0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

A soproni borászok újrarendezték soraikat

A Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács, a Soproni Borút Egyesület és a lelkes önszerveződő, borért tenni akaró kör, az Effix-Marketing szakmai támogatását élvezve több hónapnyi háttérmunkával, közösen készítették el a borvidék marketing stratégiáját, és definiálták a megújításhoz szükséges feladatokat.

Sopron valaha Ödenburg néven a régió borászati központja volt. A legnyugatibb város körül találjuk hazánk legészakabbra fekvő, kiváló adottságokkal rendelkező vörösboros borvidékét. Ráadásul a klímaváltozás is csak segíti az itt dolgozó borászokat. Sokkal megbízhatóbban érnek be a fajták, s nagy vörösök, késői szüretelésből származó fehérek is megjelentek a palettán. Emellett a kialakult fogyasztói szokások is kedveznek a soproni boroknak, hiszen eljött a könnyed, gyümölcsös nedűk ideje.

Azt mondják, hogy a bor nem csak ásványi és nyomelemeinek köszönhetően támogatja egészségünket, hanem azáltal is, hogy mértékkel fogyasztva derűsebbé teszi mindennapjainkat. Erre mostanság különösen nagy szüksége van a legtöbbünknek, hiszen napról napra záporoznak a negatív hírek, vírusról, gazdasági visszaesésről, és további nehézségekről. Sopron és környékén mégis úgy tűnik, hogy az előbb említett jótékony hatásokon túl, további pozitívumokkal is szolgálnak a szőlősgazdák, borászok, valamint a velük együttműködő szakemberek.

Habár sokan, sokhelyütt fogadkoztak, hogy a mostani helyzetet inkább lehetőségként tekintik, mintsem, hogy sopánkodjanak, vagy a túlélésre összpontosítsanak, a Soproni Borvidék aktív közössége, valóban hozzálátott a nagy feladatnak.

Újrarendezték soraikat, a borvidékért tenni akaró jogi-, pénzügyi- és marketing kompetenciákkal rendelkező cégekkel szoros együttműködéseket alakítottak ki, s közös célként a Soproni Borvidék megújítását határozták meg.

A Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács, a Soproni Borút Egyesület és a lelkes önszerveződő, borért tenni akaró kör, az Effix-Marketing szakmai támogatását élvezve

több hónapnyi háttérmunkával, közösen készítették el a borvidék marketing stratégiáját és definiálták a megújításhoz szükséges feladatokat. 

A pandémiás helyzet valamelyest ugyan felülírta az eredeti elképzeléseket, ám április végére megszületett az első kézzel fogható eredmény. A borvidék, mely Sopron és környéke mellett Kőszeg és környéke, illetve Vaskeresztes borászatait is magába foglalja, új, a tradíciókra építő, ám jövőbe mutató, friss, új logót kapott.

Az új logót, követte a megújult közösségi oldal és social média kampány, párhuzamosan egy honlap és kiadványok készülnek. A borvidék újrapozicionálása, figyelem középpontjába kerülése mellett fontos célkitűzés a borértékesítés erősítése is.

Kiemelendő, hogy a Hegyközségi Tanácson keresztül ingyenes pénzügyi-, jogi- és marketing tanácsadás vehető igénybe, a Soproni Borút Egyesület pedig a borvidéki arculat és kommunikációs eszközök megújulásának ügyét viszi tovább.

Rég tapasztalt összefogás és céltudatosság jellemzi most a Soproni Borvidéket, és úgy tűnik, a lelkesedés és tenni akarás egyre szélesebb kört mozgat meg, mindez jó előjel a borvidék jövőjét illetően.

A közösségért tenni akaró, lelkes szakértői team tagjai:

Farkas Lajos, Mikó Gábor, Molnár Ákos, Molnár Tibor,  Nemes Attila, Németh Ottó, Németh Szabolcs,  Linzer Sámuel, Orosz Csaba, Orosz  Ferenc, Pakainé dr. Kováts Judit, Dr. Schneider István Gábor, Taschner Tamás, Varga Tamás,

Forrás: magyarmezogazdasag.hu