Back to top

A borturizmus jövője: digitalizáció és személyre szabott ajánlatok

Internetes konferenciát tartottak Fokvárosban, Innováció a borturizmusban a COVID-19 járvány összefüggésében címmel, amelyen Argentínából, Chiléből, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból felszólaló előadók osztották meg tapasztalataikat arról, milyen hatást gyakorolt a koronavírus járvány a borturizmusra.

Az International Organisation of Vine and Wine  (OIV) és a  World Tourism Organisation (WTO) szervezésében néhány héttel ezelőtt tartott webinárium moderátora Mariëtte de Toit-Helmbold  rámutatott arra, hogy az idegenforgalom mindig is ellenálló volt, és ez az iparág keményebben dolgozik a fenntarthatóbb újjáépítésért, mint valaha.

Feltétlenül újra kell indítanunk az idegenforgalmat, és a helyi, fenntartható utazásra kell összpontosítanunk.

Balatonfüredi Borhetek
Fotó: turizmus.com
Kiemelten kell kezelni az egészséget és a biztonságot az emberek megnyugtatása érdekében, illetve az ágazatok és régiók közötti együttműködést, amelynek középpontjában a helyi piac és a helyi emberek állnak, akik a borturizmus legnagyobb célcsoportja. Emellett szükség van kreatív megközelítésre, digitális megoldásokra, szem előtt tartva, hogy a technológia olyan eszköz, amelyhez emberi történetre van szükség ahhoz, hogy valódi hatást érhessen el.

A borturizmus most nagymértékben függ a szabadtéri rendezvények szervezésétől és kezelésétől,

mutatott rá a francia Catherine Leparmentier Dayot, a Great Wine Capitals-tól. Franciaországban a 2020-as nyári szezonban radikális változás történt a turisták származását tekintve, az idén ugyanis a turisták 94% -a francia. Kiemelte, ezek változásokat követelnek a szervezésben: fontos a kis helyi tevékenységek előnyben részesítése a nagy infrastruktúrákkal szemben, inkább vidéki, mint városi, inkább szabadtéri, mint beltéri rendezvényekre kell koncentrálni. Pozitív, hogy a borturizmus az összes követelményt biztosítani tudja a turistáknak, amelyeket az egészségügyi járvány idején előírnak. Azonban, továbbra is komoly nehézségekkel kell szembenézni a nyári szezon után, amikor a turisták visszatérnek  a munkájukhoz, ami a látogatók számának csökkenéséhez vezet.

Megoldásként a bortermelőknek szem előtt kell tartaniuk, hogy az innováció a túlélési mechanizmus, amit  nekik is meg kell lépniük. A fő kérdés, továbbra is az, hogyan tehetnék kívánatosabbá a helyi bort és a borászatokat a helyi turisták számára? 

Ez nagy kihívás, amelyre Bordeaux példáját hozta, ahol a látogatók többsége eddig külföldi volt. A borászatok helyzetét nehezíti, hogy a pincészeteknek semmilyen tervük és eszközük nem volt a belföldi turisták elérésére. Remélik, hogy a nemzetközi utazás hamarosan újraindul, ugyanakkor be kell látni, hogy be kell vonzani és ott kell tartani a helyi turistákat is, ehhez pedig fejlődnie kell a marketingnek, a bor köré épített történeteknek és az összes általunk létrehozott eszköznek.

Chilében nemzeti programot hoztak létre, amelynek célja a borturizmus megerősítése,  a befogadástól az alkalmazkodásig, az újraaktiválásig, három szakaszban valósítják meg. Az első szakaszban az egészségügyre és a biztonságra helyezték a hangsúlyt. Ezután jött az adaptációs szakasz, amelynek során a vállalatok új eszközöket készítettek elő és választottak ki a célcsoportjuk  eléréséhez, például on-line felületeket hoztak létre, webes szemináriumokat tartottak, hangsúlyt fektettek az ismeretátadásra. Végül a kommunikációnak és a marketingnek jut a kulcsszerepe.

Spanyolországban fontosnak tartják a személyre szabottabb élmények kidolgozását, amely kiegészítő ajánlat lehet a választott úti célokhoz.

Egri Bikavér Ünnep
Fotó: bikaverunnep.hu

 

Olaszországban is így gondolják:

ismerjék meg az ügyfeleket, hogy személyre szabott élményt tudjanak nyújtani, fontos a megfelelő egyensúly megtalálása a technológia és az emberi kapcsolat között, mivel a digitális kapcsolatok továbbra is itt maradnak velünk.

Ezekkel a változásokkal együtt a helyi turizmus fejlesztése vált a helyreállítás kulcsává, amelynek a fenntarthatóság az egyik pillére, mondta Roberta Garibaldi, aki hangsúlyozta a potenciális látogatókkal kapcsolatos hatékony adatgyűjtés fontosságát. Ezeknek a felhasználóknak a nyomon követése nagyon fontos a kreatív és hatékony szolgáltatások megtervezéséhez, az egyedi, személyre szabott ajánlatok kidolgozásához. Ezek az eszközök kiváló segítséget nyújtanak a látogatókkal való interakció fenntartásában, de nem szabad elengedni a személyes kapcsolatokat, és a jó sztorikat sem.

Sandra Carvao, az WTO turisztikai piackutatási és versenyképességi vezetője összefoglalva azzal zárta a webináriumot, hogy

az egyik legfontosabb dolog az ügyfélszerzés és a leendő vendégek megismerése, olyan modellekre van szükség, amelyekben az állami és a magánszektor együttműködik az idegenforgalom fejlesztésében a helyi közösségekkel.

Felhívta a figyelmet a desztináció menedzsmentjének fokozására, a látogatók bevonására az „új valóságba” a folyamat minden lépésében a digitalizációra támaszkodva. Hangsúlyozta a környezetvédelem és a fenntarthatóság fontosságát, példaként említve az egészségügyi protokollok miatt jelenleg használt eldobható anyagok és eszközök számának növekedését, ezért át kell gondolni,  hogyan lehet minimalizálni ezen intézkedések környezeti hatásait.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Mi lesz a mikulásvirággal?

Az osztrák mikulásvirág termesztők a magánszemélyek vásárlásaiban bíznak. Mivel a kertészetek a lezárás alatt is nyitva tarthatnak, sokan saját üvegházaik dekorálásával csábítják magukhoz a vásárlókat, akik a növények mellet karácsonyi asztaldíszeket, kompozíciók is vásárolhatnak.

Rekordot döntött a fekete péntek

Az idei fekete pénteken a virtuális vásárlások értéke minden eddiginél nagyobb volt: a tavalyinál 21,6 százalékkal többet vásároltak a fogyasztók online. A legtöbben a szórakoztatással kapcsolatos eszközöket keresték, de sokan az élelmiszereket is az interneten szerezték be.

Védelmet kapnak a tokaji borok Kínában

Száz uniós termék földrajzi árujelzője, köztük a tokaji jelölésű bor kap védelmet a kínai piacon az Európai Unió és Kína között létrejött, a jövő év elején hatályba lépő megállapodás értelmében - írja hétfői számában a Világgazdaság.

A járványra való tekintettel empatikus magatartást kér az agrárkamara az áruházláncoktól

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kéri a kiskereskedelmi áruházláncokat, hogy a beszállítóiknál bekövetkező igazolt koronavírus-fertőzések miatti termelési és szállítási problémákat rugalmasan és empátiával kezeljék.

„Drive in” zöldségesbolt a nagybani piacon

A főként a vendéglátóipar és az egyéb nagykonyhák ellátására szakosodott nagybani zöldség-gyümölcs piacok szereplői éppúgy szenvednek most, mint maga a HoReCa szektor. Többen igyekeznek a lakossági vevők felé nyitni, ezt teszi a müncheni nagybani egyik kereskedője is, aki kreatív megoldást talált ki, „drive in” zöldségest nyitott.

Egy csónak, egy ember

A koronavírusnak semmi sem szent. Amire lehet, arra „ráteszi a kezét”. A kormány eközben a járás megfékezéséért minden lehetséges eszközzel fellép, ami egyebek mellett a kijárási és más korlátozásokban testesül meg. A sportvadászok területre járásának korlátozása utána a horgászokat is elérték a szigorítások, melyekről a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) is beszámolt.

Borlovagok bíráltak a Küküllő mentén

Az első ízben megszervezett Borászok Borásza kitüntető címet a kelementelki Orbán Mihály vehette át a közelmúltban. A járványügyi szigorítások és óvintézkedések miatt a Kis-Küküllő menti két borlovagrend borászainak szűkebb körű versenyét tartották Balavásáron.

A lezárások miatt összeomolhat a bécsi nagybani piac

Bizonyos termékek kereslete 70-80 százalékkal visszaesett, mivel a nagykereskedelmi szolgáltatók többsége beszállítóként a helyi szállodaiparban és közétkeztetésben is érdekelt, megrendeléseik nagy részét elvesztették.

Túl vagyunk a szüreten

A Borászati Füzetek legújabb számában figyelmet szentelünk a biológiai alapok kérdéskörének. Az elmúlt számban indított Generációváltók sorozatunk legújabb szereplője a szekszárdi ifj Vida Péter, a közgazdászból lett borász. Illetve "Aszpirint a szőlőnek, avagy a szalicilsav szerepe az ellenálló képesség fokozásában" címmel olvashatunk írást a fenntartható gazdálkodás jegyében.

Nemzetközi borválogatást vezet be a Spar

A Spar bejelentése szerint nemzetközi borválogatást vezet be Shandong tartományi üzleteiben Kínában. A vállalat borszakértői jelenleg öt borkülönlegességet forgalmaznak Olaszországban és Franciaországban. Amikor pedig elérkezettnek látják az időt, az ország más résziben is bővíteni szeretnék borkínálatukat.