Back to top

Bővíti kapacitását a csomagolóanyagokat gyártó Hód Plast Kft. Algyőn

Bővíti termelő- és raktárkapacitását 449 millió forintos beruházással, uniós támogatással a műanyag flakonokat és kannákat gyártó Hód Plast Kft. - tájékoztatta az Algyőn tevékenykedő vállalkozás az MTI-t.

A közlemény szerint a jövő nyár végére elkészülő fejlesztés költségeiből 314 millió forintot fedez európai uniós támogatás.

A következő hónapokban a cég önállóan működő, független technológiai sorokat állít össze flakonfúvó, a kupakokat gyártó fröccsöntő, és a működtetésükhöz szükséges műanyagipari kiszolgáló gépekkel.

muanyag.jpg

Illusztráció
Illusztráció
A flakonfúvógépeket és a kiegészítő berendezéseket úgy választották ki, hogy alkalmasak legyenek a gyengébb minőségű, újrahasznosított műanyagok felhasználására is, ezzel hozzájárulva a körforgásos gazdaság kialakításához.

A cég jelenleg szinte teljes egészében kihasználja az ötliteres kannákat gyártó berendezések kapacitását, új vevői igényeket már nem tud fogadni. A beruházás eredményeként a vállalkozás 90 százalékkal tudja növelni az ötliteres kannák gyártását, a tízliteres kannák gyártását pedig várhatóan megduplázzák.

A projekt részeként az algyői telephelyen 855 négyzetméteres csarnokot építenek, ezzel bővítve a raktárkapacitást. Napkollektorokat is telepítenek, amelyek a telephely környezetbarát és költséghatékony működését szolgálják majd.

A nyilvános cégadatok szerint az 1998-ban alapított, magyar magánszemélyek tulajdonában álló, 63 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozás árbevétele tavaly 1,869 milliárd forint volt, ami mintegy 18 százalékkal haladta meg a 2020-asat. Az adózott eredménye 2020-ban mintegy 472 millió, 2021-ben 393 millió forint volt.

A cég árbevételének mintegy 40 százaléka exportból származik. Termékeiket legnagyobb arányban romániai és az egykori FÁK országokban működő cégek számára gyártják, de szinte az összes európai országból érkeznek megrendelések a Hód Plast Kft.-hez, és csomagolóanyagaik eljutnak a mintegy ötezer kilométerre fekvő Kazahsztánba is.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A margarin viszi a prímet az élelmiszerek áremelkedésében

Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Gabonapiaci tendenciák a francia (szak)sajtó tükrében

A Les Échos gazdasági napilap rendszeresen elemzi az élelmiszergazdaság előtt álló kihívásokat, így figyelemmel kíséri a piaci árak alakulását is. Étienne Goetz július 8-án közölt cikkében azt írják, a márciusi csúcs után továbbra is nagyon magas az élelmiszerek ára (magasabbak, mint 2021-ben), ennek ellenére folyamatosan csökkennek, aminek a viszonylag jó globális terméskilátás a fő oka.

Tekintélyes mennyiségű olajbogyó kell egyetlen üveg olívaolaj előállításához

Az olívaolaj évezredek óta a mediterrán gasztronómia, kultúra és kereskedelem alapvető alkotóeleme. Az ókori görög költő, Homérosz "folyékony aranyként", Hippokratész pedig "a nagy gyógyírként" jellemezte. Az olívaolajat évezredek óta használják különböző célokra, mint például gyógyászati kenőcsökhöz és nemesek balzsamozási rituáléjához is. Ám napjainkban számos recept fontos összetevőjének számít.

Újabb növényi olajból várható hiány

A világ legnagyobb olavíolaj-exportőrének számító Spanyolország mezőgazdasági minisztere figyelmeztetett: bajba kerülhet az idei olívatermés.

A biotermékek piacának bővülése várható

A harmincharmadik BioFach Nemzetközi Bioélelmiszer- és Biotermék-szakkiállítást rendhagyó módon nyáron tartották. A négynapos nürnbergi rendezvényen az Agrármartketing Centrum által szervezett magyar közösségi standnak tizenegy kiállítója volt. Az AMC a július 26–29. között tartott eseményen mutatta be a nagyközönségnek saját élelmiszeripari exportfejlesztő programját, a Hungarian Food Business Programot.

A chilei gyümölcstermesztők az anyagi összeomlás szélén

Tízből kilenc chilei gyümölcstermelő aggódik amiatt, hogy költségei növekedése és a globális logisztikai válság miatt nem tud felkészülni a 2022–23-as szezonra, derül ki a chilei gyümölcstermelők szövetsége, a Fedefruta felméréséből.

Zöldség-kereskedelem: a kereslet-kínálat dönt

A vásárlási szokások folyamatosan alakulnak. A fogyasztók szeretnek minél több mindent egy helyen beszerezni, meghatározó lett az áruházláncok, diszkontok szerepe. A betárolás nem divat, a rendkívüli helyzet kivételével mindenből annyit vesznek az emberek, amennyire épp szükségük van.

Kevesebbet vásárolnak

Az Egyesült Királyság fogyasztói kezdenek kételkedni a szupermarketben kínált élelmiszerek minőségében, vásárlási szokásaik pedig látványosan változnak az elmúlt negyven év legmagasabb inflációja miatt.

A cserepes dísznövények a sor végén

Tavalyelőtt az üvegházi hajtatás 95%-ában alkalmaztak biológiai védekezést Hollandiában, amíg 2012-ben ez az arány még csak 78, 2016-ban pedig 92% volt.

Új színes narancsfajta

A citrus tristeza virus (CTV) megjelenése nagyon súlyosan érintette a citrusfélék termesztését Szicíliában. Nincs olyan régió, ahol ne fertőzött volna meg szinte teljes ültetvényeket a kórokozó, a gazdák bevételei meredeken zuhannak.