Back to top

A COOP szakmai elismeréseket adott át a munkatársainak

Idén is rangos szakmai elismeréseket adtak át november 7-én az Európai Kereskedelem Napja alkalmából, amelynek keretében a COOP Gazdasági Csoport több dolgozójának kiemelkedő munkáját is díjazták. Az idén tizennyolcadik alkalommal megrendezett szakmai esemény ismét a kereskedelmi ágazat jelentőségére és helyzetére hívta fel a figyelmet.

A Coop díjazottjai felterjesztőik körében.
A Coop díjazottjai felterjesztőik körében.
Fotó: CO-OP Hungary ZRt.

Kiemelkedő elismerésekben részesült a COOP Gazdasági Csoport több dolgozója is abból az alkalomból, hogy idén tizennyolcadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, a kereskedelmi szektor legjelentősebb ünnepét.

Az esemény minden évben a kereskedelmet, mint a gazdaság egyik legfontosabb szektorát állítja a fókuszba, ahol hagyományosan rangos szakmai elismerésekkel díjazzák az ágazatban dolgozó munkavállalókat.

A kereskedelem legrangosabb díjának számító Klauzál Gábor Elismerő Oklevelet vehetett át Makk György, az Alföld Pro-Coop Zrt. gazdasági igazgatója és Kovácsné Madarász Katalin, a Coop Szolnok Zrt. 840. számú tiszaszőlősi egységének boltvezetője. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége által alapított Magyar Kereskedelemért Nagydíjat Buzás Jánosné, a Nyírzem Zrt. 75. számú nyírbátori üzletének vezetője, Maticskáné Kozma Julianna, a Co-op Star Zrt. 581. számú recski Coop szuper plusz üzletének vezetője, Besenyei Julianna Mária, az Univer Coop Zrt. 25. számú kecskeméti üzletének boltvezetője, valamint Tóthné Dobi Hilda, az Unió Coop Zrt. miskolci Árucsarnok szuper plusz üzletvezetője kapott.

Az ünnepségen elsőként Eppel János, a VOSZ elnöke köszöntötte a résztvevőket, aki beszédében kihangsúlyozta a kereskedelem, az általa termelt GDP és egyáltalán az emberek megfelelő kiszolgálása mennyire hangsúlyos pozícióba került az elmúlt időszakban. Emellett kitért a VOSZ érdekképviseleti szerepére, és hogy a jövőben is meghatározó szakmai területe lesz a szövetség munkájának, hiszen a tagjaik között rengetegen vannak, akik a kereskedelem területén tevékenykednek. Eppel János megemlítette a koronavírus és az újabb inflációs- és energiaválságok kereskedelem területén is érzékelhető hosszútávú hatásait.

A kereskedelemben több mint 500 ezer ember dolgozik, amivel a legnagyobb foglalkoztatói szektor, emellett pedig a legmagasabb ÁFA és adóbefizető is egyben – mondta Krisán László. A VOSZ kereskedelmi tagozatának elnöke szerint ezért még inkább foglalkozni kell a statisztikai adatokkal, miszerint 2022. augusztusában a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,3, naptárhatástól megtisztítva 2,4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit, ám ez az idei, havi lebontásban mindössze 0,5 százalékos emelkedést jelent, bár igaz, hogy egy március óta csökkenő tendenciát szakított meg vele, ugyanakkor egy válságra készülő társadalom képét mutatja. Idén márciustól egyre erőteljesebben érvényesül a vásárlásokban a romló gazdasági kilátások hatása, a háború és az annak következtében kialakított uniós szankciók – elsősorban az energiaárakra, a forint árfolyamára és az inflációs környezetre, ez alapján nem sok jóra számíthat a szektor az év hátralévő időszakában.

Az esemény fővédnöke Dr. Nagy István agrárminiszter kiemelte:

„Az agrártárca felelősségi köre úgy bővült, hogy már nemcsak az élelmiszerek/termékek előállítása tartozik a feladatai közé, hanem mindaz a szerteágazó munka is, ami azután következik, hogy a termékek elkészültek. Ám a nagyobb felelősség mellett ott van a nagyobb lehetőség is. A lehetősége annak, hogy a szakpolitikai céljainkat közelebb tudjuk vinni a fogyasztókhoz, egyúttal az eddigieknél közvetlenebb visszacsatolást kapjunk az ágazatunk tevékenységéről.”

A rendezvény kapcsán Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke kiemelte:

„az Európai Kereskedelem Napja igazi ünnep, és büszke vagyok arra, hogy több munkatársunk ismét szép elismerést kapott, amely ezekben a kihívásokkal teli időszakban még többet jelenthet a számukra. Lojalitásukért és ember feletti munkájukért köszönettel tartozunk nekik.”

A rendezvényen a szektor jeles szakemberi kerekasztal-beszélgetést is folytattak, amelyen többek között szóba került a rezsicsökkentés kérdésköre, az ársapka és az inflációs folyamatok hatásai, a munkaerőhiány, valamint a szektoron belüli digitalizációs és fejlesztési lehetőségek és annak bizonyos határai is. A beszélgetésen mások mellett részt vett Tóth Géza, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója is.

A COOP kitüntetettjei:

Klauzál Gábor Elismerő Oklevelet vehetett át:

  • Makk György, az Alföld Pro-Coop Zrt. gazdasági igazgatója és
  • Kovácsné Madarász Katalin, a Coop Szolnok Zrt. 840. számú tiszaszőlősi üzletének vezetője,

Magyar Kereskedelemért Nagydíjban részesült:

  • Buzás Jánosné, a Nyírzem Zrt. 75. számú nyírbátori üzletének vezetője,
  • Maticskáné Kozma Julianna, a Co-op Star Zrt. 581. számú recski Coop szuper plusz üzletének vezetője,
  • Besenyei Julianna Mária, az Univer Coop Zrt. 25. számú kecskeméti üzletének vezetője,
  • Tóthné Dobi Hilda, az Unió Coop Zrt.101. számú miskolci Árucsarnok szuper plusz üzletvezetője.
Forrás: 
CO-OP Hungary Zrt

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A cuki gyümölcs jobban fogy

A spanyol SanLucar zöldség-gyümölcs nagykereskedő cég a 101 kiskutyával pörgeti fel az eladásait, egyelőre csak Németországban és Ausztriában. Ráadásul spanyolországi narancsültetvény-látogatást is nyerhetnek a dalmatás csomagolású termékek vevői. Az ötlet nem rossz.

Játékkal és kóstoltatással népszerűsítik a mangalicahúst

Minél többet, minél több helyen együnk mangalicahúst! Így summázta a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke a farsangi időszakig tartó kampány célját. Az Agrármarketing Centrum és az Agrárminisztérium negyedik éve már nemcsak általában a hazai sertéshús fogyasztását igyekszik ösztönözni, hanem a prémium mangalicahúsét is.

Változott a fogyasztói magatartás

A magyar zöldség-gyümölcs árakat a globális hatások mellett az idényjelleg és az időjárás is erősen befolyásolja. A kereskedelmi láncok törekednek arra, hogy minél több magyar eredetű terméket kínáljanak és kiegyenlített legyen a forgalom, derült ki a körkérdésünkre adott válaszokból.

Még mielőtt feledésbe merülne

Egy sor olyan zöldséget ismerünk mi is, amelyek nélkül egy generációval korábban még elképzelhetetlen volt a téli étrend, most pedig az adja a folyamatos témát az ágazatnak, hogy miként lehetne a forgalom visszaesését megállítani. Nyugat-Európa tradicionális téli zöldsége, a halványított cikória is ezzel küzd, a Belgiumban másodszor megrendezett cikóriahét fogyasztásélénkítő hatása azonban úgy tűnik, meggyőző.

Kevesebbet vásároltunk decemberben

Tavaly decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,8, naptárhatástól megtisztítva 3,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest - jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Még nem tért teljesen magához a sörpiac a pandémia után

Nőtt tavaly a magyarországi söripari cégek értékesítése az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől, a hazai termelés 2022-ben a 2021-es szint közelében alakult. A termékek között - az előző évek tendenciáját folytatva - tovább emelkedett a prémium- és szuperprémium kategóriájú, illetve az alkoholmentes sörök aránya - mondta el Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója az MTI kérdésére.

Esnek a globális élelmiszerárak

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) honlapjára pénteken felkerült adatok szerint januárban az átfogó árindex 131,2 pont lett, ami 1,1 pont (0,8 százalék) csökkenés decemberhez képest. Ez volt a 10. egymást követő havi csökkenés.

Német–francia együttműködés

Az Élysée-szerződés aláírásának 60. évfordulója alkalmából megtartott francia–német miniszteri tanácskozáson Cem Özdemir német mezőgazdasági miniszter és francia kollégája, Marc Fesneau szoros együttműködésről állapodtak meg a kulcsfontosságú európai agrárpolitikai projektek során.

Zabital tejkosztümben

„shhh…This Is Not M*lk” felirattal forgalmaz és reklámoz egy 3,5 százalékos zsírtartalmú zabitalt a Danone. Látszólag nem is sért ezzel jogszabályt, hiszen az elnevezésben és a reklám­szlogenben nem szerepel a tej szó. Ennek ellenére mégis megkérdőjelezhetőnek tűnik a szlogen, mert egy szót látványosan kiemelnek benne – azt, hogy MILK.

A türelem orchideát terem

Csak nagyon kevesen vállalkoznak orchidea termesztésére üzemi körülmények között, mégis a tordasi Botta Kertészet egy különleges szépségnek, a cymbídium orchidea (csónakorchidea) termesztésére szakosodott. A családi kertészet az orchideát vágottvirágként és cserepes dísznövényként is értékesíti, évről évre igyekeznek gazdag szín- és fajtaválasztékkal kielégíteni a piaci igényeket.