Back to top

Technicizálódó agrármédia – IX. Médianap

Átalakuló médiapiac, generációs szükségszerűségek, és a naprakész információkra való mind nagyobb igény jellemzi az agráriumot, illetve annak kommunikációs szegmensét, a mezőgazdasági lappiacot, és agrármarketinget – ez derült ki az immáron kilencedik alkalommal megrendezett Agrármarketing és –média napon.
Az AGROmashEXPO keretében megrendezett, a Magyar Mezőgazdaság immáron hagyományos partnertalálkozóján minden eddiginél több fiatal vett részt.

A Médianap alapgondolata továbbra is az, hogy kiadónk szolgálja az agráriumból élőket, információt adjon át nekik. Esetükben azonban a klasszikus marketingeszközök nem, vagy csak korlátozottan működnek – vezette fel az eseményt a Magyar Mezőgazdaság ügyvezető igazgatója, Sári Enikő.

Hozzátette: sokáig a szaklapok elegendőnek bizonyultak a kommunikációra, és ma is ez jelenti a legfontosabb fórumot ezen a sajátos területen. A digitalizáció, az új eszközök azonban betörnek az agrárkommunikáció világába is, amelyre minden szereplőnek reagálnia kell. Ennek oka, hogy a jövő agrárszakemberei, a fiatalok ma már teljes összhangban élnek és dolgoznak a modern technológiákkal.

Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Fotó: Csatlós Norbert
Erre a gondolatra rímelt Németh Szabolcs előadása. A Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: a magyar mezőgazdaságban a gazdálkodók korösszetétele rendkívül eltolódott az idősek irányába, ezért az ágazat megérett egy generációváltásra. Ráadásul a gazdálkodók végzettsége gyakorta nem kellő mértékű, mindössze 4 százalékuk rendelkezik szakirányú felsőfokú végzettséggel, és csak 10 százalékuk középfokú képzettséggel.

Ennek érdekében a Corvinus Agribusiness, mint az agrármérnök hallgatók szövetsége igyekszik a fiatalokat megnyerni az agrárium ügyének.

“Minél több fiatal, gyakorlatias, magasan képzett szakemberre van szüksége az agráriumnak”

– jelentette ki az elnök. A Corvinus Agribusiness ezért előadásokat, kurzusokat, sőt tanulmányutakat szervez, valamint igyekszik népszerűsíteni a mezőgazdaságot a pályaválasztás előtt álló diákok körében is.

Szőke Péter, az Isobar Budapest Zrt. cégvezetője
A reklámköltésről, illetve annak szerkezeti átalakulásáról tartott előadást Szőke Péter, az Isobar Budapest kommunikációs ügynökség ügyvezetője. A szakember ismertette: a Magyar reklámpiacon a mélypont 2011-ben jött el, azóta fokozatosan újra növekszik a hirdetési ágazat. A költésben az első mezőnyben a gyógyszeripar, az FMCG szektor, valamint az állami szektor áll, az agrárium ettől jelentősen elmarad. Ez utóbbi nem csoda, hiszen ezen a területen rendszerint B2B hirdetési kommunikáció zajlik, nagyarányú lakossági kampány nem jellemző.

A szakember szerint az átalakulás tovább zajlik, a hirdetési piacot eluralják a zárt felületek, például a Facebook, a storytelling típusú kommunikáció, a streaming, és egyéb új eszközök.

Hasonló trendeket vázolt fel Peresztegi Zoltán is. A Google Magyarország egykori alapítója, aki ma Kaliforniában saját startup vállalkozását működteti, videóüzenetben küldte el előadását Los Angelesből. Mint kifejtette: az új technológiák újraosztják a hirdetési piacot is, a hírfogyasztás nem csupán digitalizálódik, de mindinkább áttevődik a mobileszközökre. Előrejelzésében elmondta: a mesterséges intelligencia térnyerése, a tech- és médiaóriások közötti fúziók, valamint a streaming átalakítja a hirdetés folyamatát és a háttérben működő ágazatot is.

Mindezen folyamatokra a Magyar Mezőgazdaság Kiadónak is reagálnia kell – vetette fel előadásában Práger Ádám. A Magyar Mezőgazdaság online üzletág-vezetője egy régi magyar népmesével, a Pirosmalac történetével világította meg szemléletesen azt, hogy az online kommunikáció hogyan alakult ki lapcsoportunknál.

A nehézségek végén – ahogy a mesében is – itt is happy enddel zárul a történet: mára 100 ezer havi látogatót, és 400 ezer oldalletöltést regisztrál a magyarmezogazdasag.hu.

Végezetül lapcsoportunk új kezdeményezéséről, az Adorján János díj megalapításáról számolt be lapunk főszerkesztője, Bárdos Edit. Mint elmondta: a díjat lapunk legjobb külső szerzői kapják az olvasók szavazatai alapján. Olyan szerzők, akik tudományos felkészültségben, modern, naprakész ismeretekben, hasznos információkban gazdag cikkeket adnak az olvasóknak. A díj fővédnöke a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ mindenkori főigazgatója. A jelenlegi főigazgató, Gyuricza Csaba gratulált a díj megalapításához, és kijelentette: fővédnökként mindent megtesz annak megismertetésére, és elismertetésére egyaránt.

MMG - Szőke Péter - az agrárszektor szereplőinek médiaköltési szokásairól

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A precíziós gazdálkodást kutatják a Széchenyi István Egyetem óvári karán

A győri Széchenyi István Egyetem hagyományosan rendkívül erős gyökerekkel rendelkezik a műszaki és informatikai tudományok terén, s erre építve valósít meg a mosonmagyaróvári Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar egy olyan projektet, amelynek középpontjában a precíziós gazdálkodás áll.

Hat százalékkal nőtt a Corteva árbevétele

Erős eredményekről számol be a Corteva 2021-es első negyedévi jelentése. Az egész évre nézve magasabb nettó értékesítést vár a globális mezőgazdasági vállalat.

Életképes egyetemek, piacképes tudás: fókuszban a hallgatók

Sokféle vélemény jelent meg a felsőoktatási modellváltásról, de azokat az összefüggéseket, amelyek rámutatnak, hogy nemcsak az egyetemek, hanem a hallgatók is profitálnak majd belőle, nem könnyű felismerni.

Kevesebb jég, kevesebb kár

Április közepén megnyomták a gombot, s ezzel üzembe helyezték az országos jégkármérséklő rendszert. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) által üzemeltetetett, az ország 986 pontjáról ezüst-jodidot a felhőkbe juttató rendszer minden évben több milliárd forint kárt előz meg a mezőgazdaságban, emellett lakossági, ipari, állami létesítményeket, ingatlanokat és ingóságokat is véd.

Kezdődik az egyéni gazdaságok összeírása

Országszerte mintegy 21 ezer egyéni gazdaság részvételével kezdi meg május 15-én a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) az egyéni gazdaságok összeírását. A válaszadók május 25-ig online, azt követően pedig június 15-ig összeírók segítségével, személyesen vagy telefonon keresztül válaszolhatnak a kérdésekre.

Megújuló agrárium, megújuló vidék

Tisztes eredményt tudhat maga mögött a magyar agrárium. Az elmúlt években tapasztalt termelékenység és hatékonyság növekedés, a megtermelt javak minőségének javulása büszkeségre adhat okot - fogalmazott az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az Agroinform online rendezvényének megnyitóján.

Új fajták és takarmányok

A takarmányozás mindig is az állattenyésztéssel kapcsolatos kutatásoknak azon területe volt, ahol a gazdasági élet szereplői szívesen együttműködtek az egyetemekkel, hisz a takarmányozási költségek csökkentése meghatározó az állati termék előállításának rentabilitásában.

Az integráció nem a vitákról szól

Hatalmas erőfeszítéseket tesz az Európai Unió a leszakadó országok gazdasági felzárkóztatásáért, a közös gazdasági erőt biztosító integráció elmélyítéséért, és még sok tennivaló van ennek érdekében. Erőfeszítések ide vagy oda, az biztos, hogy a COVID után gazdasági értelemben is más lesz a világ.

A tehenész-gumicsizma már a múlté

Egy pályakezdő agrármérnöknek hatalmas megpróbáltatás a semmiből felépíteni egy vállalkozást, ugyanakkor nem is lehetetlen. Hogy megvalósuljon, folyamatos tapasztalatszerzésre van szükség: meg kell ismerni a szakma legalját, a kétkezi munkát, az alkalmazottak gondolkodásmódját, az állatok életét, és ezekből építkezve létrehozni a vállalkozást, máskülönben a cég ingatag alapokon nyugszik.

A személyi jövedelemadó bevallási tervezetet érdemes átnézni

Az adóhatóság által elkészített személyi jövedelemadó (szja) bevallási tervezetet mindenképpen érdemes átnézni, szükség esetén módosítani - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).