Back to top

COVID-19: eljött a 6 hozzávalóból készült receptek ideje

Leáldozott az ételbloggereknek? Ágazati szakértők szerint a nemzetközi baromfiiparnak a hús mellé egyszerű, könnyen és gyorsan elkészíthető recepteket is célszerű kínálniuk – adja hírül a wattagnet.com. A koronavírus járvány idején ugyanis a közösségi médiát elárasztották a 60 másodpercbe sűrített húsétel-receptek – ez pedig hosszú távra megváltoztatta a főzési szokásokat is.

A koronavírus járvány idején hogyan változtatta meg a közösségi média az élelmiszervásárlási, főzési, illetve fogyasztási szokásokat – egyebek mellett erre a témára fókuszál majd a 2021 nyarán Floridában megrendezendő Chicken Marketing Summit.

Fotó: pixabay.com

A találkozót előkészítő amerikai marketingszakemberek felmérése szerint

a járvány kitörése után először a banánkenyér elkészítését osztották meg az emberek online, majd a hotdog következett végül pedig jöttek a „Vettem ezt a húsdarabot, mit főzzek belőle vagy ezt főztem belőle” típusú posztok.

Ezek alapján úgy látják, hogy a húsipar, illetve hústermékek marketingjében előtérbe kell kerülnie a közösségi médiában közzétehető tartalmaknak, amelyek furcsa mód nem a tudatos vásárlót kell, hogy megcélozzák.

„Az emberek kevésbé gondolnak arra, hogyan nevelték azt a csirkét vagy mit fogyasztottak el, és jobban aggódnak amiatt, hogy milyen nehéz lesz elkészíteni" - mondta Leah Beyer, digitáliskommunikációs-tanácsadó.

A nap végén az emberek csak olyan ételeket akarnak, amelyek jóízűek, könnyen elkészíthetők és amelyek a család minden tagjának ízlenek.”

Fotó: pixabay.com
A cégeknek a marketig terén figyelembe kell venniük azt is – állítják a szakértők, hogy az úgynevezett élelmiszer-videók a járvány idején vírussá váltak a TikTok-on. A platformra feltöltött videók pedig legfeljebb 60 másodpercesek.

„Ha egy recept elkészíthető egy TikTok videón, az azt jelenti, hogy bárki elég könnyen elkészítheti – mondta Beyer.

Sok ételbloggernek néha nagyon összetett receptjei vannak. Finomak, de senkinek nincs ennyi energiája vagy vágya főzni.

Tehát az igazán hatékony marketingirány a hat hozzávalós csirke-, kacsa-, sertésrecept…”

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/wattagnet.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Lúdágazati körkép - Csökkenő kereslet és termelés

A hazai víziszárnyas-ágazat folyamatosan a talpon maradásért küzd. A termelékenységet befolyásolta a madárinfluenza-járvány, emellett a koronavírus-világjárványhoz kapcsolódó korlátozások is visszavetették a lúdágazat termelését.

Gyomnövényből levélcsipsz...

Gyom is, méhlegelő is, emellett ehető vadzöldség... A selyemkórót gyakorlatilag mindenki ismeri, legalább látásból vagy a vele való küzdelem miatt. A legtöbben mégis valószínűleg csak felületesen ismerik, és éppen ezért csak a gyomot látják benne, pedig a tányérunkra is kerülhet, mint különleges ínyencség.

Támogatás elismert minőségrendszerek promóciós tevékenységéhez

Megjelent a „Minőségrendszerekhez kapcsolódó előállítói, termelői csoportosulások tájékoztatási és promóciós tevékenysége” című pályázati felhívás. A pályázat fő célja, hogy az Európai Unió és Magyarország által elismert minőségrendszerek ismertek és elismertek legyenek a piacok és a vásárlók körében. Az első benyújtási szakasz 2021. július 9-étől 2021. augusztus 9-éig tart.

Mozzarella mínusz tehén

A New Culture nevű startup a feljövőben lévő tehén nélküli tejiparban tevékenykedik. Olyan mikrobákat állítanak elő, amelyek tejfehérjét állítanak elő „tehenek bevonása” nélkül. Céjaik közt szerepel, hogy 2023 végére tehén nélküli mozzarellát dobjanak piacra.

Egyetemi innováció kerül a boltok polcaira

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) fiatal kutatóit és munkáikat bemutató sorozatunkban ezúttal egy új terméket üdvözölhetünk. Gyártása során teljesen új formát öltenek a felhasznált növényi alapanyagok, növelve a termék eltarthatóságát és egyszerűsítve a konyhai felhasználását. Az úgynevezett SalaDmi létrehozásában nagy szerepe van Csurka Tamás doktorandusznak.

Kína húsimportja csökkent a tavalyi évhez képest

Kína májusban 789 000 tonna húst importált, 3,3%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban - derült ki a vámhatóság hétfőn közzétett adataiból, miután a sertéshús hazai árának zuhanása csökkentette az import iránti keresletet.

Növekszik az olasz kiskereskedelmi boreladás

Az olaszországi nagy áruforgalmú kiskereskedelmi csatornákban a boreladások volumenben kifejezve 8,5% -kal, 22 millió literre nőttek 2021 első négy hónapjában. Ugyanebben az időszakban a boreladások értékében 20%-kal növekedtek – derült ki a Vinitaly számára készített kutatásból, amely a pezsgők erős, míg a borok mérsékelt növekedését is kiemelte.

Bőkezű juhtenyésztés

Az ágazatról viszonylag kevés jó szót lehet hallani manapság. Általában véve csökken a faj egyedszáma, aminek az okaként mindig azt fogalmazzák meg, hogy nálunk nem éri meg juhval foglalkozni. Pedig sokkal többet exportálhatnánk, mint amennyit ma kiviszünk az országból, és mostanában az ára is elfogadhatónak tűnik.

A koronavírus hatására az e-kereskedelem átveheti az uralmat 2030-ra

2030-ra az e-kereskedelem a teljes kiskereskedelmi forgalom 31-40%-át, a nem élelmiszeripari eladásoknak pedig több mint a felét teszi majd ki - derült ki egy svéd tanulmányból.

Petőfiszállás: a mi falunk, a mi jövőnk

Hogyan birkóztak meg a járvánnyal a Duna-Tisza közi települések és vállalkozások? Milyen fejlesztésekben reménykednek és milyen új kihívásoknak igyekeznek megfelelni? E kérdésekre keresett választ Petőfiszállásra és Kiskunfélegyházára látogató tudósítónk.