A szín intenzitását a fényképek alapján nehéz elképzelni, ám a valóságban a virágok szinte vibrálnak. Az új fajtát az is különlegessé teszi, hogy nagyon jól bírja az időjárási viszontagságokat, valamint igen változatosan alkalmazható, nagyobb és kisebb cserépben is nagyon jól mutat.
Ez az újdonság a dús virágzásával, különleges és egyedi színintenzitásával rászolgált a nevére, és a nemesítővállalat tájékoztatása szerint csapadékos időszakban is virágzik. A termelők szempontjából fontos tulajdonsága a fajtának, hogy nagyon jól elágazódó hajtásrendszere van, az erős hajtások dús, egészséges megjelenést kölcsönöznek a növénynek. A teljes szezonban megmaradó feltűnő virágszín és a dús virágzás miatt szinte garantált, hogy a virágüzletekben, árudákban jó hatással lesz az impulzusvásárlásra.
A dísznövényágazatot képviselő, több mint harminc szakértőből álló független zsűri – amelynek tagjai között nemesítők, fiatalabb és idősebb növénytermesztők, kereskedők, szakújságírók és marketingszakértők is vannak – több szempont alapján vizsgálta a díjra nevezett fajtákat (a 2022/24. számban mutattuk be a benevezett hét újdonságot).
Gerard Werink, a FleuroStar egyik zsűritagja azt is elmondta, hogy az elmúlt két évben hibrid értékelési rendszert alkalmaztak: egyes zsűritagok a fajtákat közvetlen közelről, kiállítva tudták szemügyre venni, míg mások online vizsgálták meg a versenyre benevezett fajtákat. Ez idén változott, a nemzetközi zsűri minden tagja megnézte a növényeket annak a nyolc hollandiai vagy németországi helyszínnek az egyikén, ahol a FleuroStar díjra pályázó fajtákat kiállították a FlowerTrials® fajtabemutató esemény során. Külső szakértők is részt vettek a jelöltek értékelésében, egyebek mellett olyan nagyvállalatok képviselői, mint az Obi és a Royal FloraHolland. A Fleuroselect állítása szerint részben a zsűri változatos összetételének és szakértelmének is köszönhető a FleuroStar díj folyamatos sikere és megbízhatósága.
A nemzetközi nemesítő ágazatot mintegy száz meghívott vendég képviselte. A díjat Hagen Kalläne, a Florensis marketingvezetője és Marjolein Kuyucu-Lodder, a Florensis nemzetközi marketingszakértője vehette át Karol Pawlaktól, a Fleuroselect elnökétől és Ann Jennen főtitkártól.
A nyeremény részeként a Petunia grandiflora Bee’s Knees a következő hónapokban széles körű marketingtámogatásban részesül, amellyel a fajta piacra lépésének sikerét igyekeznek megalapozni. A verseny szervezője, a Fleuroselect a nemzetközi kereskedelmet és a közösségi médiát is bevonó nagyszabású promóciós kampányt indít a győztes fajta népszerűsítésére, az újdonsággal a szakkiállítások és szakmai rendezvények résztvevői is találkozhatnak. A korábbi évekhez hasonlóan más támogatók segítségét is élvezheti az újdonsült győztes.
A kiskereskedelmi marketingre szakosodott Pull Position reklámügynökség személyre szabott marketingprojektet ajánlott fel, míg a Desch Plantpak PR-cég fotózást szervez és egyedi design szerint kialakított kaspósorozatot gyárt a nyertesnek.