Back to top

A cégek is rámozdultak a vegán januárra

Németországban több mint 200 vállalkozás dobott piacra új, tisztán növényi alapú élelmiszereket, illetve készült valamilyen akcióval a vegán január alkalmából. Az ismert kiskereskedelmi láncok közül is többen benne vannak, egyebek között az Aldi, a Lidl és a Metro.

Fotó: rawpixel.com
Ahogy már itt is megírtuk, az eredetileg brit, de már számos országban helyi csapattal dolgozó Veganury (= vegan January) civil szervezet küldetése, hogy népszerűsítse a tisztán növényi alapú étrendet, és mindenkit bátorítson, aki nyitott a téma iránt. A januárban meghirdetett kihívásuk lényege, hogy a résztvevők 30-31 napig a vegán életfelfogás szerint éljenek, étkezzenek. Ebben nemcsak a szervezettől kapnak rengeteg támogatást, de nagyon

sokat segít a vállalás gyakorlati megvalósíthatóságában, hogy számos élelmiszerkereskedő cég is célzottan szélesíti a vegán kínálatát januárban.

Németország élen jár ebben a témában, az idén több mint 200 cég szállt be a vegán január népszerűsítésébe.

A németországi Veganuary szervezet vezetője, Katharina Weiss-Tuider úgy nyilatkozott a fruchthandel.de portálnak, hogy a vállalkozások ilyen szintű kiállása óriási lendületet adhat a mozgalomnak, és egészen biztos, hogy sok új fogyasztónak lesz kedve vállalni az egyhónapos kihívást. Hozzátette, hogy

Németországban amúgy is egyre többen választják a növényi alapanyagokat,

összesen hatmillióan étkeznek húsmentesen, a 30 év alattiaknak pedig 40%-a követ valamilyen alternatív étrendet (vegán, vegetáriánus, flexitáriánus).

Az ebben rejlő gazdasági potenciált az élelmiszeripar is felismerte, és egyre intenzívebben fejleszt ennek megfelelő újdonságokat, ezt mutatja meg az idei rekordrészvétel is, mutatott rá Katharina Weiss-Tuider.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Málna és különleges bogyósok

Hagyományos bogyósgyümölcseink mellett megjelennek hazánkban olyan fajok is, amelyek különleges igényeik miatt speciális felkészültséget vagy szerencsés termőhelyet igényelnek, esetleg eddig szinte ismeretlenek voltak.

Fűszernövények: Réspiacból versenypiac

A mintegy nyolcvan éve levélzöldségek és fűszernövények termesztésére és forgalmazására szakosodott Steinki családi vállalkozást immár a negyedik generáció irányítja.

A Világbank 30 milliárd dollárt különít el az élelmiszerhiány megelőzésére

A Világbank a héten közölte, hogy 30 milliárd dollárt bocsát rendelkezésre az élelmezésbiztonsági válság megfékezésére, amelyet az Oroszország Ukrajna közötti háború veszélyeztet, és amely miatt a két ország gabonaexportjának nagy része leállt.

Miniuborka négy hektáron

A Bécs Donaustadt nevű városrészében található Gartenbau Flicker GmbH Ausztria legnagyobb mini­uborka-termesztője, összesen 42 ezer négyzetméter üvegházi felületen szednek miniuborkát, snack­uborkát és egyéb uborkakülönlegességeket.

Laboratóriumi szalonna vöröshús-allergiára?

Gyógyhatású szalonna? Nem feltétlenül disznóság. Ugyanaz a laboratórium, ahol genetikailag módosított sertést állítottak elő emberi transzplantációra szánt szervekhez, váratlanul előlépett sertéstermék-szállítóvá olyanok számára, akik egy különleges, kullancs okozta vöröshús-allergiától szenvednek. Máris sok betegen tesztelték a laboratóriumban előállított exkluzív szalonnát.

Bükki konyha extrákkal

Bekénypuszta kincses szigetként bújik meg az erdő mélyén. Kisgyőrből erdészeti magánúton hosszan kanyarogva érjük el az ökoházat, melyet a Turisztikai Látogatóközponttal 2014-ben hozott létre az ÉSZAKERDŐ Zrt. Délbükki Erdészeti Igazgatósága a Bükk-alja egyik legszebb vidékén. Csend, nyugalom, friss levegő, festői szépségű táj, kiemelkedő szolgáltatás, színvonalas étkezés, mini tanösvény. Kell ennél jobb fogadtatás?

Magas kikötői díjak akadályozzák az ukrán gabonaexportot

A kikötői díjak gyors és indokolatlan emelkedésével szembesülnek a dunai kikötőkre szoruló ukrán gabonaexportőrök, miután az ország fekete-tengeri kikötőit Oroszország blokád alá vonta, jelentette be május elején az ukrán belügyminisztérium.

A húsevők is ár-érzékenyek: így lehet népszerűbb a vega burger

Több húsevő választana vegetáriánus burgert, ha az olcsóbb lenne, mint a hagyományos húsos változat. De ehhez nagy árkülönbségre van szükség - ha az ár 30 százalékkal csökkenne, a húsimádók harmada már a vegetáriánus burgerre tér át. Ezt mutatják a Göteborgi Egyetem közgazdasági tanulmányának eredményei, amely a hús zöld alternatívákkal való helyettesítésének mozgatórugóit és akadályait vizsgálja.

Hat különleges élelmiszer, mely népszerűbbé válhat a bolygó felmelegedésével

Akárhogy is nézzük, az éghajlatváltozás befolyásolja azt, hogy mit eszünk a jövőben. Ma világszerte mindössze 13 növény adja az emberek energia bevitelének 80 százalékát, és kalóriáink mintegy felét búzából, kukoricából és rizsből nyerjük.

Harminc éve sörszövetségben

Stílusosan a zugligeti lóvasút-végállomásán tartotta jubileumi kerekasztal beszélgetését a Magyar Sörgyártók Szövetsége. Az eseményre a 30- évfordulóját ünneplő szervezet a négy legnagyobb sörgyártó – Borsodi Sörgyár Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Carlsberg Hungary kft. - mellett az Európai Sörgyártók Szövetségének főtitkárát is meghívta.