Back to top

Növekszik az olasz kiskereskedelmi boreladás

Az olaszországi nagy áruforgalmú kiskereskedelmi csatornákban a boreladások volumenben kifejezve 8,5% -kal, 22 millió literre nőttek 2021 első négy hónapjában. Ugyanebben az időszakban a boreladások értékében 20%-kal növekedtek – derült ki a Vinitaly számára készített kutatásból, amely a pezsgők erős, míg a borok mérsékelt növekedését is kiemelte.

Az adatok szerint 2021-ben azok a borok teljesítettek a legjobban, amelyek különleges eredetmegjelöléssel rendelkeztek, míg a pezsgők bajnoka továbbra is a Prosecco maradt. Ugyanakkor az e-kereskedelmi boreladások is három számjegyű növekedést produkáltak az év első négy hónapjában az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

2021 átmeneti év lesz

Virgilio Romano, az IRI Business Insight (adatelemző és piackutató vállalat) igazgatója, azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy a  kiskereskedelemi értékesítés csökkeni fog, mivel vendéglátóipar várhatóan lassan talpra áll - ez pedig a borfogyasztási szokásokra is hatással lesz.

"Fel kell készülni a jövőbeni csökkenésre, mivel a világjárvány idején elért rekordértékesítések a HoReCa csatorna újbóli megnyitásával normalizálódni fognak."

Várakozásai szerint 2021 átmeneti év lesz a normalitáshoz való visszatéréshez, és az eladások valószínűleg jó szinten maradnak, feltéve, hogy a borászatok és a kiskereskedők tudják, hogyan maximalizálják az e-kereskedelemből és a regionalizmusból eredő lehetőségeket.

Kiskereskedelmi válasz

Úgy tűnik, hogy a kiskereskedelmi szektor a maga részéről odafigyel ezekre a tendenciákra.

Gianmaria Politi, a Carrefour (francia multinacionális kiskereskedelmi vállalat) munkatársa megjegyezte, hogy számos új, korábban a HoReCa csatornának szánt borcímke érkezett a szupermarketek polcaira. Emellett a fehérborok eladásai több mint 10%-kal nőttek, ami nagyobb növekedési ütemet jelent, mint a vörösboroké, ezenfelül a Carrefour sajátmárkás borai közül nem kevesebb, mint hat pezsgő szerepel az eladások top 10-es listáján.

Alessandro Masetti, a Coop Italia munkatársa kiemelte, a sajátmárkás borok pozitív teljesítményét: az „Assieme” bor kétszámjegyű növekedést ért el, a „Fior Fiore” pedig szintén pozitívan teljesített.

Ugyanakkor elismerte, hogy 2021-ben nehézségekbe ütközik a borok értékesítésének további növekedése a kiskereskedelmi csatornában.

Mike Baggio, az olasz borszövetség (Federvini) képviselője kommentárjában elmondta, hogy a közép- és felsőkategóriás borok kínálatának növekedésére számít az üzletekben, ami viszont magasabb átlagárakat eredményez majd. Kiemelte az új belépő, a Prosecco Doc Rosé teljesítményét, amely már most az összes Prosecco Doc mennyiségének 10%-át teszi ki.

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Neszmély legkedvesebb (bor)arca

Július utolsó hétvégéjén hatodik alkalommal szervezték meg a Neszmélyi Borünnepet Tatán. Az eseményen 14 borászat kóstoltatta borait és egy pálinkaház is csatlakozott a kiállítókhoz. A rendezvény helyszíne az újjászületett Esterházy-kastély kertje volt az Öreg-tó partján. Szeretettel, jó zenével, finom falatokkal, fantasztikus borokkal és kedves borászokkal vártak a szervezők minden borkedvelőt!

A Nivegy-völgyi álom

Példátlan helyi összefogás és közösségi finanszírozás eredményeként nyithatott meg tavaly a Dobosi Birtkokközpont! A 90 támogató, akik egytől egyig mind törzsvásárlók és barátok, összesen 16 millió forinttal támogatta meg a Dobosi Család régen dédelgetett álmát.

Az élelmiszeriparban tovább gyorsult az áremelkedés üteme

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Sámsonék küzdelme a szlovák burgonyapiacon

Egy Komárom melletti kis faluban, Izsán jártunk, a Bokros-pusztán, ahol Sámson Ferenc és családja országos szinten is komoly burgonyatermesztővé nőtte ki magát. A család 400 hektáron gazdálkodik, aminek a negyedébe ültetnek burgonyát. A burgonyát csak öntözött területen termesztik, máshogy már nem is lehetne.

Nem akar helyreállni a vadhúspiac

A pandémia hullámait, a HoReCa-szektor-bezárásokat, a határzár miatt a külföldi bérvadásztatásból származó bevételkiesést, az évek óta tartó ASP-járványt mind megérezte a vadgazdálkodási ágazat, ami a lőtt vad piaci árában is megmutatkozott. Telített hűtőházakról, a külföldi felvevőpiac változásáról is beszámolt kiadónknak Tapasztó Sándor, a VADEX Zrt. felvásárlási osztályvezetője.

A kávé- és a kávégéppiacon is a minőséget keresik a vevők

A minőségi termékek iránti igény egyre inkább jellemző a kávégéppiacra is, az éves szinten értékben mintegy 70 milliárd forintos kávépiac változásait követik az eszközvásárlási tendenciák is Costa Coffee és az eMAG tapasztalatai szerint.

Gyümölcs között találtak egy csomó kokaint

Még a rotterdami kikötőben is – ahol évi tíztonnás nagyságrendben foglalnak le kokainszállítmányokat – jelentősnek számított az a mennyiség, amit a minap banánpürés hordók közé rejtve találtak meg. De más gyümölcsök közül is komolyabb tételek kerültek elő mostanában.

Prémium kadarka lett Csongrádon a város bora

A helyi borászok nem más tájegységekkel kívánnak versenyezni, de a minőségre nem lehet panaszuk. Az alpolgármester szerint különlegesnek számít a borvidékük.

Videósorozattal is segíti a NAK a pályázati források sikeres lehívását

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara videósorozatot indított, amely a Vidékfejlesztési Program pályázati lehetőségeit mutatja be. A tájékoztatók sok tízezer gazdálkodónak segítenek abban, hogy sikeresen hozzájussanak a jelentős mértékű forrásokhoz.

Drágulnak az élelmiszerek

A Takarékbank július 28-án megtartotta szokásos negyedéves AgrárTrend Index elemzői háttérbeszélgetését. A hitelintézet adatai alapján tovább javultak a magyar agrárium kilátásai, az indexértékek kismértékben megint emelkedtek a második negyedévben. A piaci szereplők helyzete főként a baromfi, a szőlő-bor és a szántóföldi növénytermesztés termékpályákon javult.