áttekintést lehet szerezni a hazai borkínálatról.

Nyomtatott kiadványok is segítik a megismerést, amelyeket a magyaron kívül angol, német és francia nyelven lehet elérni. Emellett a közösségi médiában – youtube, instagram, facebook - is aktív megjelenést terveznek, de az ágazathoz kapcsolódó szakemberek képzését is felvállalták. Szakmai tanulmányutak, találkozók szervezésébe ugyancsak belevágtak, ám az idei, pandémiás év miatt ezt más mederbe kellett terelni.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Baromfi Világnap: május 10-e a baromfis szakma ünnepe

Magyar kezdeményezésre május 10-én ünnepli a baromfis szakma a Baromfi Világnapot. Az esemény célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a baromfiágazati szereplőkre, akik egyre fontosabb szerepet töltenek be a világ élelmiszer-ellátásában.

Sajtkészítők versengtek Béren

Hagyományteremtő céllal rendezték meg az 1. Nógrád Megyei Sajtvásárt és Sajtversenyt Béren. A versenyre több mint harminc megyei és környékbeli sajtkészítő nevezett, összesen 80 termékkel.

Válaszd a természetet, válaszd a kartont!

A Tetra Pak, az élelmiszer-feldolgozás és -csomagolás egyik vezető vállalata "Válaszd a természetet, válaszd a kartont!" elnevezéssel indított kampányt, amelynek célja, hogy klímasemleges, teljes egészében megújuló vagy újrahasznosított anyagokból készült csomagolásokat hozzon létre.

Húsmentes lesz az egyik legjobb New York-i étterem

New York egyik legfelkapottabb étterme bejelentette, hogy elhagyja a húsételeket a kínálatából, és áttér a kizárólag nővényi alapú ételek készítésére.

Oroszország a hajdinaexport korlátozását fontolgatja

Oroszország azt fontolgatja, hogy egy ideig korlátozza a hajdina exportját annak érdekében, hogy stabilan tudja tartani a hazai árakat – közölte az orosz mezőgazdasági minisztérium.

Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Erre kereste a választ a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készült tanulmány, amely hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

Irány az agrár! – A felsőoktatás szerepe az innovációban

A felsőoktatás innovációban betöltött szerepéről szervez online beszélgetést a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, NAK TechLab programja keretében.

Magyarországra került a 300 ezredik SULKY műtrágyaszóró

Az AXIÁL Kft. forgalmazhatta a SULKY 300 ezredik műtrágyaszóróját. Az XT 130 ECONOV-ot Umenhoffer Péter marketingigazgató adta át Bodorics Pálnak, a Répcevölgye 2001 Kft. ügyvezető igazgatójának.

Sikeres kampányok a pandémia idején: aranyat és ezüstöt is elhozott a Magyar Termék a 2020-as promócióversenyről

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton.

COVID-19: eljött a 6 hozzávalóból készült receptek ideje

Leáldozott az ételbloggereknek? Ágazati szakértők szerint a nemzetközi baromfiiparnak a hús mellé egyszerű, könnyen és gyorsan elkészíthető recepteket is célszerű kínálniuk – adja hírül a wattagnet.com. A koronavírus járvány idején ugyanis a közösségi médiát elárasztották a 60 másodpercbe sűrített húsétel-receptek – ez pedig hosszú távra megváltoztatta a főzési szokásokat is.