Az olasz Agricola Lusia – Citrus Specialist különösen lédús narancsfajtákból álló márkát hozott létre, I Succosi néven. Ebben minden gyümölcs egyformán sok édes levet tartalmaz, függetlenül a fajtájától vagy eredetétől. A márka megalapozását az a hatéves kutatás tette lehetővé, amit a cég és a velencei Ca’ Foscari Egyetem közösen végzett.
A különleges termék termesztése jövedelmezőbb a gazdálkodóknak, és az egységes minőségű gyümölcshöz várhatóan a vásárlók is hűségesek lesznek. Egyedi csomagolásban kerül piacra az I Succosi márkájú narancs, amivel ráadásul 30%-kal kevesebb műanyagot használnak fel.
Az egyetemmel közösen kidolgozott módszert szabadalmaztatták és a 2010-ben Firenzében létrehozott treedom platformon keresztül a feltörekvő országok narancstermesztőinek is javasolják.
Fehér szamócát visz a Fruit Logistica kiállításra a kaliforniai Ekland Marketing Company. A Florida Pearl® márka számmal jelölt fajtája nemcsak megjelenésében, hanem ízében is teljesen új.
A Floridai Egyetemen nemesített szamóca hozama tövenként egy kilogramm. A Florida Pearl® sorozatba tartozó szamócafajták fehér vagy halvány rózsaszín színűek, élénkpiros magokkal a felszínükön, a gyümölcshús is fehér.
A TomaTech-Nirit paradicsomnemesítő cég új fajtasorral rukkolt elő, amelynek tagjai mind rezisztensek a rendkívül fertőző és nagy kárt okozó paradicsom barna termésráncosodás (ToBRFV) vírusra. A cég kutatói a vírus eredetét vizsgálva talált olyan genetikai markereket, amelyekkel könnyen azonosíthatók az ellenálló egyedek. Ezek segítségével születtek meg az új, ellenálló fajták, amelyek hamarosan piacra kerülnek. Az ellenálló paradicsomok termesztése olcsóbb lesz, mint a vírusra fogékonyaké.
A Syngenta új kantalup típusú sárgadinnyéi azért különlegesek, mert színváltozással jelzik az érettséget.
Amikor szedhetővé válnak, a zöld héjuk szép szalmasárgára színeződik. Ez a szemmel látható jellemző lehetővé teszi, hogy valóban minden dinnyét a kellő érettségben szedjenek le, és ritkábban is elég szedni. Az újdonságot az USA piacán vezették be, azután Közép- és Dél-Amerikában, Afrikában, Spanyolországban Olaszországban és Ausztráliában kezdték vizsgálni. Az IDEAL Melon márka két újdonsága a ColorFlavor és a ColorSweet kantalup típusú sárgadinnye-fajta.
Belépőjegyek csak elővételben, kizárólag online vásárolhatók 85 eurós áron, illetve napijegy is kapható 45 euróért. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara jóvoltából lehet kedvezményes árú jegyet vásárolni, ehhez a kiállítás magyar képviseleténél kell egy kódot igényelni a simon-lutring@ahkungarn.hu e-mail címen.