Back to top

„Drive in” zöldségesbolt a nagybani piacon

A főként a vendéglátóipar és az egyéb nagykonyhák ellátására szakosodott nagybani zöldség-gyümölcs piacok szereplői éppúgy szenvednek most, mint maga a HoReCa szektor. Többen igyekeznek a lakossági vevők felé nyitni, ezt teszi a müncheni nagybani egyik kereskedője is, aki kreatív megoldást talált ki, „drive in” zöldségest nyitott.

A müncheni nagybani piac
Fotó: Wikimedia Commons
Bajorország regionális tévéje, a Bayerischer Rundfunk forgatott a minap a müncheni zöldség-gyümölcs nagybanin, és úgy vezetik fel a riportot, hogy

felejthetetlen az a csend, ami a máskor nyüzsgő és lármás piacon fogad,

és hogy ahol máskor nagy kiszerelésekben cserél gazdát az áru, ott most pang az üzlet, hiszen az éttermek és a hotelek kereslete gyakorlatilag nullára csökkent.

Megszólaltatják Günther Warcholát, aki a bajorországi zöldség-gyümölcs kereskedelmi egyesület elnöke, maga is nagykereskedő, aki úgy nyilatkozik, hogy hónapról hónapra veszteséget mutat a könyvelésük,

vannak olyan vállalkozások, amelyek a korábban szokásos árunak csak a felét tudják eladni a mostani időkben.

Főleg hagymából, burgonyából és nagyméretű paradicsomból fogy kevesebb.

Ebben a helyzetben állt elő az ötlettel Francesco Fragiacomo, hogy a nagybani piac területén fenntartott csarnokában „drive in” rendszerben szolgálja ki a lakossági vásárlókat. „Nem valószínű, hogy forradalmat csinálunk vele, és a mérlegünket sem fordítja pozitívra, viszont érdekes réspiac” – nyilatkozta a kereskedő, akinél a fresh-drive-in.de portálon előre is le lehet adni és ki is lehet fizetni a rendelést (nemcsak zöldséget, mindenféle frissárut és egyéb élelmiszert lehet vásárolni), majd szerdánként és szombatonként lehet érte menni. Az üzletember úgy tervezi, hogy

a koronavírus-válság után sem hagy fel ezzel az értékesítési móddal,

nyilatkozta a Bayerischer Rundfunknak.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Marhaművészet az egészségügyi dolgozókért

Az utóbbi években a nebraskai Bridgeportban élő David Schuler „marhaművész” farmer a karácsonyi időszakban a red angus állományát élő műalkotásokká változtatja. Elkészítette már velük-belőlük a farmja billogját, és a beef (marhahús) szót is, amit felhasználtak az USA „Marhahús… ez van vacsorára” elnevezésű fogyasztásösztönző kampányában is.

Ugrásszerűen nőtt a növényi eredetű élelmiszerek eladása

Egy friss felmérés szerint január első hetében 50 százalékkal több növényi eredetű élelmiszert vásároltak a fogyasztók az Egyesült Királyságban, mint a tavalyi esztendő ugyanezen időszakában. A növekedés hátterében két fő ok áll. Lássuk, mik ezek.

Egy galamb átrepült Oregonból Ausztráliába, meg akarják ölni

Egy galamb tizenháromezer kilométert tett meg az Egyesült Államoktól Ausztráliáig. A hatályos ausztrál előírások szerint a Csendes-óceánt átszelő madarat meg kellene ölni.

Szőlőtermesztés: itthon is hasznos dél-amerikai tapasztalatok

A klímaváltozás szőlőtermesztésre gyakorolt hatása az egyik legdivatosabb téma manapság, sokan szeretnek róla nyilatkozni. Mi, akik a trópuson dolgoztunk Dél-Amerikában, és még ma is kapcsolatban vagyunk az ottani munkatársakkal, kissé másként látjuk a kérdést, mint azt Magyarországon kezelik.

A világ egyik legdrágább fogása: 60 millió egyetlen halért

A tokiói piac rendszeres új évi árverésén 200 000 dollárért, mintegy 60 millió forintért kelt el a tonhal, mely a tavalyi árhoz képest jelentős visszaesést mutat. Az említett kékúszójú tonhalat 20,8 millió jenért, azaz pontosan 202, 197 dollárért adták el az első aukción a Toyosu halpiacon miután az ünnepeket követően újranyitott.

Európa "zöldség-gyümölcs" kapuja Hollandia: 120 országból importálnak

Hollandia 2020-ban ismét bebizonyította, hogy a zöldség-gyümölcs világkereskedelem fontos szereplője. Külföldi eladásai 6%-kal, 12,9 milliárd euróra emelkedtek a GroentenFruit Huis adatai szerint. Ez elsősorban a rotterdami kikötőn keresztül érkező áruk továbbértékesítésének köszönhető.

Áruellátás hiány, kikötői káosz, egyszóval: Brexit

A brit szupermarketek zöldség- és gyümölcspolcai konganak az ürességtől, ez jól szemlélteti a brexit, illetve a koronavírus együttes hatását az áruszállításra és ellátásra, ugyanis a kikötőkbe érkező kamionosokra az eddigieknél sokkal több papírmunka vár.

Mads Mikkelsen a sztárja az új Carlsberg reklámnak

A Carlsberg leleplezte legújabb reklámját, melyben alkoholmentes sörüket népszerűsíti. A vállalat úgy döntött, hogy eljött az ideje az alkoholmentes sörök piacának fellendítéséhez, ezért a Carlsberg 0.0 promóciós reklámjához a híres dán színész, Mads Mikkelsen-t kérték fel, hogy főszereplője legyen a videónak.

Több mangó termett, leesett az ára

Nőtt a dél-afrikai mangókínálat a főszezonban, ezért a kereskedelmi ára jelentősen csökkent.

A méhészeknek is megterhelő volt az elmúlt időszak

A tavalyi év mindenki számára rendkívüli megpróbáltatásokat hozott, a koronavírus-járvány az egész társadalomra és a gazdaság minden szektorára hatással volt és következményei még sokáig velünk lesznek. A méhészeknek is megterhelő volt ez az időszak, de nem állhattak le a mindennapi teendők.