0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

„Az újságban nincs AdBlocker”

A több mint 30 éves Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. szerteágazó tevékenységi körrel rendelkezik.

Elsődleges profiljuk a lapkiadás: jelenleg 10 szaklapjuk és 8 mellékletük jelenik meg rendszeresen heti, havi vagy kéthavi formában. Ezen kívül 12 online felületet üzemeltetnek, köztük a vezető a magyarmezogazdasag.hu online hírportált. Lapkiadói tevékenységük mellett számos rendezvény is fűződik a nevükhöz. Kadosa Gáborral, a cég marketingkoordinátorával beszélgettünk a Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán – írja a marketing.hu.

Hogyan lehet ennyi tevékenységi kört összefogni marketinggel?

A Magyar Mezőgazdaság Kft.-t gyakran tekintjük ernyőbrandnek. Nagyjából 19 márkát gondozunk, és 22 csatornán vagyunk fent — 12 online és 10 nyomtatott felületen. Ezzel lefedjük az agrárium teljes területét, az erdészettől az otthoni kertgondozásig. Nagyon sokat dolgozunk azon, hogy megismerjük a fogyasztóinkat, ami nem könnyű, hiszen minden egyes lapnak más a fogyasztói rétege. Igyekszünk folyamatosan ellenőrizni, hogy milyen hatásokat érünk el a marketingprojektjeinkkel.

Cégünk számára a legfontosabb a hiteles tájékoztatás, a gazdatársadalom segítése, valamint a fiatal generáció ágazat iránti érdeklődésének felkeltése és fenntartása. Ezek purpose szintű célok nálunk.

Azoknak a fiataloknak, akik még nem döntöttek, merre kívánnak továbbtanulni, szeretnénk bemutatni, hogy a mezőgazdaság milyen szép szakma, azoknak pedig, akik már az agráriumban tanulnak, jövőképet akarunk mutatni. E cél elérése érdekében cégünk életre hívta 2019-ben a Szakiskolai Napok rendezvénysorozatot, melyet azóta minden évben megszervezünk, és amely keretében a Bábolnai Gazdanapokon, illetve a KÁN Egyetemi Napokon több ezer agrárszakiskolást vezetünk be a mezőgazdaság szépségeibe. Ezek a fiatalok meghallgathatják a szektor szereplőinek beszámolóit, tapasztalatait.

Az agráriumban jelenleg zajló generációváltás is fontos kérdés az ágazat szempontjából, ami nem könnyű, hiszen a senior generáció nehezebben adja át a stafétát, az érkező generáció pedig még nehezebben veszi azt át. A podcastunknek például ezért is van egy olyan rovata, amelyben generációváltókkal beszélgetünk, hogy milyen nehézségekkel találkoznak, és milyen pozitív hozama van a többgenerációs vállalkozásnak.

Azért jött létre ez a műsor, hogy azoknak, akik generációváltás előtt állnak, legyen egy kapaszkodója.

A rendezvényszervezés is lényeges szegmens, erre is külön kell marketinget építenünk. Vannak saját rendezvényeink, vannak olyanok, amelyekben társszervezők vagyunk, ilyen a KÁN Egyetemi Napok, és olyan is, mint például a Bábolnai Gazdanapok, amelynek a rendezője a Bábolna Nemzeti Ménesbirtok, mi pedig a szervezői vagyunk, tehát az összes operatív feladat, köztük a rendezvény kommunikációja is hozzánk tartozik. Ezek elég nagy kihívások, de nagyon izgalmasak is egyben.

A saját rendezvényeink, mint az Agrárakadémia Fórum-sorozat vagy az Agrármarketing és -média nap, vagy a cégünk által alapított Adorján János-díj átadása, jóval kisebb rendezvények, ezek másfajta kihívást jelentenek, ráadásul mindegyikre különbööző kommunikációt kell kiépíteni, mivel más célközönségnek szólnak.

Az utóbbi évek komoly nyomást helyeztek a rendezvényekre. Ti hogyan éltétek ezt meg?

Valóban nem volt könnyű az elmúlt egy-két év. Az Agrárakadémia Fórum-sorozat szünetelt is a COVID alatt, ezt nem tudtuk megszervezni. A Bábolnai Gazdanapok szerencsés időben van, szeptember elején, és mindig olyan időpontra esett, amikor komoly egészségügyi óvintézkedések mellett meg lehetett tartani, így az egyszer sem maradt el. Persze nagyon figyeltünk a higiéniára.

A rendezvény egy közel 20 hektáros területen zajlik, tehát a távolságtartás viszonylag könnyen megoldható volt.

Az emberek már nagyon akartak közösségbe menni, és a Bábolnai Gazdanapok volt az egyik első olyan kiállítás, amin részt tudtak venni, így a COVID-os években elég nagy látogatottságra tett szert a rendezvénysorozat. Utána pedig ezek az emberek visszatértek a következő években.

A rendezvényes szakma mellett az elmúlt időszak gazdasági és társadalmi folyamatai – gondolok itt például az energia- és papírválságra – nagy kihívás elé állítottak több szektort is. Milyen marketinges nehézségekkel kellett nektek szembenéznetek?

A nyomtatott szaklapjaink szempontjából természetesen minket is érint a papírválság, ahogyan az energiaválság is. Nyilván azt is tapasztaljuk, hogy a fogyasztóinkat mi érinti, hiszen mi is ugyanott vásárolunk, ahol ők.

Két hetilapunk van. A Magyar Mezőgazdaság, mely egy agrárgazdasági hetilap, a Kertészet és Szőlészet pedig egy kertészgazdasági hetilap, ezek egyedülállóak itthon.

Viszont mivel ötvenkétszer jelennek meg évente, az előfizetői díj is magasabb. Így ajánlanunk kell olyan deal-eket vagy pluszokat – mint amilyen a legutóbbi együttműködésünk is volt az Agrárközösséggel, vagy a Kistermelők Lapja esetében a Kométával –, ami miatt azt mondja az ember, hogy ebben a helyzetben is rászánja a pénzt.

Ugyanakkor ott vannak például a Borászati Füzetek, amelynek szinténa kiadója vagyunk. Ez jelenleg a legrégebben, 1869 óta nyomtatásban lévő magyarországi lap, itt már csak a tradíció miatt is fontos a fizikai megjelenés.

A hirdetők is szeretik a nyomtatott lapokat, mert az újságban nincs AdBlocker, így biztosan elérik a célközönségüket. Arról nem is beszélve, hogy a nyomtatott sajtónak még mindig van egyfajta presztízse.

Eközben persze szépen fejlődik az online felületünk is. A COVID alatt megugrott a magyarmezogazdasag.hu hírportál látogatottsága, ami azóta meg is maradt. Ennek kapcsán, látva a fokozott érdeklődést — és az igények megismerése után —, úgy határoztunk, hogy megújítjuk hírportálunkat, mely több fogyasztóbarát funkcióval és jobb webshoppal fog kiegészülni.

A tervek szerint a megújult oldal a harmadik negyedévben veszi át a helyét a jelenleginek.

Mire vagy a legbüszkébb az eddigi szakmai pályafutásod során?

Sok dolgot fel tudnék sorolni, de ezek sosem egyéni eredmények voltak, hiszen mi csapatban dolgozunk. Az egyik ilyen a már említett Bábolnai Gazdanapok kommunikációja. Ebben az én feladatom többek között a rendezvény olyan csatornákon történő hirdetése, amelyek nem a sajátjaink. Az én dolgom tehát a tévé, a rádió, az egyéb újságok és az óriásplakátok intézése, és elmondhatom, hogy ebben elég sikeresek vagyunk, mert 30 ezres látogatottsága van a kiállításnak.

Nagy büszkeségem ezen kívül az AgroTime című adásunk is, amit nemrég indítottunk. Ez egy kifejezetten a fiatal generációt célzó YouTube-műsor, amiből csinálunk egyperces kivonatokat a TikTokra.

Sokféle videót készítünk, csinálunk például metszési videókat, amik nagyon népszerűek. Vannak beszélgetéseink, a podcastunk is stúdióbeszélgetésként készül.

De az AgroTime az egyetlen kifejezetten YouTube-ra készülő műsorunk. A TikTokot is konkrétan ehhez hoztuk létre, és a vártnál sokkal durvább eredményeket mutat. Nagyon sok pozitív visszajelzést kapunk. Akiknek készítjük, azoknak tetszik, és ez a lényeg. Szerencsére egy olyan cégben dolgozhatunk, amely amellett, hogy az ország legnagyobb agrármédia vállalata, mind ügyvezetői, mind pedig marketingvezetői szinten nagyon nyitott. Tehát, ha valakinek van egy jó ötlete, elképzelése, ami egyezik a cég üzleti irányaival, és kellő ambíciót vagy lendületet érez magában, hogy véghez is vigye, akkor a kiadó teret és támogatást nyújt ehhez, ez pedig egy ilyen kreatív munkaterületen semmiképp sem hátrány.

Próbálunk a fiataloktól inspirálódni.

A mai generációnak már nem lehetne lejátszani egy 40 perces YouTube-filmet, mert ahhoz van szokva, hogy pörgeti a tartalmakat, és egy perc alatt kell neki átadni az információt, vagy az első egy-két percben kell annyira felkelteni a figyelmét, hogy utána végignézze a maximum 8-15 perces videót.

Mi az az eredmény, amivel elégedett lennél az idei évben?

Maximalista vagyok magammal szemben. Akkor lennék elégedett, ha az idei évre kitűzött terveket – például a fiatal generáció gondozása céljából megálmodott stratégiát – végre tudnánk hajtani úgy, ahogyan szeretnénk, illetve a tervezett kampányaink a hozzájuk előirányzott növekedéseket hoznák.

Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe, illetve milyen értéket képvisel számotokra a csatlakozás?

Fontos célunk, hogy a Szövetség által szervezett eseményeken tudjunk fejlődni, illetve tanulni, és szeretnénk a mi tapasztalatainkat is megosztani a többiekkel.

Reménykedünk abban, hogy kölcsönösen hasznos baráti kapcsolatokat tudunk kialakítani a szakma szereplőivel.

Számunkra nagyon fontos értéket képvisel az, hogy az ország legnagyobb márkáit magában tudó szakmai közösség része lehetünk. És természetesen mi is hiszünk a szlogenben, hiszünk a marketing erejében.

Forrás: marketing.hu