Jelentős változások tapasztalhatók az online vásárlási statisztikákban Magyarországon. Az adatok szerint a korábbiakban megszokottnál jóval nagyobb mennyiségben választanak a diétás étrendbe illeszkedő élelmiszereket a vásárlók, és az ár-érték arány mellett mostanra legalább olyan fontos lett a többség számára az is, hogy egészséges ételek kerüljenek a család asztalára.
A jelenség egyáltalán nem azzal magyarázható, hogy beköszöntött a strandszezon, jegyezte meg Csikós Zsolt. Ugyan sokan törekednek a tökéletes nyári alakra, a legtöbben nem pánikszerűen kezdenek el tudatosan táplálkozni júniusban, hanem az év teljes egészében odafigyelnek arra, hogy mit visznek be a szervezetükbe – legalábbis ez rajzolódik ki a rendelési statisztikákból.
„Látszik a piac egészén, hogy egyre tudatosabban étkeznek az emberek és jobban szem előtt tartják az egészségüket a hétköznapokban, mint tették azt korábban. Éppen ezért mi is kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a palettánkat ennek szellemében bővítsük. Gondolunk az ételintoleranciával küzdőkre is” – mutatott rá.
Mint megtudtuk, hónapok óta érezhető trend, hogy egyre többen keresik a minőségi magyar termékeket. Ez igaz nemcsak az élelmiszerekre, hanem egyéb kiegészítőkre, nem élelmiszer jellegű termékekre egyaránt.
Mit veszünk és mit eszünk a nyáron?
Az aktuális trendeket ismertetve rámutatott arra, hogy a nyár első heteiben kiugró kereslet mutatkozik nemcsak a különböző ízesített ásványvizek, üdítő- és energiaitalok, hanem az alkoholok iránt is. A statisztikák szerint nemcsak a nagy hőségben hűsítőként szánt sörök és a fröccshöz való borok értékesítése lő az egekbe, hanem az égetett szeszes italoké is.

A másik oldalon ugyanakkor érdekes módon száraztésztát és kávét is kevesebbszer rendelnek házhoz a magyar cég felületén a felhasználók, ahogy teára sincs akkora igény ilyenkor, mint a téli hónapokban.