Back to top

Élelmiszergyűjtés a hétvégén

A nélkülözők számára is tegyen egy tetszőleges tartós élelmiszert a kosarába! – erre kér mindenkit a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, amely péntektől vasárnapig szervezi legnagyobb idei élelmiszergyűjtő akcióját.

​​Az adományokból főként időseket, nagycsaládosokat, családsegítő szolgálatok és gyermekotthonok ellátottjait, fogyatékkal élőket, hajléktalanokat és a legelmaradottabb településeken lakókat segítik
​​Az adományokból főként időseket, nagycsaládosokat, családsegítő szolgálatok és gyermekotthonok ellátottjait, fogyatékkal élőket, hajléktalanokat és a legelmaradottabb településeken lakókat segítik
Fotó: György Ádám Rómeó/TESCO
A hétvégi vásárlás során beszerzett adományt a kasszák melletti gyűjtőpontokon lehet leadni az ország 160 településén, 334 áruházban. Az akcióban 6500 önkéntes közreműködik, hogy karácsonyra eljussanak a felajánlások a rászoruló emberekhez és családokhoz.

Az Élelmiszerbank 2006 óta minden évben megszervezi a karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtést, amire idén november 18. és 20. között, péntektől vasárnapig kerül sor négy kiskereskedelmi lánc, a Tesco, az ALDI, az Auchan és a METRO áruházaiban. Az adományokat az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkénteseinél lehet leadni, a kasszák közelében kijelölt gyűjtőpontokon pénteken 15-től 20, szombaton 8-tól 19, vasárnap pedig 8-tól 18 óráig.

„Sajnos, egyre több új arccal, korábban nem ismert látogatóval találkozunk a rászorulók között az élelmiszerosztásainkon – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke. Olyan emberekkel is, akik

tavaly még maguk is felajánlást tettek a nehezebb sorsú emberek számára, de idén már önmaguk is segítségre szorulnak.

Önkénteseinkkel az ő számukra kérjük a vásárlók segítségét a háromnapos akció során, hogy senkinek ne maradjon üresen a tányérja az ünnepek idején.”

Az akcióban 6500 önkéntes közreműködik
Az akcióban 6500 önkéntes közreműködik
Fotó: Sorok Péter/TESCO
A vásárlók az adományaikkal közvetlenül a környezetükben élő nehézsorsú embereket segíthetik, az összegyűjtött élelmiszereket ugyanis az adott áruház környéken működő karitatív szervezetek közreműködésével juttatják el a nélkülözőkhöz az ünnepeket megelőző időszakban, illetve a leghidegebb januári hetekben. A konzervek, a rizs, a keksz, a csokoládé, a bébiétel, a tészta, a tartós tej és az édességek jelentik a legnagyobb segítséget, illetve bármilyen hűtést nem igénylő élelmiszer.

A Tesco pénzügyi támogatást is nyújt a három nap során a vásárlók felajánlásai mellé.

Az áruházaiban adományozott termékek értékének 20 százalékával segíti az Élelmiszerbank egészéves élelmiszermentő munkáját. Aki pedig a hétvége során nem tud személyesen ellátogatni egyik áruházba sem, de szívesen segítené a gyűjtést, annak a Tesco Otthonról szolgáltatás kínál lehetőséget a jótékonykodásra. A bevasarlas.tesco.hu oldalon a hónap végéig lehet adománycsomagokat vásárolni.

Az Élelmiszerbank az adományokból főként időseket, nagycsaládosokat, családsegítő szolgálatok és gyermekotthonok ellátottjait, fogyatékkal élő embereket, hajléktalanokat és a legelmaradottabb településeken élőket segíti.

Tavaly a háromnapos akció minden percében 223 kiló élelmiszert adományoztak az áruházak vásárlói, több mint százezren ajánlottak fel kisebb-nagyobb adományokat. Összesen 348 ezer kiló tartós élelmiszer gyűlt össze, amiből 70 ezer nélkülöző kapott csomagot.

Forrás: 
Élelmiszerbank

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A cuki gyümölcs jobban fogy

A spanyol SanLucar zöldség-gyümölcs nagykereskedő cég a 101 kiskutyával pörgeti fel az eladásait, egyelőre csak Németországban és Ausztriában. Ráadásul spanyolországi narancsültetvény-látogatást is nyerhetnek a dalmatás csomagolású termékek vevői. Az ötlet nem rossz.

Játékkal és kóstoltatással népszerűsítik a mangalicahúst

Minél többet, minél több helyen együnk mangalicahúst! Így summázta a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke a farsangi időszakig tartó kampány célját. Az Agrármarketing Centrum és az Agrárminisztérium negyedik éve már nemcsak általában a hazai sertéshús fogyasztását igyekszik ösztönözni, hanem a prémium mangalicahúsét is.

Változott a fogyasztói magatartás

A magyar zöldség-gyümölcs árakat a globális hatások mellett az idényjelleg és az időjárás is erősen befolyásolja. A kereskedelmi láncok törekednek arra, hogy minél több magyar eredetű terméket kínáljanak és kiegyenlített legyen a forgalom, derült ki a körkérdésünkre adott válaszokból.

Még mielőtt feledésbe merülne

Egy sor olyan zöldséget ismerünk mi is, amelyek nélkül egy generációval korábban még elképzelhetetlen volt a téli étrend, most pedig az adja a folyamatos témát az ágazatnak, hogy miként lehetne a forgalom visszaesését megállítani. Nyugat-Európa tradicionális téli zöldsége, a halványított cikória is ezzel küzd, a Belgiumban másodszor megrendezett cikóriahét fogyasztásélénkítő hatása azonban úgy tűnik, meggyőző.

Kevesebbet vásároltunk decemberben

Tavaly decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,8, naptárhatástól megtisztítva 3,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest - jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Még nem tért teljesen magához a sörpiac a pandémia után

Nőtt tavaly a magyarországi söripari cégek értékesítése az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől, a hazai termelés 2022-ben a 2021-es szint közelében alakult. A termékek között - az előző évek tendenciáját folytatva - tovább emelkedett a prémium- és szuperprémium kategóriájú, illetve az alkoholmentes sörök aránya - mondta el Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója az MTI kérdésére.

Esnek a globális élelmiszerárak

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) honlapjára pénteken felkerült adatok szerint januárban az átfogó árindex 131,2 pont lett, ami 1,1 pont (0,8 százalék) csökkenés decemberhez képest. Ez volt a 10. egymást követő havi csökkenés.

Német–francia együttműködés

Az Élysée-szerződés aláírásának 60. évfordulója alkalmából megtartott francia–német miniszteri tanácskozáson Cem Özdemir német mezőgazdasági miniszter és francia kollégája, Marc Fesneau szoros együttműködésről állapodtak meg a kulcsfontosságú európai agrárpolitikai projektek során.

Zabital tejkosztümben

„shhh…This Is Not M*lk” felirattal forgalmaz és reklámoz egy 3,5 százalékos zsírtartalmú zabitalt a Danone. Látszólag nem is sért ezzel jogszabályt, hiszen az elnevezésben és a reklám­szlogenben nem szerepel a tej szó. Ennek ellenére mégis megkérdőjelezhetőnek tűnik a szlogen, mert egy szót látványosan kiemelnek benne – azt, hogy MILK.

A türelem orchideát terem

Csak nagyon kevesen vállalkoznak orchidea termesztésére üzemi körülmények között, mégis a tordasi Botta Kertészet egy különleges szépségnek, a cymbídium orchidea (csónakorchidea) termesztésére szakosodott. A családi kertészet az orchideát vágottvirágként és cserepes dísznövényként is értékesíti, évről évre igyekeznek gazdag szín- és fajtaválasztékkal kielégíteni a piaci igényeket.