A csomagolóipar évek óta küzd az iparág negatív társadalmi megítélésével. A sok csomagolóanyag kétségtelenül komoly környezeti terheléssel jár. Az előállításukhoz, a tárolásukhoz és a megsemmisítésükhöz is rengeteg energiát, vizet, fát, és más erőforrásokat használunk fel. Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy a megfelelő csomagolás hosszú ideig képes biztonságos tárolást biztosítani az élelmiszerek számára. A nyugati világra is jellemző élelmiszer veszteség visszaszorításában nagy szerepet játszik a hatékony csomagolás. Így nehéz eldönteni mi okoz nagyobb kárt: ha kevesebb csomagolóanyagot használunk, az élelmiszer könnyebben megy tönkre, és így az élelmiszer előállítása során felhasznált erőforrások vesznek kárba, vagy a csomagolóipar környezeti terhe-e a nagyobb.
Kraft Heinz, az Egyesült Államok egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata nem aprózta el célkítűzéseit. 2025-re 100 százalékban lecseréli a csomagolásait: egy része újrahasznosítható, más része újrafelhasználható, harmadik része komposztálható, lebomló lesz. Bernardo Hees a vállalat vezérigazgatója elmondta:
„Bár még nem tudjuk minden kérdésre a választ, tartozunk annyival a következő generációnak, akikkel együtt otthonunknak hívjuk ezt a bolygót, hogy jobb csomagolási technológiákat fejlesztünk ki.”
Egy ekkora feladatot egyedül még az egyik legnagyobb vállalat sem képes véghezvinni. A Kraft Heinz épp ezért több külső tanácsadóval dolgozik együtt, többek között az Environmental Packaging International-lal.
Kávékomposzt csomagostul
Anglia egyik legismertebb kereskedelmi lánca, a Waitrose is elkötelezte magát a fenntartható fejldőséd kialakítása mellett a napokban. A cég bejelentette, hogy sajátmárkás kávékapszulákat dob a piacra, melyek csomagolása teljes mértékben lebomlik.
Hasonlóan az amerikai élelmiszergyártóhoz, a Waitrosi is azt tűzte ki célul, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolása újrahasznosítható, újra felhasználható, vagy lebomló lesz.
A jelenlegi „kávés” lépés lényege, hogy kapszulák újrahasznosított kartonpapírból készülnek. A cég sajtófönöke elmondta:
Az új kávékapszulák decembertől érhetőek el a bolt polcain.