0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

A cégek is rámozdultak a vegán januárra

Németországban több mint 200 vállalkozás dobott piacra új, tisztán növényi alapú élelmiszereket, illetve készült valamilyen akcióval a vegán január alkalmából. Az ismert kiskereskedelmi láncok közül is többen benne vannak, egyebek között az Aldi, a Lidl és a Metro.

Ahogy már itt is megírtuk, az eredetileg brit, de már számos országban helyi csapattal dolgozó Veganury (= vegan January) civil szervezet küldetése, hogy népszerűsítse a tisztán növényi alapú étrendet, és mindenkit bátorítson, aki nyitott a téma iránt. A januárban meghirdetett kihívásuk lényege, hogy a résztvevők 30-31 napig a vegán életfelfogás szerint éljenek, étkezzenek. Ebben nemcsak a szervezettől kapnak rengeteg támogatást, de nagyon

sokat segít a vállalás gyakorlati megvalósíthatóságában, hogy számos élelmiszerkereskedő cég is célzottan szélesíti a vegán kínálatát januárban.

Németország élen jár ebben a témában, az idén több mint 200 cég szállt be a vegán január népszerűsítésébe.

A németországi Veganuary szervezet vezetője, Katharina Weiss-Tuider úgy nyilatkozott a fruchthandel.de portálnak, hogy a vállalkozások ilyen szintű kiállása óriási lendületet adhat a mozgalomnak, és egészen biztos, hogy sok új fogyasztónak lesz kedve vállalni az egyhónapos kihívást. Hozzátette, hogy

Németországban amúgy is egyre többen választják a növényi alapanyagokat,

összesen hatmillióan étkeznek húsmentesen, a 30 év alattiaknak pedig 40%-a követ valamilyen alternatív étrendet (vegán, vegetáriánus, flexitáriánus).

Az ebben rejlő gazdasági potenciált az élelmiszeripar is felismerte, és egyre intenzívebben fejleszt ennek megfelelő újdonságokat, ezt mutatja meg az idei rekordrészvétel is, mutatott rá Katharina Weiss-Tuider.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu