Back to top

Növelni kívánja részesedését a magyar kávépiacon a Coca-Cola

Növelné magyarországi kávépiaci részesedését a Coca-Cola HBC, amely új kávémárka, a Caffé Vergnano forgalmazásába kezdett - közölték a cég budapesti sajtótájékoztatóján.

Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország kávéportfóliójának vezetője elmondta, a tervek szerint 2023 végére a Caffé Vergnano piaci részesedése 0,5 százalékot érhet el 200 százalékos éves volumen- és 220 százalékos árbevételnövekedés mellett; a Costa Caffee termékek piaci részesedése pedig a jelenlegi 2,3 százalékról 3,5 százalékra nőhet jövő év végére.

A 200 hazai vendéglátóhelyen kapható Caffé Vergnano értékesítésébe terveik szerint 2023 végéig további 300 éttermi-szállodai partnert vonnak be.

Az együttműködésben a Coca-Cola az értékesítési hálózatát adja az olasz kávévállalat és kávémárka magyarországi megismertetéséhez, amellyel eddig 12 piacon jelentek meg, és további 8-9 országban kezdik forgalmazni jövőre.

Árok Gábor elmondta azt is, hogy csütörtökön megnyitották a budapesti Accademia Vergnanót, amely a márka szakmai képzési központjaként szolgál majd. Az 50 millió forintos beruházással elkészült akadémián 300 képzést terveznek 2023 végéig.

A Coca-Cola azt követően kezdte meg Magyarországon a prémium olasz kávétermékek kizárólagos forgalmazását, miután 2021 októberében 30 százalékos részesedést szerzett a márkatulajdonos Casa del Caffé Vergnano vállalatban.

Carolina Vergnano, a Casa del Caffé Vergnano vezérigazgatója elmondta: a cég családi tulajdonban lévő kávéipari vállalat, székhelye Santenában található. Hozzátette: a kiskereskedelemben és a szupermarketekben erőteljes piaci szerepre törekednek.

Kifejtette, az előrejelzések szerint a kávépiac a minőség irányába mozdul, az emberek tudni és ismerni akarják, mit fogyasztanak, a termék hol, és hogyan készült.

Árok Gábor elmondta: a magyar kávépiac értéke 67 milliárd forint, és 8 százalékkal bővül évente. Az éves kávéfogyasztás 19 millió kilogramm ez 6 százalékkal csökkent egy év alatt, a piac átrendeződése miatt. A piac egyharmadát az őrölt kávék teszik ki. 2020-ban az egy főre jutó kávéfogyasztás 2,7 kilogramm volt, ami 2025-re 2,9 kilogrammra nő. A Coca-Cola által már eddig is értékesített Costa Coffee termékek forgalma 100 százalékkal nőtt, piaci részesedése 2,3 százalékot tesz ki . A márkának mintegy 700 vendéglátó partnere van, és ezer kisbolti vevőpartnere.

Közölte, kutatásuk szerint a legnépszerűbb kávéital az eszpresszó a válaszadók 48 százaléka szerint. A fogyasztók 66 százalékának a legfontosabb a reggeli kávézás, 39 százalék napi 2-3 kávét fogyaszt, 76 százalékuk naponta issza.

A Coca-Cola HBC 29 országban van jelen, 3 kontinensen 715 millió fogyasztója van. A magyarországi leányvállalat a regionális gyártóközpont, innen Európa 26 országba szállítanak, ezer dolgozója van, és 13 ezer embernek ad munkát. A cég gyártókapacitása 2 gyárból - Dunaharaszti, Zalaszentgrót - és 6 elosztóközpontból áll, emellett 10 palackozóüzemet működtetnek. A Coca-Cola HBC Magyarország eddigi működése során 125 milliárd forintot fektetett be az országban.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Coca-Cola HBC tavalyi nettó értékesítési árbevétele 127 milliárd forint közelébe nőtt a megelőző évi 115,3 milliárd forintról, adózott eredménye 5 milliárd forintról 6,2 milliárdra emelkedett.

A Caffé Vergnano vállalat a 2021-es évet 92 millió eurós teljes forgalommal zárta, ami megközelítette a válság előtti, 2019-es forgalmat. A stabil, nagymúltú vállalat mára meghatározó szerepet tölt be az olasz kávépiacon, 90 országban van jelen, 2020-ban mintegy 7000 tonna kávét értékesítettek.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Focisztárok, mint étterem tulajdonosok

A focisták nem csak a labdáért rajonganak, sokak a gasztronómia szerelmesei is. A katari labdarúgó-világbajnokság néhány sztárja étterem tulajdonosként is híressé vált.

Aszálycsillapítók: a jövő agrármenedzserei

A MATE és a Debreceni Egyetem vegyes csapata, az Aszálycsillapítók nyerték az idei Agrovirtus vetélkedőt. Az ágazat tehetséggondozó programjába összesen háromszáz agrárhallgató kapcsolódott be. Az első helyezett összeállítás egymillió, a második 500 ezer, a harmadikak pedig 300 ezer forintot nyert.

A Nutella legyőzte a Facebook-ot

Jelenleg úgy néz ki, hogy a világszerte népszerű édességgel, a Nutellával többet lehet keresni, mint a Facebook-kal.

Komposztáljunk kávékapszulát

A Nestlé Nespresso kávéüzletága papír alapú, komposztálható kapszulákat dob piacra. Az élelmiszeripari óriás azt reméli, hogy a környezetkímélő megoldással új vásárlókat tud megszólítani.

Turbóenergia az agy számára

A táplálkozási szakemberek szerint van egy kombináció, ami olyan, mint egy turbófeltöltés az agy számára.

A legtöbb élelmiszer magyar legyen a boltokban

Büszkék lehetünk, ha 2030-ra legalább 90 százalékban itthon termelt és előállított termékekkel találkozhatnak a vásárlók az élelmiszerboltok polcain. A stratégiai ágazatban érdekelt vállalkozások megerősítését és fejlesztését szolgáló támogatások ezt célozzák. Interjúnkban erről is beszélt Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.

Gyógyszerszámba menő ízélmény

„A chili nem csupán csodálatos ízélményt nyújt, hanem a sok tévhit ellenére – bár természetesen mérsékletes fogyasztással – egyfajta gyógyszer is” – vallja Nagy Gergő celldömölki kistermelő. A fiatalember hat esztendeje döntött úgy, hogy Chilidise márkanéven elkezdi forgalmazni chilis termékeit. Mint elmondta, a legtöbb munkát ő maga végzi, de a családja is be-besegít.

Költségcsökkentéssel és áremeléssel készülnek a cégek a jövő évre

Költségcsökkentéssel és áremeléssel készülnek a vállalkozók a 2023-as év nehézségeire, a cégek 25 százaléka azonban fejlesztéssel "előre menekülne" - derül ki a Billingo online számlázó kutatásából, amelyet az MTI-nek hétfőn juttattak el.

Átmeneti, de jelentős lassulásra kell felkészülni 2023-ban

Rövid távon a világgazdaság jelentős lassulására számít a K&H anyavállalatának, a KBC elemzője. A recessziós félelmek a vállalatok várakozásában is tükröződik: 10-ből 9 cég erőteljes visszaesésre számít a következő egy évben – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból.

Ezeket tudta a kávéról?

A kávéfogyasztás világméretű elterjedése csak néhány száz éves múltra tekint vissza, ám ez mit sem befolyásolta népszerűségét. Bár karrierjét reggeli italként kezdte, mára számos étel alkotórészévé is vált.