Back to top

Technicizálódó agrármédia – IX. Médianap

Átalakuló médiapiac, generációs szükségszerűségek, és a naprakész információkra való mind nagyobb igény jellemzi az agráriumot, illetve annak kommunikációs szegmensét, a mezőgazdasági lappiacot, és agrármarketinget – ez derült ki az immáron kilencedik alkalommal megrendezett Agrármarketing és –média napon.
Az AGROmashEXPO keretében megrendezett, a Magyar Mezőgazdaság immáron hagyományos partnertalálkozóján minden eddiginél több fiatal vett részt.

A Médianap alapgondolata továbbra is az, hogy kiadónk szolgálja az agráriumból élőket, információt adjon át nekik. Esetükben azonban a klasszikus marketingeszközök nem, vagy csak korlátozottan működnek – vezette fel az eseményt a Magyar Mezőgazdaság ügyvezető igazgatója, Sári Enikő.

Hozzátette: sokáig a szaklapok elegendőnek bizonyultak a kommunikációra, és ma is ez jelenti a legfontosabb fórumot ezen a sajátos területen. A digitalizáció, az új eszközök azonban betörnek az agrárkommunikáció világába is, amelyre minden szereplőnek reagálnia kell. Ennek oka, hogy a jövő agrárszakemberei, a fiatalok ma már teljes összhangban élnek és dolgoznak a modern technológiákkal.

Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Fotó: Csatlós Norbert
Erre a gondolatra rímelt Németh Szabolcs előadása. A Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: a magyar mezőgazdaságban a gazdálkodók korösszetétele rendkívül eltolódott az idősek irányába, ezért az ágazat megérett egy generációváltásra. Ráadásul a gazdálkodók végzettsége gyakorta nem kellő mértékű, mindössze 4 százalékuk rendelkezik szakirányú felsőfokú végzettséggel, és csak 10 százalékuk középfokú képzettséggel.

Ennek érdekében a Corvinus Agribusiness, mint az agrármérnök hallgatók szövetsége igyekszik a fiatalokat megnyerni az agrárium ügyének.

“Minél több fiatal, gyakorlatias, magasan képzett szakemberre van szüksége az agráriumnak”

– jelentette ki az elnök. A Corvinus Agribusiness ezért előadásokat, kurzusokat, sőt tanulmányutakat szervez, valamint igyekszik népszerűsíteni a mezőgazdaságot a pályaválasztás előtt álló diákok körében is.

Szőke Péter, az Isobar Budapest Zrt. cégvezetője
A reklámköltésről, illetve annak szerkezeti átalakulásáról tartott előadást Szőke Péter, az Isobar Budapest kommunikációs ügynökség ügyvezetője. A szakember ismertette: a Magyar reklámpiacon a mélypont 2011-ben jött el, azóta fokozatosan újra növekszik a hirdetési ágazat. A költésben az első mezőnyben a gyógyszeripar, az FMCG szektor, valamint az állami szektor áll, az agrárium ettől jelentősen elmarad. Ez utóbbi nem csoda, hiszen ezen a területen rendszerint B2B hirdetési kommunikáció zajlik, nagyarányú lakossági kampány nem jellemző.

A szakember szerint az átalakulás tovább zajlik, a hirdetési piacot eluralják a zárt felületek, például a Facebook, a storytelling típusú kommunikáció, a streaming, és egyéb új eszközök.

Hasonló trendeket vázolt fel Peresztegi Zoltán is. A Google Magyarország egykori alapítója, aki ma Kaliforniában saját startup vállalkozását működteti, videóüzenetben küldte el előadását Los Angelesből. Mint kifejtette: az új technológiák újraosztják a hirdetési piacot is, a hírfogyasztás nem csupán digitalizálódik, de mindinkább áttevődik a mobileszközökre. Előrejelzésében elmondta: a mesterséges intelligencia térnyerése, a tech- és médiaóriások közötti fúziók, valamint a streaming átalakítja a hirdetés folyamatát és a háttérben működő ágazatot is.

Mindezen folyamatokra a Magyar Mezőgazdaság Kiadónak is reagálnia kell – vetette fel előadásában Práger Ádám. A Magyar Mezőgazdaság online üzletág-vezetője egy régi magyar népmesével, a Pirosmalac történetével világította meg szemléletesen azt, hogy az online kommunikáció hogyan alakult ki lapcsoportunknál.

A nehézségek végén – ahogy a mesében is – itt is happy enddel zárul a történet: mára 100 ezer havi látogatót, és 400 ezer oldalletöltést regisztrál a magyarmezogazdasag.hu.

Végezetül lapcsoportunk új kezdeményezéséről, az Adorján János díj megalapításáról számolt be lapunk főszerkesztője, Bárdos Edit. Mint elmondta: a díjat lapunk legjobb külső szerzői kapják az olvasók szavazatai alapján. Olyan szerzők, akik tudományos felkészültségben, modern, naprakész ismeretekben, hasznos információkban gazdag cikkeket adnak az olvasóknak. A díj fővédnöke a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ mindenkori főigazgatója. A jelenlegi főigazgató, Gyuricza Csaba gratulált a díj megalapításához, és kijelentette: fővédnökként mindent megtesz annak megismertetésére, és elismertetésére egyaránt.

MMG - Szőke Péter - az agrárszektor szereplőinek médiaköltési szokásairól

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Rolls-Royce motorok a mezőgazdaságban

A nagy teljesítményű motorokat gyártó németországi Friedrich­shafenben működő, eddig MTU néven ismert motorgyár a jövőben Rolls-Royce Power System néven szerepel.

Ki kell állnunk a világ elé

Nem kell a nemek közti egyenlőtlenségeket feltétlenül felszámolni, inkább fel kell azokat használni a mezőgazdaságban is. Erre a következtetésre jutottak a "Milyen kihívások állnak a mezőgazdaságban dolgozó nők előtt?" című kerekasztal beszélgetés résztvevői.

Stratégiai megállapodást kötött az Agrárminisztérium és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

A hazai agrár- és élelmiszerszektor erősítése, érdekeinek érvényesítése csak egy széleskörű társadalmi összefogás keretében valósulhat meg – jelentette ki Nagy István Agrárminiszter az agrártárca és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Között létrejött partnerségi megállapodás aláírását követően, hétfőn, Budapesten.

KSH: 10,9 százalékkal nőtt az export szeptemberben

Szeptemberben az export euróban számított értéke 10,9 százalékkal, az importé 6,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A külkereskedelmi többlet 385 millió euróval nőtt, és 566 millió eurót tett ki - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn első becslése alapján.

Jelentés a német agrárgazdaságról

Julia Klöckner (CDU) szövetségi élelmezési és mezőgazdasági miniszter október utolsó hetében terjesztette be a német kormány elé a szaktárca idei, az elmúlt 4 év eredményeit és agrárpolitikai intézkedéseit összefoglaló jelentését.

2500 kutató egybehangzóan állítja: az intenzív mezőgazdálkodás káros a természetet

A KAP teljes és azonnali reformját szorgalmazzák európai tudományos műhelyek, melyek kutatói nyílt levélben szólítják fel az Európai Unió vezetőit a természeti értékek pusztításának megállítására. A riasztó mértékű csökkenés mára a teljes agrár-életközösséget fenyegeti: tetten érhető a madár- és emlősfajok állományaiban, a kétéltű- és hüllőfajok, valamint az ízeltlábúak különböző csoportjaiban.

Az automatizált mezőgazdaság környezetszennyezőbb?

A mezőgazdasági és a gépjárműipart átalakította az automatizálás - de ha hagyjuk „elszabadulni” a fejlett technológiát, a bolygó szenvedni fog. Minderről Laurie Wright, a southamptoni Solent Egyetem tanszékvezetője beszélt az Independent című brit lapban.

Folytatódik a vajdasági gazdaság fejlesztése

2016-ban új korszak kezdődött a vajdasági magyarság életében: elindult a magyar állam gazdaságfejlesztési programja, amit a szerb kormány is elfogadott. Azóta kiderült, hogy a programnak Szerbia és Magyarország is a nyertese, mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter októberben Zentán, a magyar állam vajdasági gazdaságfejlesztési programjának szerződésaláírási ünnepségén.

Mandarint kínál a jégkirálynő

Ausztriában és Németországban a Jégvarázs 2 Disney-film bemutatójához köti új marketingkampányát a SanLucar, amivel a gyerekek érdeklődését akarja fölkelteni a citrusfélék iránt. Az őszi téli időszakban különösen fontos a citrusfélék fogyasztása, a marketingkampányban a narancs, a citrom, a mandarin és a datolyaszilva szerepel.

Válság felé tart a német mezőgazdaság?

Rég volt ilyen rossz a német mezőgazdasági üzemek hangulata, mint 2019 szeptemberében, mondta Joachim Rukwied, a Német Parasztszövetség (DBV) elnöke egy 852 gazda megkérdezésén alapuló felmérés október közepén nyilvánosságra hozott eredményei alapján.