Az államtitkár emlékeztetett: a borászatok 30 milliárd forintot kaptak technológiai beruházásokra az elmúlt években, de a minőségi alapanyaggyártás feltételeinek biztosítása mellett szükség van a bormarketing erősítésére. Feldman Zsolt kulcskérdések nevezte a bormarketingben történő előrelépést, mint mondta, erre különösen nagy szükség van, hiszen a koronavírus-járvány kedvezőtlenül érintette a borászatokat.
Az államtitkár szólt a hosszú szakmai előkészítés után augusztusban hatályba lépett új borjogi törvényről, amely a korábbinál gyorsabb, egyszerűbb, rugalmasabb szabályozást ígér.
Feldman Zsolt előadásában elmondta: 19 sikeres pályázóval 3,6 millió eurós forrásból finanszírozott promóciós program indult, amely 16 uniós és 12 unión kívüli országban teszi lehetővé a borászati termékek promócióját. A programot 2022-ben újra megnyitják.
Három milliárd forint tervezett keretösszeg fordítható a kizárólag eredetvédett borászati termékek belpiaci (uniós) promóciójára, amely a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa révén valósul meg. Ezen felül az Agrármarketing Centrum több programot indított és tervez indítani a borexport ösztönzésére – így a Hungarian Wine Business Program, a Borexport Akadémia és a Hungarian Wine Summit –, ráadásul a kormány az eddigi 150 millió forintról több mint 860 millió forintra emelte a bormarketing nemzeti költségvetésből történő támogatását a következő években.
A feltételeknek megfelelő vállalkozások október 26-ig adhatják be támogatási kérelmüket. Az államtitkár jelezte, hogy a borászatok technológiai fejlesztésére jövő év január 15-e és február 15-e között ismét lehet majd támogatási kérelmet benyújtani.