Back to top

A SPAR és a magyar borászat

„Kölcsönös együttműködéssel mindenki nyer” - a holland székhelyű élelmiszer üzletlánc vezérgondolata, s az ebből képzett mozaikszóból származik a SPAR. Innen már csak egy kis csavar, hiszen a DE SPAR fenyőt jelent, így kapott helyet a logójukban az örökzöld növény.

A hazánkban ma már 600 üzlettel rendelkező hálózat kivette a részét a magyar borok forgalmazásából. A Budapest Borfesztivál sajtótájékoztatóján Maczelka Márkot, a cég kommunikációs vezetőjét kérdeztük.

A vállalat évtizedek óta elkötelezett a hazai borkultúra fejlődésében, polcain kínálva a kiváló magyar borászatok tételeit.

Az elmúlt évben a cégcsoport 12,94 millió palack bort forgalmazott, s ennek 86 százalékát a minőségi borok tették ki.

Maczelka Márk
Maczelka Márk

„Az elmúlt egy évben 14 új borászat került be az üzleteinkbe, és ezek több mint a felével közvetlen a kapcsolat, a szerződéskötés és közvetlen kommunikáció zajlik. Ez sok szempontból is fontos számunkra, elsősorban tanulni szeretnénk a magyar borászoktól” - hangsúlyozta Maczelka Márk, az így létrejött kínálat jelentőséget nyer. A SPAR kommunikációs vezetője hozzátette, olyan új tételek is létrejöhetnek - gondolva a Rosalia Fesztiválra , ahol közös munka alapján születik meg évről-évre a Rozália rozé, és ezek fel tudnak kerülni az üzletek polcaira.

A Magyar Szőlő és Borkultúra Nonprofit Kft.-vel már évek óta ápolnak szakmai együttműködést, és borválasztékuk felülvizsgálatát szakértőikkel közösen végzik el.

Ennél is tovább mentek. Bor Placc nevet viselő stratégiát fogalmaztak meg. Ebben célul tűzték ki, hogy segítsék az érdeklődőket a borral, borfogyasztással kapcsolatban. Ezért egy négy filmből álló sorozatot készítettek, amelynek részei végigkísérik a nézőt a boros tévhitek, valamint a borválasztás és a bor élvezetének folyamatán.

Emellett a regionális kistérségi választék kialakítására is törekszenek. Ennek a tavalyi évben neki is álltak, és a Régiók kincsei nevű program keretein belül hat regionális központot hoztak létre, a közelmúltban nyílt meg a hatodik is. Ez 1,7 milliárd forintos beruházás volt, azzal a céllal, hogy a kicsiknek piacot biztosítsanak. A regionális központok nagyságrendileg 50 km-es körzetéből várják olyan kistermelők jelentkezését, akik azonosulni tudnak értékeikkel.

„A SPAR válogatás programot remélhetőleg mindenki ismeri, ezzel jelenünk meg a Budapest Borfesztiválon, illetve üzleteinkben is jelentős szerepet kaptak az elmúlt időszakban”

- hangsúlyozta a szakember, ezek arany logóval lettek megjelölve. Ismert borászok termékeit ugyanúgy meg lehet találni, amelyek exkluzív tételek, s csak náluk kaphatók. Itt is óriási szerepet kap a regionalitás, tehát olyan kistermelő borászokkal kötöttek együttműködési megállapodást, akik különleges tételeket készítenek számukra. A Budapesti Borfesztivál ideje alatt kivételes minőségű SPAR Válogatás és SPAR Válogatás Curioso címkével ellátott borok várják a vendégeket. Ezek az egyedi tételek kizárólag a SPAR és INTERSPAR áruházakban kaphatók.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A vörösbor már nem kedvencük a franciáknak - egyre kevesebbet isznak belőle

A bor a francia kulturális örökség egyik alappillére. Viszont a trendek változnak, most Franciaországban sokkal kevesebb bort isznak, mint egy évtizeddel ezelőtt. A gallok egyik szimbóluma, a vörösbor, de ez iránt csökkent az érdeklődés a legnagyobb mértékben.

Évi 60 ezer tonna alma Dél-Tirolból

A caldarói Roen szövetkezetet hat éve hozta létre két több 50 éves dél-tiroli termelő és értékesítő szövetkezet és egy nagykereskedő. Az új cég évi 60 ezer tonna almát vesz át a tagjaitól és viszi piacra a VOG konzorciumon keresztül. Az Interpoma kiállítás Fenntarthatóság az első elnevezésű túráján jártunk az új hűtő- és csomagolóházban.

Négy országban is értékesítették az illegális lóhúst

Illegális vágásból származó lóhús engedély nélküli értékesítése és ennek segítése miatt előállítottak 41 embert Spanyolországban, a húst a spanyol piac mellett Belgiumban, Németországban és Olaszországban értékesítették - közölte az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezete (Europol) csütörtökön.

A Tisza szabályozásának negatív hatásaitól szenved ma a mezőgazdaság

Tizedszer rendezték meg az Agrárszektor Konferenciát idén, Siófokon. A konferencia médiapartnere a Magyar Mezőgazdaság Kft. volt. A rendezvény nyitóelőadását tartó Farkas Sándor agrárminiszter-helyettese azt mondta, egyre több mindenkit foglalkoztat Magyarországon az öntözésfejlesztés kérdésköre - de már rég elkéstünk vele.

Óvatosan ezzel a meggyes sörrel, túlnyomás lehet benne

Lehetséges sérülés veszély miatt az Auchan Magyarország Kft. visszahívta és a forgalomból is kivonta a 0,33 literes kiszerelésű, saját márkás Nívó Szűrt elnevezésű meggyes sört - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) csütörtökön az MTI-vel.

Intelligens permetezés Európában

Az idei SIMA kiállításon mutatta be Európában a John Deere a növényvédő permetezőgépeihez kifejlesztett See & Spray funkciót. A gépeket az amerikai vállalat hollandiai gyárában, Horstban gyártják.

Egy pincészet, három borvidék

„Alkotás gondosság, alaposság, értékek, megőrzés, kitartás, szeretet, öröm, szépség, báj, egyszerűség, érzés, értelem, egyediség” – ezen irányelvek mentén hozta létre Zsirai Csaba a Zsirai Pincészetet, amit Zsirai Petra és Kata örökségül kapott édesapjuk elhalálozásával. Álmát lányai teljesítik be, amelyről és a pincészet mindennapjairól Zsirai Kata beszélgetett Viniczai Sándorral, a Borászati Füzetek felelős szerkesztőjével az MMG Direkt legutóbbi adásában.

Csökkent a kukorica ára Lengyelországban

Végéhez közeledik a szemes kukorica betakarítása Lengyelországban, mégsem felhőtlen a lengyel gazdák öröme, mert továbbra is nagy mennyiségű import kerül az országba Ukrajnából, ami a belföldi termés árát lenyomja.

Idén is lesz Ügetőszilveszter a Kincsem Parkban

Az idén is "Ügetőszilveszterre" várja a lovassportot kedvelő nagyközönséget december 31-én a Kincsem Park.

Aszálycsillapítók: a jövő agrármenedzserei

A MATE és a Debreceni Egyetem vegyes csapata, az Aszálycsillapítók nyerték az idei Agrovirtus vetélkedőt. Az ágazat tehetséggondozó programjába összesen háromszáz agrárhallgató kapcsolódott be. Az első helyezett összeállítás egymillió, a második 500 ezer, a harmadikak pedig 300 ezer forintot nyert.