Back to top

Öt országban hódít a legújabb nyári alma, a SweeTango

Tavaly vezették be az európai piacra a SweeTango® nevű almafajtát, amelyet klubfajtaként termesztenek spanyol, olasz, svájci, osztrák és német gazdák. Az idei teljes kereskedelmi évről szóló jelentés szerint a fogyasztók örömmel fogadták az új fajtát. A SweeTango® igazi nyári almaként kerül a boltokba.
Egy almában a nyár mottóval forgalmazzák, ez a mondat szerepel a csomagolásokon, grafikáján is a nyár színei uralkodnak.
Fotó: pixabay.com
Azt üzenik, hogy ez az egyedi megjelenésű, friss, szomjoltó, roppanós alma maga a nyáriasság: olyan lédús, mint a görögdinnye, zamata pedig ötvözi a pikáns ízt a méz édességével.

Augusztustól novemberig kínálják a szupermarketekben.

A 2020-as termés az ültetvények korától és elhelyezkedésük körülményeitől függően mindenütt nagyon jónak volt mondható. Spanyolországban például az első termést takarították be, ami nem volt sok, viszont a minősége nagyon biztató. Olaszországban három konzorcium termeszti, a Melinda, a VI.P. és a VOG, összesen 1200 tonnát takarítottak be belőle.

Kiváló ízű és zömmel a kívánatos 80-85 milliméteres átmérőjű almát sikerült termelniük az idén.

Svájcból is kiváló minőséget jelentettek, a termés 600 tonna volt. Ez a mennyiség messze elmaradt a kereskedelem igényétől, vagyis ez a kiváló nyári alma hamar megnyerte a fogyasztókat és sikerült jól pozícionálni a piacon. Németországban és Ausztriában is hasonlók a tapasztalatok, az első termések még nem elégítik ki az igényeket.

A SweeTango® az a lédús és zamatos alma, amire nyáron vágynak az emberek, derült ki a németországi kóstoltatások eredményeként. Az áruházi akciót sikerült még azelőtt megrendezni, hogy a koronavírus-járvány miatt újabb korlátozásokra került volna sor.

Úgy vélik, hogy a szuper prémium szegmensben induló fajtával komoly piaci sikert érhetnek el a termelők.

A fajtát kereskedelmi lapokban is reklámozták és létrehozták a saját közösségimédia-oldalait, melyeken keresztül több mint 2 millió ember értesült az újdonságról.

A fajta Honeycrisp és a Zestar amerikai fajták keresztezéséből született a Minnesota Egyetemen, David Bedford munkája eredményeként. Európában először Svájcban jelent meg 2015-ben, azóta az említett öt országban termesztik és forgalmazzák a 2018-ban létrehozott SweeTango® Europe Group keretében.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/soluzionegroup.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ugrásszerűen nőtt a növényi eredetű élelmiszerek eladása

Egy friss felmérés szerint január első hetében 50 százalékkal több növényi eredetű élelmiszert vásároltak a fogyasztók az Egyesült Királyságban, mint a tavalyi esztendő ugyanezen időszakában. A növekedés hátterében két fő ok áll. Lássuk, mik ezek.

Szőlőtermesztés: itthon is hasznos dél-amerikai tapasztalatok

A klímaváltozás szőlőtermesztésre gyakorolt hatása az egyik legdivatosabb téma manapság, sokan szeretnek róla nyilatkozni. Mi, akik a trópuson dolgoztunk Dél-Amerikában, és még ma is kapcsolatban vagyunk az ottani munkatársakkal, kissé másként látjuk a kérdést, mint azt Magyarországon kezelik.

A világ egyik legdrágább fogása: 60 millió egyetlen halért

A tokiói piac rendszeres új évi árverésén 200 000 dollárért, mintegy 60 millió forintért kelt el a tonhal, mely a tavalyi árhoz képest jelentős visszaesést mutat. Az említett kékúszójú tonhalat 20,8 millió jenért, azaz pontosan 202, 197 dollárért adták el az első aukción a Toyosu halpiacon miután az ünnepeket követően újranyitott.

Európa "zöldség-gyümölcs" kapuja Hollandia: 120 országból importálnak

Hollandia 2020-ban ismét bebizonyította, hogy a zöldség-gyümölcs világkereskedelem fontos szereplője. Külföldi eladásai 6%-kal, 12,9 milliárd euróra emelkedtek a GroentenFruit Huis adatai szerint. Ez elsősorban a rotterdami kikötőn keresztül érkező áruk továbbértékesítésének köszönhető.

Áruellátás hiány, kikötői káosz, egyszóval: Brexit

A brit szupermarketek zöldség- és gyümölcspolcai konganak az ürességtől, ez jól szemlélteti a brexit, illetve a koronavírus együttes hatását az áruszállításra és ellátásra, ugyanis a kikötőkbe érkező kamionosokra az eddigieknél sokkal több papírmunka vár.

Mads Mikkelsen a sztárja az új Carlsberg reklámnak

A Carlsberg leleplezte legújabb reklámját, melyben alkoholmentes sörüket népszerűsíti. A vállalat úgy döntött, hogy eljött az ideje az alkoholmentes sörök piacának fellendítéséhez, ezért a Carlsberg 0.0 promóciós reklámjához a híres dán színész, Mads Mikkelsen-t kérték fel, hogy főszereplője legyen a videónak.

Több mangó termett, leesett az ára

Nőtt a dél-afrikai mangókínálat a főszezonban, ezért a kereskedelmi ára jelentősen csökkent.

Biológiai gombaölő szert fejlesztettek ki tárolási betegségek ellen

A Decco Italia forgalmazza a Nexy nevű biológiai gombaölő szert, amivel az alma, körte és a citrusfélék tárolási betegségeit lehet megelőzni. Az új készítmény szermaradék nélkül akadályozza meg a Botrytis cinerea, a Colletotrichum musae, vagy a Penicillium-fertőzést.

A méhészeknek is megterhelő volt az elmúlt időszak

A tavalyi év mindenki számára rendkívüli megpróbáltatásokat hozott, a koronavírus-járvány az egész társadalomra és a gazdaság minden szektorára hatással volt és következményei még sokáig velünk lesznek. A méhészeknek is megterhelő volt ez az időszak, de nem állhattak le a mindennapi teendők.

Drónok a növényvédelemben - miként használhatjuk őket?

Az innováció alapvetően meghatározza a mezőgazdaság jövőjét is. A drónok már jó ideje segítik a monitorozást, információgyűjtést és remélhetően nemsokára lehetőség nyílik arra, hogy permetezhessünk is velük. A drónok használatához kapcsolódó új szabályozást, azaz a pilóta nélküli légi járművek üzemelésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló javaslatot a Parlament decemberben elfogadta.