Back to top

Életképes hazai márkákat fejlesztene a SPAR

Szakmai képzéssel támogatja a SPAR azokat a beszállítóit, akik hazai kisvállalkozásként, családi cégként kerültek be az üzletláncba két, részükre hirdetett speciális program keretében.

„A kezdeményezésekkel nem csupán a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítjuk, hanem annak lehetőségét is megteremtjük, hogy egy-egy adott élelmiszer a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban eljuthasson a fogyasztókhoz."
„A kezdeményezésekkel nem csupán a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítjuk, hanem annak lehetőségét is megteremtjük, hogy egy-egy adott élelmiszer a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban eljuthasson a fogyasztókhoz."
Fotó: SPAR
Az üzletlánc elkötelezett a hazai termelők és feldolgozóipar iránt, amit a 2019-ben indított Hungaricool by SPAR termékinnovációs verseny, valamint a 2021-ben kezdett Régiók Kincsei beszállítói program is jelez.

„A sok esetben kézműves, hagyományos eljárással készült termékeket gyártó kis cégek számára általában kihívást jelent, miként kapcsolódjanak be egy nemzetközi üzletlánc rendszerébe, hiszen a termékeik elhelyezése csupán az első lépés.

A nehézségek áthidalására indította el a SPAR Magyarország folyamatosan bővülő mentorprogramját, amelynek során egyrészt alapvető fontosságú logisztikai, élelmiszer-biztonsági, pénzügyi és jogi ismereteket osztunk meg partnercégeinkkel,

másrészt egyre inkább előtérbe kerül a márkaépítés fontossága is, hiszen minden fél közös érdeke, hogy hosszútávon is életképes, sikeres hazai brandek jöjjenek létre” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A Hungaricool by SPAR verseny keretében az elmúlt 3 évben 26 nyertest hirdettek, akiknek a márkái több mint 90 árucikkel gyarapítják az áruházlánc kínálatát
A Hungaricool by SPAR verseny keretében az elmúlt 3 évben 26 nyertest hirdettek, akiknek a márkái több mint 90 árucikkel gyarapítják az áruházlánc kínálatát
Fotó: SPAR
A Beszállítói Akadémia legutóbbi rendezvényén sajtókommunikációról, piackutatásról, marketingstratégiáról halhattak a résztvevők szakmai előadásokat.

A kétnapos rendezvény fő célja az volt, hogy a marketing és a brandépítés terén nyújtson hiánypótló ismereteket az üzletlánchoz kötődő magyar kisvállalkozások képviselőinek,

ösztönözze a termékfejlesztést, valamint az innovációt és támogassa a haza vállalkozások hosszú távú piaci sikerét.

Huszonhárom szakember tartott előadást vagy műhelyfoglalkozást a mintegy száz hazai élelmiszeripari kisvállalkozás vezetőjének. Számos azonnal használható, praktikus módszert mutattak be, majd a műhelymunka során a cégek a saját márkájukra vonatkozó feladatokat kaptak, így az őket konkrétan és személyesen érintő esettanulmányokat elemezhették ki később közösen. A szervezők szerint a megszerzett tudás abban is segítheti a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat, sőt, akár külföldi piacokat építsenek.

A SPAR 2022 végéig regionális logisztikai központokat alakít ki Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen. Ezekből fogják ellátni a térségben található nagyáruházakat az „almás” termékekkel
A SPAR 2022 végéig regionális logisztikai központokat alakít ki Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen. Ezekből fogják ellátni a térségben található nagyáruházakat az „almás” termékekkel
Fotó: SPAR
A Régiók Kincsei program közvetlen támogatást nyújt a hazai agrárágazatban tevékenykedő kistermelőknek, miközben termékeik révén jó minőségű, magyar élelmiszerekhez juttatja a vásárlókat. Az érintett termékeken piros almás logó jelzik a jó minőséget és azt, hogy megvásárlásuk a hazai kistermelőket és munkahelyteremtést segíti.

A SPAR 2022 végéig regionális logisztikai központokat alakít ki Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen. Ezekből fogják ellátni a térségben található nagyáruházakat az „almás” termékekkel.

Az üzletláncban forgalmazott élelmiszerek közel 90 százaléka már most is hazai beszerzési forrásból származik,

de az 1,7 milliárd forintos „Régiók Kincsei” beruházás tovább növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit.

A Hungaricool by SPAR a hazai gazdaság kreatív forrásainak felkutatására és támogatására irányuló termékverseny, amelynek győztesei eredeti ízkombinációjú, ötletes élelmiszer-termékekkel kerülhetnek az INTERSPAR áruházak, illetve a SPAR online shop kínálatába. A verseny keretében az elmúlt 3 évben már 26 nyertest hirdettek, akiknek győztes márkái ma már több mint 90 árucikkel gyarapítják az áruházlánc kínálatát. A nyerteseket üzleti mentorként, széles körű marketingtámogatással is segíti a SPAR.

A szervezők szerint a megszerzett tudás abban is segítheti a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat, sőt, akár külföldi piacokat építsenek
A szervezők szerint a megszerzett tudás abban is segítheti a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat, sőt, akár külföldi piacokat építsenek
Fotó: SPAR
„A kezdeményezésekkel nem csupán a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítjuk, hanem annak lehetőségét is megteremtjük, hogy egy-egy adott élelmiszer a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban eljuthasson a fogyasztókhoz.

A távolság lerövidítésével, a szállítási költségek csökkentésével, valamint a fenntartható módon megtermelt árucikkekkel a környezetet is kíméljük.

Mivel a „Régiók Kincsei” programunk elsősorban a helyben előállított mezőgazdasági termékekkel kereskedő kis családi cégeknek, egyéni vállalkozásoknak nyújt hathatós segítséget, így az adott térség gazdasági fejlődéséhez is hozzájárulunk” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A margarin viszi a prímet az élelmiszerek áremelkedésében

Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Gabonapiaci tendenciák a francia (szak)sajtó tükrében

A Les Échos gazdasági napilap rendszeresen elemzi az élelmiszergazdaság előtt álló kihívásokat, így figyelemmel kíséri a piaci árak alakulását is. Étienne Goetz július 8-án közölt cikkében azt írják, a márciusi csúcs után továbbra is nagyon magas az élelmiszerek ára (magasabbak, mint 2021-ben), ennek ellenére folyamatosan csökkennek, aminek a viszonylag jó globális terméskilátás a fő oka.

Tekintélyes mennyiségű olajbogyó kell egyetlen üveg olívaolaj előállításához

Az olívaolaj évezredek óta a mediterrán gasztronómia, kultúra és kereskedelem alapvető alkotóeleme. Az ókori görög költő, Homérosz "folyékony aranyként", Hippokratész pedig "a nagy gyógyírként" jellemezte. Az olívaolajat évezredek óta használják különböző célokra, mint például gyógyászati kenőcsökhöz és nemesek balzsamozási rituáléjához is. Ám napjainkban számos recept fontos összetevőjének számít.

Újabb növényi olajból várható hiány

A világ legnagyobb olavíolaj-exportőrének számító Spanyolország mezőgazdasági minisztere figyelmeztetett: bajba kerülhet az idei olívatermés.

A biotermékek piacának bővülése várható

A harmincharmadik BioFach Nemzetközi Bioélelmiszer- és Biotermék-szakkiállítást rendhagyó módon nyáron tartották. A négynapos nürnbergi rendezvényen az Agrármartketing Centrum által szervezett magyar közösségi standnak tizenegy kiállítója volt. Az AMC a július 26–29. között tartott eseményen mutatta be a nagyközönségnek saját élelmiszeripari exportfejlesztő programját, a Hungarian Food Business Programot.

A chilei gyümölcstermesztők az anyagi összeomlás szélén

Tízből kilenc chilei gyümölcstermelő aggódik amiatt, hogy költségei növekedése és a globális logisztikai válság miatt nem tud felkészülni a 2022–23-as szezonra, derül ki a chilei gyümölcstermelők szövetsége, a Fedefruta felméréséből.

Zöldség-kereskedelem: a kereslet-kínálat dönt

A vásárlási szokások folyamatosan alakulnak. A fogyasztók szeretnek minél több mindent egy helyen beszerezni, meghatározó lett az áruházláncok, diszkontok szerepe. A betárolás nem divat, a rendkívüli helyzet kivételével mindenből annyit vesznek az emberek, amennyire épp szükségük van.

Kevesebbet vásárolnak

Az Egyesült Királyság fogyasztói kezdenek kételkedni a szupermarketben kínált élelmiszerek minőségében, vásárlási szokásaik pedig látványosan változnak az elmúlt negyven év legmagasabb inflációja miatt.

A cserepes dísznövények a sor végén

Tavalyelőtt az üvegházi hajtatás 95%-ában alkalmaztak biológiai védekezést Hollandiában, amíg 2012-ben ez az arány még csak 78, 2016-ban pedig 92% volt.

Új színes narancsfajta

A citrus tristeza virus (CTV) megjelenése nagyon súlyosan érintette a citrusfélék termesztését Szicíliában. Nincs olyan régió, ahol ne fertőzött volna meg szinte teljes ültetvényeket a kórokozó, a gazdák bevételei meredeken zuhannak.