A szokatlan megjelenésű, ám tökéletes minőségű és ízű gyümölcsök és zöldségek teljes értékű élelmiszerek, nem szabad kidobni őket. Erre hívja föl a figyelmet a svájci vállalat, amely saját márkanévvel ellátva hozza forgalomba a szépséghibás termékeket.
fogyasztó
Uniós oltalmat kapott az Újfehértói meggy
Az Újfehértói meggy oltalom alatt álló földrajzi jelzésként való bejegyzésével 65-re emelkedett azoknak a magyar agrártermékeknek a száma, amelyek az Európai Unióban oltalmat élveznek.
Bíróság mondta ki: az Amazonnak is fel kell tüntetnie a zöldség-gyümölcs származási helyét
Egy fogyasztóvédelmi szervezet perelte be az Amazon Fresht, és a müncheni bíróság igazat adott neki, az online kereskedelemre szakosodott óriáscég élelmiszer-ágazatának ezentúl világos információval kell szolgálnia a zöldség-gyümölcs származási helyéről már a megrendelésnél.
Új almafajták kerülnek piacra Dél-Tirolból
Két dél-tiroli konzorcium, a VOG és a VIP három új almafajta bevezetését jelentette be, Tasty Trend kampányában. Az emberek ízlése nagyon különböző és változik is, ezért a dél-tiroli almatermesztők folyamatosan keresik az új fajtákat. Ezek a csak általuk forgalmazott almák kiváló ízükkel és jó tárolhatóságukkal tűnnek ki, ráadásul biotermesztésre is alkalmasak.
Az ötlettől a fajtáig
Amíg egy zöldségfajta régen 15-20 évig termesztésben volt, az utóbbi időszakban akár már 3-5 év múlva felváltja egy újabb. A korszerű módszereknek köszönhetően felgyorsult a nemesítés. A nemesítőknek azonban nincs könnyű dolguk, mert a fajtákkal szemben eltérnek, sőt nem ritkán ellentétesek a termelők, a feldolgozók, a kereskedők és a fogyasztók elvárásai.
A magyar háztartások mézfogyasztási és vásárlási szokásai
A Szent István Egyetem Mezőgazdaság és Környezettudományi Kar szakképzett méhész levelező szakán szakdolgozatot készítettem. Címe: A méhész szakma státuszának és megítélésének hatása a mézfogyasztásra. Belső témavezetőm az Üzleti Tudományok Intézete Gazdaság- és Társadalomtudományi Karról dr. Lehota József DSc. Professor emeritus volt.
Vedd a hazait! Védd a hazait!
„Böjt vagy Bőség?” – ezzel a címmel rendezett február 10-én online sajtótájékoztatót az idén 15 éves Magyar Termék Nonprofit Kft., ahol Benedek Eszter ügyvezető ismertette a #veddahazait újratöltve! kampány célját, valamint a kezdeményezéshez csatlakozó vállalkozások vezetői is beszámoltak a koronavírus-járvány ideje alatt zajló hazai élelmiszer-fogyasztásról.
Megzavarta a kaliforniai dió a piacot
Olaszországban a belföldi diófogyasztásnak mindössze a felét tudják megtermelni, ezért az előző években jellemzően már karácsony előtt elfogyott a hazai készlet. Jelenleg azonban még mindig sok dió áll a raktárakban.
Az e-tejkereskedelem trónjára tör az Arla Európában
Az Arla célja, hogy a tejágazat e-kereskedelmi vezetője legyen Európában. Terveik szerint a következő öt évben megdupláznák eladásaikat az online platformon keresztül, mely 600 millió eurót jelentene. Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban és Hollandiában 9700 tejtermelő közös tulajdonosa az Arla-nak.
Alkoholok - A fogyasztók másképp gondolják
Minél jobban beleássa magát valaki az alkoholfogyasztással kapcsolatos statisztikai adatokba, annál jobban elbizonytalanodik. Abban viszonylag nagy az egyetértés, hogy az utóbbi évtizedekben enyhén csökken a hazai alkoholfogyasztás, és ez az irányzat nagyjából az egész kontinenst jellemzi. Érdekes kérdés, hogy az összes alkoholos italból milyen részarányt képviselnek az egyes italféleségek.