Back to top

Az e-tejkereskedelem trónjára tör az Arla Európában

Az Arla célja, hogy a tejágazat e-kereskedelmi vezetője legyen Európában. Terveik szerint a következő öt évben megdupláznák eladásaikat az online platformon keresztül, mely 600 millió eurót jelentene. Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban és Hollandiában 9700 tejtermelő közös tulajdonosa az Arla-nak.

A világjárvány idején az e-kereskedelmi forgalom gyors növekedést mutatott, számos kulcsfontosságú szektor piacán megduplázódtak az ilyen jellegű eladások 2020-ban. A megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Arla igyekszik kihasználni ezt a fejlődést, mivel a járványügyi korlátozások miatt bezárt fogyasztók továbbra is az internetes vásárlásokat helyezik előtérbe.

A Jövőbeni Terjeszkedés

Az elkövetkező három-öt évben a vállalkozás online befektetéseinek növelését tervezi, továbbá kiterjesztené az értékesítési és marketing részleg e-kereskedelemben dolgozó alkalmazottainak számát az Egyesült Királyságban, Dániában, Svédországban, Németországban, Hollandiában és Finnországban működő szervezetében.

Az Arla célja, hogy 2025-ig megduplázza az online kiskereskedelmi értékesítést 300 millió euróról 600 millió euróra Európa-szerte.

"Egyértelmű célunk, hogy Európában a tejipar piacvezetőjévé váljunk az e-kereskedelem terén és továbbra is preferált partnerek legyünk ügyfeleink számára" - erősítette meg az Arla európai ügyvezető alelnöke, Peter Giortz Carlsen.

"A világjárvány gyorsan megváltoztatta az online csatornák viselkedését, és ez a váltás lehetőséget kínál számunkra, hogy az innovációs folyamatban előre mozdítsuk az e-kereskedelmi ambícióinkat, a munka pedig jól halad" - tette hozzá.

Az Arla új kibővített e-kereskedelemi csapata az adatok elemzésére, online kampányok és vizuális tartalmak frissítésére összpontosít, hogy megkönnyítse az online vásárló számára a megfelelő termékek megtalálását az Arla virtuális polcain.

Online Vásárlás

Az Arla rámutat arra, hogy az online élelmiszer vásárlás még egy darabig életünk része lesz, mivel a Covid-19 járvány második hulláma ismét korlátozza a mozgást az egész világon.

Az online élelmiszer-vásárlás- melybe beletartozik a friss élelmiszereket, illetve a tejterméket vásárlása is- a fogyasztói magatartás hosszabb távú változását jelentik.

"Tudjuk, hogy az online vásárlás esetén is a fogyasztók egészséges és friss ételeket szeretnének venni. Ezért ügyfeleinkkel maximalizálni akarjuk online elérhetőségünket és láthatóságunkat."

"Új ambiciózus stratégiánkkal és megnövekedett befektetéseinkkel felgyorsítjuk az online jelenlétünket és széles körű platformokon juttatjuk el az ismert házi tejtermékeket az európai fogyasztókhoz."- jelentette ki az Arla európai ügyvezető alelnöke.

Az Egyesült Királyság vezeti az Arla „e-kereskedelmi bajnokságát”, ahol a szövetkezet ezen a piacon elért teljes kiskereskedelmi értékesítésének 17% -a online termelődik.

Az Egyesült Királyságban a világjárvány első hulláma alatt a tejtermék gyakorlatilag minden e-kereskedelmi kosárban megtalálható volt (97%), míg az Arla online tevékenysége ugyanebben az időszakban 119% -kal nőtt ezen a piacon.

Forrás: 
www.agriland.co.uk

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Erdőszélen Manó kuckó

Aki szereti ügyes kezét próbára tenni, apróságokat alkotni némi segítséggel, az bizonyára szívesen nézegeti Kiss Tamara rövid Manó kuckó filmjeit a neten. Az ünnepváró készülődés jegyében egy szép tobozkarácsonyfa összeállítását követhettük végig, ám ezúttal személyesen, a kuckós műhelyben.

Lezárult a Médiaunió alapítvány élelmiszer-pazarlás elleni országos kampánya

Februárban lezárult a tavaly augusztusban indított „Élj maradéktalanul!” elnevezésű országos társadalmi célú kampány, amely célja az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálás, hosszú távon pedig a pazarlás csökkentése volt.

Tűzszünet vagy békekötés? Közös platformon a németországi áruházláncok és gazdák

Se szeri se száma nem volt mostanában Németországban az áruházláncok elleni gazdatüntetéseknek, mi is beszámoltunk néhány esetről, amikor éjszaka traktorokkal torlaszolták el a logisztikai központok bejáratát valamilyen aktuális sérelem miatt a környékbeli termelők. Ha minden jól megy, akkor ennek most vége szakadhat, és új fejezet nyílhat az agrárium, illetve a kereskedelmi láncok kapcsolatában.

A magyar akácméz „titka”

A világon sehol másutt nincsenek a magyarországihoz fogható hatalmas, egybefüggő akácos állományok, melyek azonban nemcsak ebből a szempontból tekinthetők különlegesnek. Értéküket növeli, hogy a fák virágaiból hazánk egyik keresett exportcikke, az akácméz készül, mely 2014-ben került be a Hungarikumok Gyűjteményébe, s amely nemcsak a fogyasztók, hanem a méhészek szívéhez is közel áll.

Értéktőzsde: Elindult a jegyzés

A Budapesti Értéktőzsde árupiaci szekciójában február 22. óta újra jegyzik a takarmánykukoricát (ISCC NUTS II fenntartható takarmánykukorica). A pénzügyi befektetők 74 000 forint/tonna áron kereskedhettek a terménnyel (2021. májusi lejárat) és február 25-ig két szerződést kötöttek.

Folytatódik a Nébih élelmiszerpazarlás elleni programja, a Maradék nélkül

2021. február 25-én, online zárókonferencián összegezte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programjának legfontosabb eredményeit.

Zöldség-gyümölcs: az egyformák közt is válogat a vásárló

A világon megtermelt élelmiszer egyharmada hulladékként végzi. Az élelmiszerpazarlás nem csupán társadalmi, hanem környezetvédelmi gond is: amikor élelmiszer kerül a hulladékba, akkor a megtermeléséhez, szállításához és csomagolásához felhasznált összes energia és víz is veszendőbe megy. A termelőknek, kereskedőknek egyaránt érdeke a pazarlás mérséklése, és ezért egyre többet tesznek.

A brit vetőburgonya hányatott sorsa

A brexit miatt a skót, angol és walesi vetőburgonya-termesztők és -kereskedők továbbra sem tudnak exportálni az Európai Unióba, ami több millió font veszteséget okoz. Az EU ugyanis nem adta meg a harmadik ország státuszt a brit vetőburgonyára, mert az nem „igazodik dinamikusan” a termékre vonatkozó EU-s szabványokhoz.

Elrajtolt a „Magyarország étele 2021” szakácsverseny

Az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete (ÉTREND) a Felcsúti Letenyey Lajos Gimnázium Szakgimnázium és Szakközépiskola együttműködésével és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakmai partnerségével immár negyedik alkalommal hirdeti meg a „Magyarország étele” elnevezésű, élőmunkás melegkonyhai szakácsversenyt.

A legújabb tárolási módszerek

A koronavírus-járvány miatt fölértékelődött az élelmiszerbiztonság, aminek egyik fontos tényezője a megfelelő tárolás. Számos módszert dolgoztak ki a gyümölcsök minél hosszabb eltartására, a szabályozott légterű hűtőtárolás az 1950-es évek óta bevált gyakorlat.