A Danone vállalata a rövid lejárati idővel rendelkező termékeit alacsonyabb áron értékesíti online áruházán keresztül.
Élelmiszer-pazarlás megelőzése
A kiskereskedelmi ágazat megköveteli, hogy egy termék minőség megőrzési ideje megmaradjon a kiszállításhoz annak érdekében, hogy garantálni tudják a termékek frissességét a végfogyasztó számára – írja a közlemény.
Ez az online bolt leegyszerűsíti az áruk értékesítését, és biztosítja, hogy a még élvezhető termékek megtalálják a fogyasztókat.
A vállalat a nagyobb ügyfeleinek szóló különleges ajánlatként lehetővé teszi, hogy a rövid szavatossági idejű termékeket jutányosabb áron vásárolhassák meg. A csoport közleménye szerint az online bolt révén évente több mint 1000 tonna Danone-terméket lehet „megmenteni”, ami 30%-kal többet jelent, mint az online bolt nélkül.
Nadir Hamidou, a Danone operatív igazgatója a csoport erőfeszítéseiért elnyert díjjal kapcsolatban elmondta: „a díj megerősíti azt, hogy az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben a teljes értéklánc mentén haladunk, és azt mutatja, hogy
Túl jó a kukába
A Szövetségi Élelmezési és Mezőgazdasági Minisztérium hatodik alkalommal ítélte oda a „Túl jó a kukába” díjat. A díjjal azokat a kiemelkedő projekteket és kezdeményezőiket díjazzák, amelyek 2016 óta ötleteikkel, úttörő szellemükkel és elkötelezettségükkel hozzájárultak az élelmiszer-pazarlás csökkentéséhez. Mintegy 160 pályázatot nyújtottak be a mezőgazdaság és termelés, kereskedelem, gasztronómia, társadalom és oktatás, valamint digitalizáció öt kategóriájában – írja a közlemény.
A Danone üzlete a digitalizáció kategóriában kapta meg a díjat.