Az Európai Friss Kalandok, a NAK hosszútávú edukációs kampánya azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásokon változtasson. Az uniós országok közül ugyanis hazánkban az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett átlagosan 260 grammot fogyasztunk.
A zöldség-gyümölcs kabala testvérpár az elmúlt időszakban az egész országot bejárta: 35 ezer kilométert utazott, és 45 roadshow helyszínen, valamint 100 nagyáruházi helyszínen várta a családokat, a gyermekeket. A kitelepülések alkalmával 4 kamionnyi zöldséget és gyümölcsöt (7750 kg) kóstolhattak meg az érdeklődök.
Az Európa Friss Kalandok nagykövetei minden évben olyan hiteles személyiségek voltak, akik szakmájukban és magánéletükben is azonosulni tudtak a kampány célkitűzéseivel – többek között Vincze Ottó és Görbicz Anita, Wolf András vagy épp Marton Adrienn, akik személyes tapasztalataikkal, ötletekkel, receptekkel segítették a szülőket, nagyszülőket abban, hogy hogyan építhetnék be a zöldségeket és a gyümölcsöket a család mindennapi étkezéseibe.